Gaia skriver:
Jeg ville købe en barnevogn.
1: en klapvogn yder ikke samme beskyttelse mod vejr og vind som en barnevogn.
2. Selve bunden er jo heller ikke altid den bedste. Så konforten kan diskuteres. og jo super vigtig at barnet ligger rigtig og godt, da knoglerne er bløde og formbare.
3. jeg har haft problemer med at få min voksi pose til at passe med de seler som du kan købe. De er som regel trepunkts seler, hvor voksiposen (ihvert fald den jeg har) er fire punkt. Desuden sidder hullerne forkert.
3. Dit lille barn skal ikke bruge sele førend det slev kan sidde op.
4. Du har ikke lukket bunden/enden på en klapvogn 100% og derfor kan sådan en lille fis som babyer jo er godt møve sig nedad og komme for tæt på kanten.
5. Jeg ville personligt ikke ligge mit lille barn ud og sove i en klapvogn uanset om den kan ligges ned eller ej. En barne viogn beskytter altså langt bedre.
6. Hvios den lille skal have sele på, er det ikke sikkert du kan finde en der passer.
7. En voksipose kan være varm nok, men med susen ind ad siderne, er jeg ikke sikker på det er hensigtmæssigt. Du skal huske at en af de værste fjender mod det lille barn er kulde og træk.
Så altså vent heller til dit barn er gammelt nok og køb en god barnevogn, den kommer du altså til at bruge så meget i så mange situationer og den yder langt mere beskyttelse af barnet!. barnevogne har også den fordel, at de er også super handy når man er ude og handle.
vil blot lave lidt modsvar til dine påstande at barnevogn er bedre end klapvogn. Ikke for at angribe eller anklage...
1. ikke helt rigtigt, aldrig haft problemer her.
2. at ligge i en voksi i klapvogn er ikke ringere som at ligge på en madras i lift/barnevogn. Da barnet ligger på både en polstret bæreplade men også uld dynen deri.
3+3. I lang de fleste klapvogne er der øjer til alm barnevogns sele, så at bruge klapvogns H sele er ikke nødvendigt.
4. med sele er det begrænset hvor meget et barn kan møve sig ned og i en voksi der er bundet rigtig - laver de ikke meget bevægelse det første stykke tid... Og næsten alle klapvogne folder en kant op når ryglæn bliver lagt ned, så barn ikke kan falde ud.
5. blot modsat mening.
6. samme svar som i 3.
7. Vores søn har sovet i sin klapvogn fra han var 14 dage gammel og blev ikke syg af det. Den orginale voksi, der er bundet i baby binding - giver ingen træk eller sus gennem posen.