Er du god til at vise følelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

BellaCiinea

Jeg tænker ikke så meget over det, og har svært ved at vise mine følelser. Men til gengæld når jeg så viser det, så er jeg en rigtig fjolle/hyggetrold

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

JustAnotherName

Jeg viser mine følelser, og jeg har brug for at kunne gøre det, ellers ville jeg have det meget underligt.

Og sjovt skriver det sidste, for jeg er ikke opdraget med at man viser det, har alrig fået kram af mine forældre osv. Men jeg elsker at give det, og min dreng bliver dagligt knust i mine arme Så jeg har brudt den cirkel lidt.

Her er det det samme med kæresten som hos dig. Men han er så rigtig god til at vise det på andre måder, så det er super dejligt, og så er man ikke i tvivl

Lidt det samme her.

Jeg viser og fortæller mine tanker og følelser, og det gør min mand også.
Men jeg er ikke "flasket op med", at man strør om sig med "de store ord"

Men det er blevet vendt! Der går ikke en dag, hvor jeg ikke kysser min mand og mine børn, og fortæller dem, at jeg elsker dem.

Jeg kunne ikke leve uden at lade dem vide det.
Og heller ikke fortsætte med ikke selv at få det bekræftet omvendt.

Hvorfor have så svært ved at VISE og FORTÆLLE at man værdsætter andre?
Forstår ikke at det er så svært. Men det er det i min familie. Og det var det også for mig selv, indtil jeg fik en god og kærlig mand, som "knuste skallen" og fik mig ud af den hårde beskyttelses-skal, som dybest set kun forhindrer én i, at udtrykke gode, varme betydningsfulde følelser
- Og dét har jo aldrig skadet nogen at elske!!  ...Nærmest tvært imod!

Tror det er dét med at være SÅRBAR, når man elsker nogen, og udtrykker det, som mange mennesker har svært ved. Og det havde jeg ihvertfald også. Det tog årevis at lære helt.
Men nu er jeg blevet ældre, og har det sådan, at jeg er nødt til at turde risikere, at være sårbar, for at kunne elske og leve helt.

Anmeld

17. juli 2011

.....

Her viser vi begge hinanden følelser, dog nok mest mig. Hans familie er meget kærlig, hvorimod min ikke altid er så gode til det med kram..men alligevel er jeg det størte kramme dyr

Anmeld

17. juli 2011

karina1980

Saphiira skriver:

Kunne faktisk være lidt spændende at se, hvordan folk er..

Er du en person, som er god til at vise din kæreste dine følelser? Elsker du at give ham/hende et knus...

Eller er du den mere passive, hvor man f.eks. ikke snakker så meget følelser...Tænker heller ikke så meget over knus og kram...

Det kommer sig af, at min kæreste og jeg, er VIDT forskellige på det punkt.. Jeg viser virkelig følelser, jeg elsker at få et knus og give et. Vise ham, at jeg er glad for ham.

Hvor han er mere passiv i det.

Det ligger nemlig i vores opdragelse..Det er ret nemt at se..for i deres familie er de passive, hvor man i min snakker mere følelser, krammer osv..

jeg er sådan midt i mellem og min mand er den passive.

hos os er det som regel mig der tager initiativ til knus og kram, det også mig der som regel krammer og kysser børnene.

men det langt fra noget jeg er vokset op med, mit første knus af min mor fik jeg som 17 årige og det var så pivfalsk og ubehageligt som noget kunne være, har hellere aldrig hørt hende fortælle at hun elsker mig.

og det har jo gjort at jeg altid har vidst at det skulle mine børn ikke være i tvivl om jeg gjorde, så de får at vide dagligt jeg elsker dem, de bliver kysset og krammet og holdt om i store mængder.

min mand er vokset op i en familie, hvor hans far idag, skubber børnene væk, hvis de forsøgere at kramme ham, han formår dog at vise dem at han holder af dem på andre måder, hans mor, nyder når de gider kramme og har gennem tiden også gjort det med sine drenge men ikke ret meget.

det tydeligt at se at det er gået i arv, både min mand og hans bror, går ikke ind for det der nærkontakt, men heldigvis er der jo andre måder man kan vise man holder af hinanden på og det er de i den familie gode til

Anmeld

17. juli 2011

SussieThyssen

Saphiira skriver:

Kunne faktisk være lidt spændende at se, hvordan folk er..

