Thalia skriver:
Det er nu altså meget forkert det du skriver her.
Der var for et par år siden et tilfælde med en bestemt slynge (ikke slynger generelt), hvor barnet blev kvalt fordi slyngen ikke blev brugt korrekt. Det var i USA, og den pågældende slynge (en bestemt type forret lommeslynge) er så vidt jeg ved taget af markedet nu. Det var BT der bragte artiklen om det i marts 2010, og de fik efterfølgende massiv kritik fordi de skar alle slynger over 1 kam.
At sige at slynger er farlige fordi en enkelt model er koblet sammen med spædbarnsdød, svarer til at sige at barnevogne er farlige fordi enkelt modeller indeholder giftstoffer eller på anden vis er usikre for børnene.
Babybjörn bæreselen er derimod direkte skadelig for børn, da de bæres i skridtet, hvilket overbelaster deres rygmuskulatur og ved drengebørn maser testiklerne. Af samme grund fremgår det tydeligt af manualen til de seler at de ikke må bruges i mere end 30 til 40 minutter om dagen.
jeg skrev bare sådan da min sundhedsplejerske frarådte slyngen og hun sagde at dødsfaldet skete i Danmark .
.jeg turde bare ikke bruge den
..og ja det er sandt at de ikke må sidde i babybjørn selen så længe men det må de jo heller ikke i skrå stol og autostol..og de skal jo heller ikke sove i den ,der er det bedst at ligge i lift eller vugge..man kan desværre købe så meget til baby og meget er skadeligt så tror bare man skal forhøre sig om ricikoer før man bruger det og så må man gøre op med sig selv hvad man tør....jeg har brugt babybjørn selen til alle mine børn og de har ikke taget skade...men jeg har holdt mig langt fra hoppe gynger,gåstole,og de der bumpit stole for de skulle efter sigende give skæve rygge og ben
Anmeld