Råd søges: At bruge klapvogn som barnevogn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

henh01

Hej

Vi har haft en kombi her og det har fungeret rigtig fint..

Faktisk er den til salg  hvis du søger en kombi inkl klapvogn med langt liggemål, en kvalitetsvogn der ikke er brugt mere end 1 år til billige penge så sig til

Det er en emmaljunga, i creme læder, der er regnslag, fluenet, udluftning, klapvognsdel og barnevognsdel, ekstra dæk til reserve og pusletaske i samme creme læder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

De3Guldklumper

modesty skriver:

Tusind tak for svar alle!

Det dér med selerne synes jeg godt nok er forvirrende... Hvorfor skal man egentlig bruge sele på lille baby i klapvogn? Er det ikke først til når de skal op og sidde eller hvordan? Eller er det kun til at spænde voksien fast at man skal bruge selen?

Umiddelbart har jeg også tænkt kombi, men liggemålet i barnevognsdelen er så lille, og der synes jeg at klapvognen har en fordel. Plus, jeg har ikke et kæmpe budget, og jeg kan få en vogn af et bedre mærke hvis jeg vælger klapvognsmodellen. Jeg gider ikke købe både barne- og klapvogn (og det bliver også for dyrt).

Det skal lige siges at baby kommer til at sove i altanbarnevogn når vi er hjemme. Klapvognen kommer til at blive brugt når vi er ude at gå.

Er der nogen der har brugt lift i klapvognen? Altså i stedet for voksi med bæreplade?

Jeg har brugt vores Odder lift i vores klapvogn, til barn nummer 2. Vi har en emmaljunga nitro City. Dog har han altid sovet i barnevognen til han lange lurer. Det andet har jeg brugt når jeg skulle hente den ældste fra vuggestue og da vi ikke kunne få ståbrædt til vores oddervogn så købte vi en klapvogn.

Anmeld

14. juli 2011

LC

Jeg har en Brio barnevogn til min ældste datter. Igår var vi nede for at bestille ny vogn til vores lille baby og endte med at vælge en Emmaljunga twin nitro(for at begge børn kan være der) Men tænker at Emmaljunga Nitro er helt samme princip.

Men til emmaljungas nitro klapvogn er der den der hedder Quadroliften, som passer til at sætte i klapvognen(og som er billigere end en vokai), Når babyen bliver for stor til liften efter ca 6-7 måneder, så kan man tage nogle af pladerne ud af liften, og lave den om til en kørepose. Så det synes jeg er super smart.

Vores den ældste har siden hun var 8 måneder sovet i Klapvogn med kørepose, og det har aldrig været noget problem. Den lille kommmer nok til at være 1 måned yngre, når vi går over til køre posen men det tror jeg ikke er et problem.

Så min erfaring er at en klapvogn er lige så god som er barnevogn...

Med klapvogne skal man være opmærksom på at de 5-punkt seler der sidder i klapvogne ikke er godkendte til at dit barn sover i den, derfor skal du købe en barnevognssele og sætte i.

I forhold til barnevognsseler, så er det bare at vælge de rigtige, nogle seler skal sættes fast i barnevognen 4 steder(selerne fra odder) andre skal kun 2 steder(dem fra baby dan), de fleste klapvogne har kun 2 steder man kan sætte selen fast.  

Anmeld

14. juli 2011

sne190810

Jeg har en mistral S klapvogn. Der kan sagtens ligge voksipose i, samt du jo kan købe en forlæder med som også skal spændes ud over i de kolde tider.

Der er også en lille afskærmer oppe ved hovedregionen, netop til hvis man skal have lift/voksi til at lægge i.

Jeg fik dette afvide da jeg købte min klapvogn for en 2måneders tid siden, samt at det ikke kan betale sig at købe de der såkaldte køreposer som er lavet til klapvognen, hvis man i forvejen har en voksi. For det er det samme, forstået på den måde at de har samme formål. Det sagde ekspedienten også til mig

Jeg er SINDSYGT glad for min Teutonia Mistral S, og kan kun anbefale den. Og svingbare hjul er lækre sager, dejligt let at køre med. Samt du, som du selv har skrevet, kan vende den om, og gøre hjulene 'ikke-justerbare'  (ku ikke lige finde det rigtig ord for det)

