Vil ikke spise ordenligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

Anonym trådstarter

prøv og lig dig ind i et kedeligt rum og am ham.. eks soveværelse med nedrullede gadiner.. så kommer han måske hurtigt på andre tanker og ellers er der kun 3 mdr til han kan få grød når i er ude også løser det sig selv...

ofter vender sådenne nyskerige børn rundt på nat og dag mht spiseningen så de dropper dags maden næsten.. eller kun lige holder den kørende også tanker op om natten.. dette kan soveværelses amning også demme op for..

min datter spise ikke hvis vi var nogle steder fra hun var ca 4 mdr... så heldre sulte helde dage og få ALT med end spise.. også åd hun om natten...

Jeg ligger næsten altid ned og ammer ham i soveværelset... Så det kan ikke være fordi det er mega spændende for ham, han  har efterhånden set alt hvad der kan ses derinde

Nedrullede gardiner har jeg så ikke prøvet endnu, men der er aldrig meget lys inde i værelset...

Det der med at spise om natten bruger han heller ikke så meget... Han spiser lidt her klokken halv ti inden han bliver lagt og så vågner han først næste gang kl. 3, 4 stykker.. I går sov han fra klokken ni til klokken halv seks imorges... Og han er ikke så skrigende sulten når han vågner... Han ligger bare og umfer lidt frem og tilbage og falder så i søvn igen når jeg ligger ham hen ved siden af mig... Så sover vi halvanden, to timer inden han vil have det næste bryst og så står jeg som regel op bagefter...

Det er kun i løbet af dagen at han skubber mig væk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Hehe, kan virkelig godt følge dig i det Vi havde samme periode hvor hun bare slet ikke ville hygge med mor, kun med far.. Men den fase er vi ovre nu.. Vi har lige været i en periode hvor det kun var mig der duede, og hold op det kan være hårdt i løbet af en dag med en tøs der kun vil hænge på armen af en..

Nu vil hun 'heldigvis' helst gerne lege det meste af dagen, om det er med os eller uden os er hende ligemeget Tror det kommer og går med hvor meget de har brug for den ekstra tryghed og omsorg..

De skal jo lære en hel verden at kende, så nogle dage er de på opdagelse og andre dage hygger de i den trygge favn af mor eller far

Det er også det jeg prøver at trøste mig selv lidt med... "Det er ikke dig den er gal med, han vil bare........" Men er lidt svært at overbevise sig selv om på fjerde dagen efterhånden

Anmeld

16. juli 2011

Worldwide

Anonym skriver:

Det er også det jeg prøver at trøste mig selv lidt med... "Det er ikke dig den er gal med, han vil bare........" Men er lidt svært at overbevise sig selv om på fjerde dagen efterhånden

Selvfølgelig er det det Når man er vant til at putte og hygge med de små, og så de pludselig ikke gider mere. Jeg havde tudeUGE da tøsen herhjemme startede på det.. Jeg følte mig virkelig som en dårlig mor fordi hun skreg når jeg tog hende, men når far tog hende var det sjov og ballade..

Det må være sådan det er at være forældre

Synes du skal prøve at forhøre dig ved din SP - og gør som du føler er rigtigt.. Men mange af de ting du beskriver kunne altså godt lyde som om han er klar til at komme videre i sin madoplevelse - du kan jo evt lade ham prøve at lege med en ske, og se om han forstår hvad den skal bruges til..

Hvad vi har fået afvide, så er det et klassik tegn, hvis de selv føre skeen til munden og væk igen at de kan være klar til at prøve grød Ingen siger du skal starte med at give ham det 3x dagligt - ej heller hverdag.. Men at prøve det - på et eller andet tidspunkt skal han jo prøve det Og om hans mave er klar eller ej, det er der jo en måde at finde ud af det på

Som sagt har vi ingen problemer haft med det - tværtimod, så blev hendes aff. bedre og oftere.

Anmeld

16. juli 2011

Minmio

Anonym skriver:

Nu har min søn de sidste fire dage skubbet mine bryster væk efter han lige har taget tyve slurke ca... Han er tre mdr. gammel og jeg regner lidt med at det er et tigerspring han har gang i... Men han har jo så også haft mundhulesvamp og det er han kommet i behandling for i går... Det burde have hjulpet bare lidt nu... Men jeg troede faktisk at det var fordi han havde ondt i tunge af at sutte at han skubbede væk...

