frustreret !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

mortilnoahogmelina

camillakrath skriver:

Ja, han bruger sin sut rigtig rigtig meget. Og han sutter virkelig voldsomt. Næsten som om han gnaver i den. Og kan slet ikke finde ro.

Nogen gange tager han kun ned til 10 - 20 ml ad gangen. Han vender og drejer hovedet - vrider næsten hovedet. Han virker rigtig sulten, men som om han ikke gider flasken.

Jeg er så fortvivlet

Den periode havde vi os med Noah , vi blev bare ved og ved at tilbyde ham flasken , ved det er en træls periode og slet ikke sikkert det her er maden for jer .
Har du snakket med din sp om det ?
Du kan jo forsøge med lidt vælling om morgenen , og evt aften og se om det hjælper , jeg ville bare søger for at lave halv vælling og en halv flaske så han får så meget flaske som overhovedet muligt .

Kan os være han bare ikke gider flask lige nu , har du evt prøvet at give det af en kop i stedet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

tweety2060

camillakrath skriver:

Tusind tak for svar. Jeg vil prøve at gå ind og søge på det her til aften.

Hvis man bare ved besked, så er det nogen gange lidt nemmere at håndtere.

nu har jeg lige smugkigget nogle af svarene og der er mange gode råd
Jeg ville nok, som du selv siger, starte ud med større hul i suttehovedet og så nr 2 i mme. Men tror også det kan være en hjælp at forsøge at skabe så hyggelig en spisesituation som mulig ved fx at skærme ham lidt (tænker at tv er slukket, ikke for mange gæster, lyde mm- siger ikke at i gør det ) måske med en stofblee el lign. At i som forældre tager en dyb vejrtrækning, tror på at det bliver hyggeligt så i udstråler ro og tro. De små læser os så hurtigt og vores utryghed og frustration smitter af... Så vær tilstede og sig ' det er ok, mor ved du har svært ved at koncentrere dig, men jeg ved det er vigtigt du får lidt at spise, men vi kan sagtens klare det'
Mht til grød og vælling kan det sagtens være løsningen for jer, men håber i kan klare jer weekenden over og så tage kontakt til sp mandag og få hende med på råd.
Jeg ved jo ikke om i allerede gør disse ting og om det kan bruges. Men du har ret det er SÅ frustrerende når man ikke ved hvad der er med de små og hvad man skal gøre!! Men du ER en god mor, den helt rigtige for din søn! Tvivl aldrig på det! Pøj pøj

Anmeld

16. juli 2011

Tona

camillakrath skriver:

Tusind tak for svar.

Hvordan lavede du vællingen? Er så bange for at gøre noget forkert.

Jeg køber bare vælling-pulver fra Beuavais som man tilbereder på akkurat samme måde som man laver mme  Det skal være majsvælling uden smag.

Måske skal der andre sutter til med et større hul. Tjeck om vællingen kan komme ud af sutten får du giver flasken i alt fald. Det er jo lidt tykkere

Jeg vil gerne lige sige, at dengang Amanda ikke længere blev mæt, så gik hun også kold på den måde du beskriver og afviste flasken og alt det der, så det kan sagtens være sult. Det kan også være som andre skriver hys og for meget omkring ham, og der har jeg gode erfaringer med at ligge en stofble over Amandas hovede, give hende sutten og så vugge hende lidt og så forsøge igen, evt stadig med stofble på hovedet.

Anmeld

16. juli 2011

Tona

camillakrath skriver:

Årh sikke en god ide. Han får Beauvais, men de laver jo også den der "2'er". Det råd gav mig faktisk lidt ro - vil ned i morgen formiddag og prøve at give ham lidt. Bare så han måske får lidt mere mæthedsfornemmelse.

Rigtig god ide at prøve det først

Håber at I kan få noget ro på snart

Anmeld

17. juli 2011

camillakrath

tweety2060 skriver:

nu har jeg lige smugkigget nogle af svarene og der er mange gode råd
Jeg ville nok, som du selv siger, starte ud med større hul i suttehovedet og så nr 2 i mme. Men tror også det kan være en hjælp at forsøge at skabe så hyggelig en spisesituation som mulig ved fx at skærme ham lidt (tænker at tv er slukket, ikke for mange gæster, lyde mm- siger ikke at i gør det ) måske med en stofblee el lign. At i som forældre tager en dyb vejrtrækning, tror på at det bliver hyggeligt så i udstråler ro og tro. De små læser os så hurtigt og vores utryghed og frustration smitter af... Så vær tilstede og sig ' det er ok, mor ved du har svært ved at koncentrere dig, men jeg ved det er vigtigt du får lidt at spise, men vi kan sagtens klare det'
Mht til grød og vælling kan det sagtens være løsningen for jer, men håber i kan klare jer weekenden over og så tage kontakt til sp mandag og få hende med på råd.
Jeg ved jo ikke om i allerede gør disse ting og om det kan bruges. Men du har ret det er SÅ frustrerende når man ikke ved hvad der er med de små og hvad man skal gøre!! Men du ER en god mor, den helt rigtige for din søn! Tvivl aldrig på det! Pøj pøj

Tusind tak for det rigtig gode svar

Vi har nu prøvet at skærme ham for alle de forskellige indtryk her i løbet af det sidste døgn. Både under måltiderne og også generelt. Fjernsynet er slukket og hans lure foregår inde i tremmesengen, med gardinerne trukket for. Det har virkelig hjulpet på ham. Han virker slet ikke så stresset.

