Råd søges: At bruge klapvogn som barnevogn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Camulla

Jeg købte helt ny barnevogn til min dreng, men efter måske et halvt år, måske mere, kan jeg ikke helt huske, tissede en kat i den (også steder jeg ikke kunne vaske), så jeg valgte ikke at anvende den mere.

Herefter brugte jeg vores Brio happy klapvogn, købte dog en madras og en voksi, så han lå ordentligt deri og det har fungeret fint.

Vil dog ikke anbefale det til nyfødte, tror jeg, vil selv ud og have en ny og ordentlig barnevogn til den næste - den bliver trods alt en stor del af ens liv i lang tid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

modesty

KaLee skriver:

Sagtens... 

Sådan havde jeg den i det første lange stykke tid..

Og jeg brugte klaovognen fuldtud da han var 7 måneder :-) 

Super :-)

Anmeld

16. juli 2011

Gaia

vil blot lave lidt modsvar til dine påstande at barnevogn er bedre end klapvogn. Ikke for at angribe eller anklage...

1. ikke helt rigtigt, aldrig haft problemer her.

2. at ligge i en voksi i klapvogn er ikke ringere som at ligge på en madras i lift/barnevogn. Da barnet ligger på både en polstret bæreplade men også uld dynen deri.

3+3. I lang de fleste klapvogne er der øjer til alm barnevogns sele, så at bruge klapvogns H sele er ikke nødvendigt.

4. med sele er det begrænset hvor meget et barn kan møve sig ned og i en voksi der er bundet rigtig - laver de ikke meget bevægelse det første stykke tid... Og næsten alle klapvogne folder en kant op når ryglæn bliver lagt ned, så barn ikke kan falde ud.

5. blot modsat mening.

6. samme svar som i 3.

7. Vores søn har sovet i sin klapvogn fra han var 14 dage gammel og blev ikke syg af det. Den orginale voksi, der er bundet i baby binding - giver ingen træk eller sus gennem posen.

havde aldrig den orginale voksi. den lukkede fint og så videre, men selerne passede ikke til. jeg synes stadig sdog at barnevognen er et bedre alternativ end klapvognen til de helt små. Men det er jo smag og behag. Jeg kan kun tale ud fra egne erfaringer Måske er det fordi de klapvogne jeg har ikke ville egne sig til de helt små.

Anmeld

16. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Gaia skriver:

havde aldrig den orginale voksi. den lukkede fint og så videre, men selerne passede ikke til. jeg synes stadig sdog at barnevognen er et bedre alternativ end klapvognen til de helt små. Men det er jo smag og behag. Jeg kan kun tale ud fra egne erfaringer Måske er det fordi de klapvogne jeg har ikke ville egne sig til de helt små.

Vi blev frarådet at købe barnevogn for snart 3 år siden, da vi også boed i lejlighed..

Og ville give dem ret. Den var hele vejen igennem meget lettere at håndtere end en stor klummer barnevogn. Vi i mg gik ufattelig meget, selv i stiv sne vejr. Aldrig var han kold eller syg.. 

Min svigerinde og svoger boed lige overfor og de købte barnevogn, men brugte den stort set ikke. Det med at slæbe den op og ned af kælder rum mm. Så de brugte også mest klapvogn.

Vi havde dog begge en altan barnevogn. Vores var en gammel odder fra før 80'erne, som min mor havde arvet til min lillebror - så den havde ikke lang liggemål.

Så vi købte en demo vogn til 1500 inkl alt. Som han sover i den dag idag ude på terassen. Så den bliver solgt igen, når han er færdig med den. For altid sagt; når vi får hus vil jeg have en barnevogn. Så hvis vi skal have én mere engang får h*n en ny fin barnevogn

Anmeld

16. juli 2011

Pikku Myy

Tusind tak for svar alle!

Det dér med selerne synes jeg godt nok er forvirrende... Hvorfor skal man egentlig bruge sele på lille baby i klapvogn? Er det ikke først til når de skal op og sidde eller hvordan? Eller er det kun til at spænde voksien fast at man skal bruge selen?

Umiddelbart har jeg også tænkt kombi, men liggemålet i barnevognsdelen er så lille, og der synes jeg at klapvognen har en fordel. Plus, jeg har ikke et kæmpe budget, og jeg kan få en vogn af et bedre mærke hvis jeg vælger klapvognsmodellen. Jeg gider ikke købe både barne- og klapvogn (og det bliver også for dyrt).

