MME... hvad er bedst? HJÆLP!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2008

Mormilla

Du kan få noget afførrings middel som er i pulver. Det har jeg hørt er godt.
Har selv givet min dreng laktulose, og det kan jeg ikke anbefale!!! Det hjalp ikke...
Men sveske juice er godt, men ved ikke om han må få det i nu... Men det hjalp på min dreng, som har haft mange problemer med maven!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2008

tascia

hey... håber der er nogle der kan hjælpe mig... min søn på 8 uger har så mange problemer med hans mave og har snart prøvet alt... både zoneterapi, sukkervand og den grønne allomin og synes snart at det hele er et være roderri.. der er ikke rigtigt noget der vil virke!
det begyndte da jeg stoppede med at amme,,, vi startede på nan, men fik af vide at vi skulle prøve den grønne allomin, da hans mave begyndte at drille. så han er både fået den grønne og blå allomin.

er der nogle der kan hjælpe med nogle råd...

hilsen søs

jo mere du eksperimentere jo mere bøvl bliver der forstå mig ret,man skal selvfølgelig prøve nogle forskellige ting, men du må give tingene noget tid (og jeg taler af erfaring).

hvis jeg var dig så ville jeg udelukkende gi den grønne allomin og så ville jeg gøre det min 3 uger-1 mdr. og hvis det virker, så fortsæt med det! min søn var 6-7 mdr. før vi gik over til den blå igen, før kunne maven ikke tåle det, ganske enkelt.

min søn var skrækkelig de første 2 mdr. indtil vi nærmest gav op, det var åbenbart det der skulle til. så stoppede det mere eller mindre fra den ene dag til den anden, for så fik maven ro!

håber i får løst det, det er så synd når maven driller

//Natascia

Anmeld

19. december 2008

søz

han har nemlig fået den grønne allomin i over en månede + lidt af den blå... på den månede tror jeg han har skidt af sig selv max 10 gange!
laktulose har vi også prøvet, men ingen ting der!

sidst uge var han til zoneterapi for 4 gang og synes efter den tur at det er blevet mere slemt... nu gider han ikke rigtigt spise... spiser uroligt og det er ligesom det gør ondt når det lander nede i maven.
kan de få for meget zoneterapi!?
har været til lægen, men der var ingen hjælp at hente... fik af vide at det var meget normalt, når man ikke ammede mere, så gik der altid ged med maven. ellers skulle jeg spørger min sp til råds... men det hjælper hellere ikke når hun ikke rigtigt ved noget!

synes virkelig det er hårdt at være mor lige for tiden... det gør så ondt at se at han har det sådan!!! og føler at der er ingen ting der vil virke!

Anmeld

19. december 2008

Loggidut

søz skriver:

han har nemlig fået den grønne allomin i over en månede + lidt af den blå... på den månede tror jeg han har skidt af sig selv max 10 gange!

sidst uge var han til zoneterapi for 4 gang og synes efter den tur at det er blevet mere slemt... nu gider han ikke rigtigt spise... spiser uroligt og det er ligesom det gør ondt når det lander nede i maven.
har været til lægen, men der var ingen hjælp at hente... fik af vide at det var meget normalt, når man ikke ammede mere, så gik der altid ged med maven. ellers skulle jeg spørger min sp til råds... men det hjælper hellere ikke når hun ikke rigtigt ved noget!

synes virkelig det er hårdt at være mor lige for tiden... det gør så ondt at se at han har det sådan!!! og føler at der er ingen ting der vil virke!

altså en ting er sikkert...er du urolig, så er han også! de to ting hænger uløseligt sammen.

lactulose skal have nogle dage til at virke, så det er med god tålmodighed at man skal give det.
Hvis han har forstoppelse, altså du mærker han har mavekneb, så er der et par gode triks, som min gamle sp gav mig.

hvor gammel er den lille gut?

Anmeld

19. december 2008

søz

laktulosen prøvede vi i ca 14 dage og ingen ting!

9 uger...

Anmeld

19. december 2008

Loggidut

jeg har lige skrevet en privat besked til dig

Anmeld

19. december 2008

Christinahr

Altså vi havde problemer med allomin og de forsvandt da vi skiftede til nan, så det er nok lidt forskelligt. Men genneralt har flaskebørn flere mave problemer og vi brugte af og til laktulose

Anmeld

19. december 2008

A.

husk at du kan altid skifte sp hvis du synes ikke at hun er til meget hjælp træls at lactulose har ikke hjælpet her var det fint efter lactulose men så haft han meget luft i maven så har vi brugt mylicon og efter par dage var han frisk igen ang zonoterami så bliver det næsten altid værre det første par gange har jeg hørt..

Anmeld

19. december 2008

tascia

men prøv kun den grønne ikke noget med den blå, det holdt hvertfalde ikke her hjemme!

massage om navlen, cykel med benene og tilbyd ham vand af flasken (ikke i stedet for MME)

klart der ikke kan være mere i maven, der skal jo også noget ud igen, det er en ond cirkel!

rent faktisk så har laktulose aldrig virket for vores børn, men det har movicol derimod! første gang var det sp der sagde vi skulle bruge det og med nummer 2 var det lægen.... det er effektivt og ikke vanedannene, og så kan det blandes i MME'n

prøv at snak med sp og lægen om det

//Natascia

Anmeld

20. december 2008

søz

så er der lys forude... vi har skiftet til nan1, plus vi har givet ham mylicon dråber og vi kan virkelig mærke en forskel allerede! så det er bare super.
så allomin er ude i kulden!

takker for alle jeres gode råd!

glædelig jul til ALLE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.