Er du en person, som er god til at vise din kæreste dine følelser? Elsker du at give ham/hende et knus...

Eller er du den mere passive, hvor man f.eks. ikke snakker så meget følelser...Tænker heller ikke så meget over knus og kram...

Det kommer sig af, at min kæreste og jeg, er VIDT forskellige på det punkt.. Jeg viser virkelig følelser, jeg elsker at få et knus og give et. Vise ham, at jeg er glad for ham.

Hvor han er mere passiv i det.

Det ligger nemlig i vores opdragelse..Det er ret nemt at se..for i deres familie er de passive, hvor man i min snakker mere følelser, krammer osv..

Jeg kommer fra en familie, der ikke kun i gestus viser vores kærlighed til hinanden men også i ord.
Her i huset bliver der krammet og kysset mange gange om dagen og vi fortæller hinanden lige så mange gange om dagen hvor meget vi elsker hinanden og sætter pris på hinanden.

Det gør min mand også, og han kommer heldigvis fra en familie, hvor de også viser deres følelser på den måde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. juli 2011

Stjernestoev

Jeg er virkelig god til at sætte ord på mine føelelser, og jeg er ekstremt følsom.

Det drejer sig nok også om jeg har ADHD, og derfor ikke har det "filter" som alle andre har.

Jeg elsker at give komplimenter, og fortælle folk hvor højt jeg elsker dem.

"Lev mens du gør det, elsk mens du tør det"

Anmeld

17. juli 2011

Stjernestoev

SussieThyssen skriver:

Jeg kommer fra en familie, der ikke kun i gestus viser vores kærlighed til hinanden men også i ord.
Her i huset bliver der krammet og kysset mange gange om dagen og vi fortæller hinanden lige så mange gange om dagen hvor meget vi elsker hinanden og sætter pris på hinanden.

Det gør min mand også, og han kommer heldigvis fra en familie, hvor de også viser deres følelser på den måde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. juli 2011

Mathilde

An&Jo skriver:

Her er det lige omvendt..

Jeg er rigtig dårlig til at vise mine følelser hvorimod min kæreste er rigtig god til det..

Jeg er blevet svigtet og misbrugt i min barndom og lærte derfor at lukke af for mine følelser og skal nu lære at åbne op for dem igen..

Det er det samme herhjemme... Jeg ville gerne være bedre til det følelses halløj, men det er bare ikke mig

Anmeld

17. juli 2011

june1987

JA BESTEMT. vi gør det flere gange dagligt

Anmeld

17. juli 2011

komodo

Vingummien skriver:

Jeg viser mine følelser, og jeg har brug for at kunne gøre det, ellers ville jeg have det meget underligt.

Og sjovt skriver det sidste, for jeg er ikke opdraget med at man viser det, har alrig fået kram af mine forældre osv. Men jeg elsker at give det, og min dreng bliver dagligt knust i mine arme Så jeg har brudt den cirkel lidt.

Her er det det samme med kæresten som hos dig. Men han er så rigtig god til at vise det på andre måder, så det er super dejligt, og så er man ikke i tvivl

Det er helt det samme for mig, er heller ikke vokset op med det.

I min lille familie kysser og krammer vi rigtig meget allesammen, synes det er vigtigt at mine børn vokser op og synes at det er naturligt, og nyder at de nyder det nu, de gider nok ikke når de bliver teenagere .

Kæresten er også rigtig god til at vise sine følelser, han kysser tit spontant og et lille klap i måsen bliver det da også til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.