Har tænkt meget over det der med min udstråling overfor ham under måltiderne. Synes faktisk jeg kan mærke at det smitter af på ham. For jeg har nok en tendens til at blive meget stresset når han er ked af det!

Jeg er virkelig glad for dit svar - det opmuntrede mig!

Anmeld

17. juli 2011

camillakrath

Amandas-mor skriver:

Jeg køber bare vælling-pulver fra Beuavais som man tilbereder på akkurat samme måde som man laver mme  Det skal være majsvælling uden smag.

Måske skal der andre sutter til med et større hul. Tjeck om vællingen kan komme ud af sutten får du giver flasken i alt fald. Det er jo lidt tykkere

Jeg vil gerne lige sige, at dengang Amanda ikke længere blev mæt, så gik hun også kold på den måde du beskriver og afviste flasken og alt det der, så det kan sagtens være sult. Det kan også være som andre skriver hys og for meget omkring ham, og der har jeg gode erfaringer med at ligge en stofble over Amandas hovede, give hende sutten og så vugge hende lidt og så forsøge igen, evt stadig med stofble på hovedet.

Tak for svar

Jeg har nu i løbet af det sidste døgn prøvet at "skåne" ham lidt for alt for meget støj, indtryk osv. Det har virkelig hjulpet på ham. Vi har også prøvet at give lidt tynd vælling. Imorgen vil vi købe de nye sutter til ham og se hvad han siger.

Alt i alt synes jeg min søn er ved at vende lidt tilbage. Kan pludselig kende ham igen

Anmeld

17. juli 2011

Tona

camillakrath skriver:

Tak for svar

Jeg har nu i løbet af det sidste døgn prøvet at "skåne" ham lidt for alt for meget støj, indtryk osv. Det har virkelig hjulpet på ham. Vi har også prøvet at give lidt tynd vælling. Imorgen vil vi købe de nye sutter til ham og se hvad han siger.

Alt i alt synes jeg min søn er ved at vende lidt tilbage. Kan pludselig kende ham igen

Hvor dejligt at høre. Skønt at det kører for jer igen

Jeg kan ikke lige lade være med at nævne at hvis I laver vælling af vællingpulver, så er det ikke for godt at lave den tynd. Så skal man lave den efter de mål som står på pakken for at barnet får den rette fordeling af næring og af væske  (bare for lige at spille kloge-åge)

Anmeld

17. juli 2011

Molly8

camillakrath skriver:

Hej alle

Benjamin er 3 måneder nu. Han har i de sidste dage været meget forvirret omkring spisning. Han gider ikke rigtig sin flaske, men er meget sulten. Han kan ikke falde til ro, og i løbet af de sidste 5 kvarter har han "klat spist" 140 ml.

Han virker konstant sulten, men føles træt af flasken. Han sover højst 5 min om dagen fordi han ligger og "søger" og sådan.

Er der nogen der har prøvet at give smagsprøver af grød eller andet i en alder af 3 måneder?

Vil virkelig gerne ha svar

Hej

Har prøvet nøjagtig det samme med min søn, da han var 3 mdr. Dog er han brystbarn. Jeg talte med en ammevejleder, som sagde, at mange børn har bøvl med spisningen ved de 3 mdr. pga udviklingsspring. For min søn er det lettest at spise, når han lige er faldet i søvn. Jeg kender også en dreng, der lettest spiser, når han lige er vågnet og ikke er kommet helt til sig selv endnu. Jeg har også af og til haft held efter at have givet ham lidt vand at drikke af et snapseglas. Da han blev 4 mdr., begyndte vi på grød efter en samtale med sundhedsplejersken.

Held og lykke med det.

Kh Molly

Anmeld

17. juli 2011

D-Micka

camillakrath skriver:

Det håber jeg også. Lige nu sidder jeg med følelsen af at jeg slet ikke kan gøre mit barn tilfreds. Jeg synes nærmest jeg ryster indeni - jeg kan slet ikke falde til ro.

Hvordan går det så med spisningen nu? Er bare lidt nys.

Anmeld

17. juli 2011

camillakrath

D-Micka skriver:

Hvordan går det så med spisningen nu? Er bare lidt nys.

Vi har ikke nået at købe de nye sutter, da de kun har dem i Ønskebørn åbenbart

Men vi har prøvet med MME 2, og så har vi prøvet at skærme ham for alle indtryk imens vi spiser. Altså ingen tv, radio, mange mennesker osv. Og det har faktisk hjulpet en del.

Dog vil vi ud og købe de nye sutter imorgen. Han spiser ikke særlig meget ad gangen, men melder sig oftere og slet ikke i rytme som før.

Men hans humør er blevet bedre. Jeg har slet ikke været opmærksom på alle de indtryk han har fået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.