Men dog, så ville jeg til enhver tid vælge en barnevogn, og så købe en billig klapvogn når baby er 1-2 år. Men jeg er også en barnevogns-lover .. Tror det er et spørgsmål om hvad man er til

Anmeld

14. juli 2011

mor-til-vanessa

modesty skriver:

Hejsa,

jeg overvejer at købe en klapvogn hvor sædet kan lægges helt ned og bruge den som barnevogn i starten. Jeg har søgt lidt rundt her på siden og er blevet lidt klogere, men jeg har stadig et par spørgsmål:

Jeg har kigget på Teutonia Mistral S, men er der andre mærker og modeller der er gode til dette formål? Jeg vil meget gerne kunne vende klapvognsdelen om, så den både kan bruges den ene og den anden vej (så vidt jeg kan se på Mistralen kan man kun vippe styret frem og tilbage, og det medfører jo at forhjulene bliver stationære i den ene position). Forhjulene SKAL være rotérbare. 

Jeg har en voksipose med bæreplade. Kan man godt bruge voksien direkte i klapvognen? Eller skal man have en decideret lift? Kan voksien spændes fast eller på anden måde sikres i vognen (jeg læste i en anden tråd at nogle havde problemer med dette)? Bliver det for koldt bare med voksien om vinteren (jeg tænker at der jo ikke er sider på en klapvogn som kan beskytte mod blæst).

Jeg er i syv sind med hvad jeg skal vælge, og vi skal snart ud og købe vogn - så alle råd modtages med kyshånd! 

jeg brugte selv en klapvogn til min datter og hun blev født december 09. vi brugte klapvogn og så med lift i. der har aldrig været problem med kulde eller læg, og hun har altid været dejlig varm. så jeg vil sige man godt kan

Anmeld

14. juli 2011

eElak

hvornår skal du føde?

Skal dit barn sove inde eller ude for det meste?

Jeg har en Mistral S..

Først havde jeg købt en kombivogn, men da tiden kom til klapvogn, ville jeg have en der kunne lægges ned... Derfor mistral S..

Jeg er på mange punkter glad for den.. og hvis jeg skulle have barn nummer 2, så ville jeg løbe en lift/voksipost og så bruge den i vognen..

Eller bruge krudtet på at have en god klapvogn, og så bruge de mindre penge på barnevognen...  

Anmeld

14. juli 2011

modesty

Tusind tak for svar alle! Det er virkelig meget brugbart :-)

Anmeld

14. juli 2011

modesty

KaLee skriver:

hvornår skal du føde?

Skal dit barn sove inde eller ude for det meste?

Jeg har en Mistral S..

Først havde jeg købt en kombivogn, men da tiden kom til klapvogn, ville jeg have en der kunne lægges ned... Derfor mistral S..

Jeg er på mange punkter glad for den.. og hvis jeg skulle have barn nummer 2, så ville jeg løbe en lift/voksipost og så bruge den i vognen..

Eller bruge krudtet på at have en god klapvogn, og så bruge de mindre penge på barnevognen...  

Jeg skal føde til oktober.

Jeg køber en altanbarnevogn, som jeg forestiller mig at baby kommer til at sove mest i. Klapvognen vil være til når vi skal ud, og baby vil kun skulle sove i den når vi er væk fra lejligheden.

Men kan man vende overdelen på klapvognen om, sådan at man kan kigge på baby og stadig have drejehjulene foran på Mistralen?

Anmeld

14. juli 2011

eElak

modesty skriver:

Jeg skal føde til oktober.

Jeg køber en altanbarnevogn, som jeg forestiller mig at baby kommer til at sove mest i. Klapvognen vil være til når vi skal ud, og baby vil kun skulle sove i den når vi er væk fra lejligheden.

Men kan man vende overdelen på klapvognen om, sådan at man kan kigge på baby og stadig have drejehjulene foran på Mistralen?

Sagtens... 

Sådan havde jeg den i det første lange stykke tid..

Og jeg brugte klaovognen fuldtud da han var 7 måneder :-) 

Anmeld

14. juli 2011

norenberg

Vi havde samme tanke men købte barnevogn i stedet da vi fik oplyst at det ikke er godkendt at bruge klapvogn når de skal i dagpleje...det skulle være en godkendt barnevogn som skulle benyttes....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.