frustreret !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

camillakrath

Hej alle

Benjamin er 3 måneder nu. Han har i de sidste dage været meget forvirret omkring spisning. Han gider ikke rigtig sin flaske, men er meget sulten. Han kan ikke falde til ro, og i løbet af de sidste 5 kvarter har han "klat spist" 140 ml.

Han virker konstant sulten, men føles træt af flasken. Han sover højst 5 min om dagen fordi han ligger og "søger" og sådan.

Er der nogen der har prøvet at give smagsprøver af grød eller andet i en alder af 3 måneder?

Vil virkelig gerne ha svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

tweety2060

hej må være dig lidt svar skyldig men tænker om der kan være et tigerspring inden over? Mener de har et omkring 12 uger. . . Hvis du mener det er et forsøg værd så google tigerspring +12 uger.
Pøj pøj med at komme tilbage til hverdagen med appetit og søvn

Anmeld

15. juli 2011

MorDk

Tror han måske han er i et "Tigerspring"

Vi startede på grød da Bassen var 4 mdr. Men faktisk er deres tarme ikke nok udviklede til at få alt muligt så tidligt. Så 3 mdr. sys jeg personligt er liiiige tidligt nok at tænke på andet en MM/MME.

Anmeld

15. juli 2011

Tona

camillakrath skriver:

Hej alle

Benjamin er 3 måneder nu. Han har i de sidste dage været meget forvirret omkring spisning. Han gider ikke rigtig sin flaske, men er meget sulten. Han kan ikke falde til ro, og i løbet af de sidste 5 kvarter har han "klat spist" 140 ml.

Han virker konstant sulten, men føles træt af flasken. Han sover højst 5 min om dagen fordi han ligger og "søger" og sådan.

Er der nogen der har prøvet at give smagsprøver af grød eller andet i en alder af 3 måneder?

Vil virkelig gerne ha svar

Amanda fik grød og vælling efter læge og sp's råd da hun var 3 mdr af samme årsag som du nævner

Anmeld

15. juli 2011

Tona

Amandas-mor skriver:

Amanda fik grød og vælling efter læge og sp's råd da hun var 3 mdr af samme årsag som du nævner

Men det bedste er først at prøve med en flaske vælling morgen og aften og se om det er nok. Er det ikke det kan grøden startes op.

Skal være majsvælling uden smag. Grøden kan være majsgrød uden smag eller risgrød uden smag. Man kan også give grøntsagsmos eller kartoffelmos i stedet for grød.

Det jeg skriver her er ikke den officielle anbefaling og der er meget delte meninger om det. Men vi er mange som det har virket for. Min holdning er at når man er nødt til det fordi børnene er for sultne til at fungere ellers, så skal man starte op med vælling og evt grød også før de 4 mdr

Anmeld

15. juli 2011

mortilnoahogmelina

Kan han have opdagede den store hvide verden og gerne vil "se" den og derfor ikke koncentrere sig om at spise ??
Måske prøve at give mindre potioner af gangen Noah kunne i en overgang kun overskue en flaske på 90 ml , så lavede jeg feks bare to med 90 i til 1 måltid .
Bruger han sut ?

Anmeld

15. juli 2011

LC

NU ved jeg ikke om det er det din dreng har... Men nogle babyer har koncentrations besvær, og kan slet ikke overskue at de gerne vil se på en helt masse fine ting rundt om sig, og så er det ikke nemt at fokusere på at spise...

Hvis det er på grund af koncentrationsbesvær, så er det faktisk en fordel at bruge et ammetæppe. Det lyder måske forkert når du giver flaske, men det skærmer af, så din baby ikke kan se ret meget ud over flasken og dig... Eller sådan var det ammetæppe jeg har.. Jeg har dette ammetæppe fra ByJezz.

Men når du ikke ammer, har du måske en ekstra hånd fri og kan bare bruge en stofble(i mørk farve) eller et andet lille babytæppe, som du kan holde delvis hen over ansigtet på din dreng så han ikke får noget ud af at ligger og se rundt.

Anmeld

15. juli 2011

Tona

Jeg kom lige til at tænke på, at hvis han får Nan 1, så kan du jo prøve med at skifte til Nan 2 først, for den mætter lidt mere. Selv om der står "fra 4 mdr" på den, så står der inden i den at den kan gives fra fødslen til børn, som ikke ammes.

Den mætter lidt mere og det ville jo være fint hvis du så kunne strække den med vælling og grød indtil de 4 mdr

Anmeld

15. juli 2011

D-Micka

nu ved jeg ikke hvilken nr. prop du har i.. 

Men kan hullet være for lille?

Jamie var nemlig også sådan indtil vi skiftede til et nr. større..

Det gik åbenbart for langsomt

Anmeld

15. juli 2011

camillakrath

tweety2060 skriver:

hej må være dig lidt svar skyldig men tænker om der kan være et tigerspring inden over? Mener de har et omkring 12 uger. . . Hvis du mener det er et forsøg værd så google tigerspring +12 uger.
Pøj pøj med at komme tilbage til hverdagen med appetit og søvn

Tusind tak for svar. Jeg vil prøve at gå ind og søge på det her til aften.

Hvis man bare ved besked, så er det nogen gange lidt nemmere at håndtere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.