Det skal lige siges at baby kommer til at sove i altanbarnevogn når vi er hjemme. Klapvognen kommer til at blive brugt når vi er ude at gå.

Er der nogen der har brugt lift i klapvognen? Altså i stedet for voksi med bæreplade?

Dit barn bør have sele på når h*n begynder at rulle, da der så er en risiko for at h*n kan få sig møvlet ud af barnevogn/klapvogn. Man kan sagtens sætte en almindelig barnevognssele fast på en klapvogn.

Mht om man kan bruge en klapvogn istedet for en barnevogn, kan du se at det virker for nogen, mens der er andre der ikke ville gøre det. Personligt ville jeg ikke have lyst til at lægge min lille bitte dreng ned i en "åben" klapvogn. Barnevognen virker lige som mere beskyttende. Men siden min dreng voksede ud af sin barnevogn (tror han var omkring 1 1/2-2 år, har han sovet i sin klapvogn. Om sommeren på en madras, om vinteren i en voksipose. Og det har fungeret upåklageligt for os

Edit: Du skal åbenbart være opmærksom på at ikke alle barnevognsseler kan bruges i alle klapvogne. Bare så jeg ikke har sagt noget helt forkert

Anmeld

16. juli 2011

Pikku Myy

LC skriver:

Jeg har en Brio barnevogn til min ældste datter. Igår var vi nede for at bestille ny vogn til vores lille baby og endte med at vælge en Emmaljunga twin nitro(for at begge børn kan være der) Men tænker at Emmaljunga Nitro er helt samme princip.

Men til emmaljungas nitro klapvogn er der den der hedder Quadroliften, som passer til at sætte i klapvognen(og som er billigere end en vokai), Når babyen bliver for stor til liften efter ca 6-7 måneder, så kan man tage nogle af pladerne ud af liften, og lave den om til en kørepose. Så det synes jeg er super smart.

Vores den ældste har siden hun var 8 måneder sovet i Klapvogn med kørepose, og det har aldrig været noget problem. Den lille kommmer nok til at være 1 måned yngre, når vi går over til køre posen men det tror jeg ikke er et problem.

Så min erfaring er at en klapvogn er lige så god som er barnevogn...

Med klapvogne skal man være opmærksom på at de 5-punkt seler der sidder i klapvogne ikke er godkendte til at dit barn sover i den, derfor skal du købe en barnevognssele og sætte i.

I forhold til barnevognsseler, så er det bare at vælge de rigtige, nogle seler skal sættes fast i barnevognen 4 steder(selerne fra odder) andre skal kun 2 steder(dem fra baby dan), de fleste klapvogne har kun 2 steder man kan sætte selen fast.  

Det vidste jeg ikke, men det er måske også fordi vi har en BabyDan. Man lærer noget nyt hver dag

Anmeld

16. juli 2011

modesty

pokulati skriver:

Dit barn bør have sele på når h*n begynder at rulle, da der så er en risiko for at h*n kan få sig møvlet ud af barnevogn/klapvogn. Man kan sagtens sætte en almindelig barnevognssele fast på en klapvogn.

Mht om man kan bruge en klapvogn istedet for en barnevogn, kan du se at det virker for nogen, mens der er andre der ikke ville gøre det. Personligt ville jeg ikke have lyst til at lægge min lille bitte dreng ned i en "åben" klapvogn. Barnevognen virker lige som mere beskyttende. Men siden min dreng voksede ud af sin barnevogn (tror han var omkring 1 1/2-2 år, har han sovet i sin klapvogn. Om sommeren på en madras, om vinteren i en voksipose. Og det har fungeret upåklageligt for os

Edit: Du skal åbenbart være opmærksom på at ikke alle barnevognsseler kan bruges i alle klapvogne. Bare så jeg ikke har sagt noget helt forkert

Jeg var nede i en butik i dag og snakke med en ekspedient om klapvognsmodellen (de forhandlede Emmaljunga). Hun sagde at det var en rigtig fin løsning - og at man skal bruge forlæder om vinteren som værn mod vind og vejr. Så jeg er ved at være ret lun på den model.

Anmeld

17. juli 2011

Pikku Myy

modesty skriver:

Jeg var nede i en butik i dag og snakke med en ekspedient om klapvognsmodellen (de forhandlede Emmaljunga). Hun sagde at det var en rigtig fin løsning - og at man skal bruge forlæder om vinteren som værn mod vind og vejr. Så jeg er ved at være ret lun på den model.

Vi er rigtig glade for vores Emmaljunga, så den kan jeg ikke andet end anbefale Held og lykke med det hele!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.