Hvor er det godt at høre, at det hjælper med større suttehul
og ro på under spisningen og søvn.
Jeg tænker også udviklingsspring. Det er monsterhårdt, men det ER kun en fase.
Nogle børn trives bedre med nogle mme'er frem for andre. Man må nogle gange prøve sig lidt frem.
Nogle gange hjælper det rigtig meget at bære barnets i en slynge, vikle eller bæresele, hvor barnets ansigt er vendt ind mod bæreren. Det skærmer mod de mange indtryk, giver nærhed, tryghed, kropskontakt, styrker vestibulærsansen og meget andet godt. Vælg en god ergonomisk en, som støtter bæreren bedst muligt. Så har man også hænderne fri til at lave noget andet - win-win 
Jeg tænker, at du kunne overveje at give baby probiotika for at styrke fordøjelsen og Arctic-D Cod Liver Oil for at sikre tilførslen af livsnødvendige, essentielle fedtsyrer, som ikke findes i tilstrækkelig grad i mme. Det anbefales f.eks. i Norge til alle børn fra 4 uger at give levertran/fiskeolie. Den, jeg nævner, er den bedste og reneste på markedet, og den har indbygget D-vitamin, dvs. man behøver ikke give ekstra D-vitamin ved siden af, smart. (Nej, jeg er ikke forhandler og får ikke procenter!) Fedtsyrerne er nødvendige for bl.a. hjernens og øjnenes udvikling.
Blid massage med neutral olie, f.eks. mandelolie, kan også virke meget beroligende.
Og jeg synes jo at man så vidt muligt skal vente med anden mad end mm/mme til barnet er 5-6 måneder
- ingen hemmelighed....
Jeg håber I kommer i god trivsel begge to - de bedste ønsker herfra
kh Rebecca, rebeccapersson.com
BABY - 100% naturlig uden tilsætning
Anmeld