I tror ikke han er ved at afvise min mælk allerede vel?

Han virkede her til aften også meget interesseret i den mad mor sad og spiste og kiggede på gaflen hver gang den rørte sig fra tallerken og op til munden.... Er det et tegn på at han er klar til grød?

Jeg ville blive SÅ ked af det hvis han ikke vil ammes mere da jeg bare synes at det er så hyggeligt og at jeg rigtig gerne vil amme ham til han er mindst et halvt år gammel...

Iiih, håber i kan komme med nogle gode råd altså...

Meget fortvivlet mig!

Min søn har også svamp i munden, og startet på behandlingen idag, og desværre er han ikke til at få til at spise heller Han spiser højst i 2 min hvor efter han spytter flasken ud igen. Han har også dårlig mave efter vi startede på kuren.

Hvad giver du din søn mod svamp, måske hænger det sammen?

Anmeld

16. juli 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Selvfølgelig er det det Når man er vant til at putte og hygge med de små, og så de pludselig ikke gider mere. Jeg havde tudeUGE da tøsen herhjemme startede på det.. Jeg følte mig virkelig som en dårlig mor fordi hun skreg når jeg tog hende, men når far tog hende var det sjov og ballade..

Det må være sådan det er at være forældre

Synes du skal prøve at forhøre dig ved din SP - og gør som du føler er rigtigt.. Men mange af de ting du beskriver kunne altså godt lyde som om han er klar til at komme videre i sin madoplevelse - du kan jo evt lade ham prøve at lege med en ske, og se om han forstår hvad den skal bruges til..

Hvad vi har fået afvide, så er det et klassik tegn, hvis de selv føre skeen til munden og væk igen at de kan være klar til at prøve grød Ingen siger du skal starte med at give ham det 3x dagligt - ej heller hverdag.. Men at prøve det - på et eller andet tidspunkt skal han jo prøve det Og om hans mave er klar eller ej, det er der jo en måde at finde ud af det på

Som sagt har vi ingen problemer haft med det - tværtimod, så blev hendes aff. bedre og oftere.

Han gør heldigvis ikke sådan at han ikke vil være hos mig overhovedet... Han rækker sådan ud efter mig når han er hos far og andre... Så det er jo ikke sådan at han hader mig heldigvis...

Men kunne være et godt trick at prøve med en ske... Han er nemlig ikke så god til at holde ting i hånden endnu, det kunne vel være god trænning om end ikke andet

Anmeld

16. juli 2011

Anonym trådstarter

tatii72 skriver:

Min søn har også svamp i munden, og startet på behandlingen idag, og desværre er han ikke til at få til at spise heller Han spiser højst i 2 min hvor efter han spytter flasken ud igen. Han har også dårlig mave efter vi startede på kuren.

Hvad giver du din søn mod svamp, måske hænger det sammen?

Jeg giver ham det der "trøstecreme" som vi kalder det herhjemme Men det hedder dog Brentan

Anmeld

16. juli 2011

Minmio

Anonym skriver:

Jeg giver ham det der "trøstecreme" som vi kalder det herhjemme Men det hedder dog Brentan

okii. Vi giver mycostatin.

Jeg har læst mig frem til på nettet at når den hvide belægning er fjernet, så er huden øm de steder der er angrebet af svamp. Jeg tror simpelthen at de har ondt, derfor spiser de ikke

Anmeld

16. juli 2011

Anonym trådstarter

tatii72 skriver:

okii. Vi giver mycostatin.

Jeg har læst mig frem til på nettet at når den hvide belægning er fjernet, så er huden øm de steder der er angrebet af svamp. Jeg tror simpelthen at de har ondt, derfor spiser de ikke

Han har nemlig været angrebet af det før og ville ikke spise den gang heller... Men sidste gang virkede det bare så hurtigt og den her gang virker det som om han er kommet ind i en rytme hvor han bare ikke gider min mad

Anmeld

17. juli 2011

Fru kr

Anonym skriver:

Okay så du gav lidt grød og ammede så ved siden af... Det gad han så godt? Jeg er bare bange for at han måske slet ikke vil have min mælk hvis vi begynder på grød...

ja lige præcis. han fik mad og brød osv. som SP anbefalet, men fik bryst ved siden. og synes det var skønt. var sikker han var mættet ved grød osv, men fik stadig alt det gode via amningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.