Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2008

fam.4xc

ditte0512 skriver:

Hun falder lidt hen efter amning, mens hun ligger ved brystet men hun vågner igen efter et par minutter.

er det så fordi hun blir læggende hos dig eller lægger du hende fra dig??

Tænker at blir hun hos dig og vågner er det måske fordi der er lyde omkring jer, du bevæger dig osv og hun derfor ik når helt ned i den dybe søvn, men blir i remsøvnen...

Eller at hun vågner op hvis du lægger hende fordi hun savner din tryghed/varme....

Blot tanker...

Sover hun godt i barnevognen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2008

Anja

Jeg kan klart anbefale at svøbe hende - det skaber tryghed. Her har det også ofte hjulpet at lægge en stofble (brugt ved amning så den lugter af mor og mælk) ved hendes ansigt, evt et hjørne ind over panden. De ting har hjulpet på drengene og nu også på Esther. Dernæst virker det som om Esther sover bedst enten ude i barnevognen eller svøbt og lagt på siden (ved godt de ikke anbefaler det)

Hvis disse ting ikke længere skulle virke her, så ville jeg nok forsøge mig med en slynge, som Eva også skriver.

Anja - der selv står i det med Esther på 2 mdr

Anmeld

19. december 2008

fam.4xc

Anja skriver:

Jeg kan klart anbefale at svøbe hende - det skaber tryghed. Her har det også ofte hjulpet at lægge en stofble (brugt ved amning så den lugter af mor og mælk) ved hendes ansigt, evt et hjørne ind over panden. De ting har hjulpet på drengene og nu også på Esther. Dernæst virker det som om Esther sover bedst enten ude i barnevognen eller svøbt og lagt på siden (ved godt de ikke anbefaler det)

Hvis disse ting ikke længere skulle virke her, så ville jeg nok forsøge mig med en slynge, som Eva også skriver.

er helt enig med dig... Her har pigerne også altid brugt at blive svøbt i deres dyne og her om vinteren er en drømmepose i barnevognen genial for det gir dem også en følelse af at være puttet godt

Anmeld

19. december 2008

stine_olesen

ditte0512 skriver:

Er der virkelig slet ingen gode råd om at få et spædbarn til at sove???

Jeg ved fra min storebror og svigerinde, at DopDoo bamsen den der laver lyde som når babyen ligger inde i maven når babyen græder eller laver lyde så begynder at spille livmoder lyde, gjorde underværker med deres søn, jeg skal helt sikker have en når først min lille kommer ud om en måned.

Anmeld

19. december 2008

kolson

hej med dig, jeg må først sige at når hun er så lille, så prøv for alt i verden at sove når hun sover så du kan være frisk med bare lidt overskud, når hun bliver så overtræt.
vores datter er 4 mdr nu, og hun har lige samme problem ,hun bliver nemt overtræt og kan ikke falde til ro, og så græder hun noget så hjerteskærende.
Vi gør det at jeg ammer hende i vores soveværelse, hvor der er ro og med dæmpet lys, nogle gange falder hun i søvn under amningen, og andre gange ikke.
Hvis hun falder i søvn lægger jeg hende i seng, det siger sig selv. Hvis ikke, så svøber jeg hende i dynen, og går lidt rundt med hende i armene, og svinger med jævne (lidt)-store bevægelser hende, (tæt ind til kroppen), og kysser hende på panden.
Nogle gange kan jeg også nøjes med at stå og nusse hende på panden og synge lidt, når hun ligger i sin seng.
Men måske er det fordi hun har mere brug for at være ved dig, så en slynge vil i mine øjne også være en god ide i hvert fald så længe du kan holde ud at gå rundt med hende.
Ellers så sover min datter også bedst i sin barnevogn om dagen.
Nå det var hvad vi gør, så kan du se om der ern noget du kan bruge;-)
mvh kolson

Anmeld

19. december 2008

twinboys

Eva skriver:

En slynge kunne være en idé...så får hun kropskontakt, men "slipper" for at have øjenkontakt og blive stimuleret på den måde som man kan komme til som forældre, da det kan gøre dem endnu mere trætte og overstimulerede.

Og så sover så små børn jo når de vil og ikke når vi vil...der går mange mange måneder før du kan regne med at hun har en fast rytme...og for at lette dig selv, så prøv ikke at få en rytme før hun får den og er klar til det.

Jeg ville aldrig bruge en bog som godnat og sov godt og slet ikke til små børn der ikke kan eller skal lære at sove på bestemte tidspunkter og på bestemte måder...tryghed og omsorg er essentielt for spædbørn og der kan ikke gives for meget.

Knus herfra...

Lige mine ord... Hov fik aldrig dit nr. søde..

Anmeld

19. december 2008

Loggidut

Anja skriver:

at svøbe har altid været suverent, så jeg er helt enig! der er altså noget om det med at de har lagt fastklemt inde i maven, og pludselig kan få følelsen af at være for omgivet af en åben verden...så svøb svøb svøb...skide godt råd!

Anmeld

19. december 2008

Pia

Eva skriver:

En slynge kunne være en idé...så får hun kropskontakt, men "slipper" for at have øjenkontakt og blive stimuleret på den måde som man kan komme til som forældre, da det kan gøre dem endnu mere trætte og overstimulerede.

Og så sover så små børn jo når de vil og ikke når vi vil...der går mange mange måneder før du kan regne med at hun har en fast rytme...og for at lette dig selv, så prøv ikke at få en rytme før hun får den og er klar til det.

Jeg ville aldrig bruge en bog som godnat og sov godt og slet ikke til små børn der ikke kan eller skal lære at sove på bestemte tidspunkter og på bestemte måder...tryghed og omsorg er essentielt for spædbørn og der kan ikke gives for meget.

Knus herfra...

Bogen god nat og sov godt er en god bog.
Og vil da lige tilføje at jeg jo skrev at med et barn på tre uger kan man ikke forvente den mindste smule fast rytme.

Men bogen fortæller netop også det med ikke og have øjn kontakt osv som Eva også skriver.
Bogen er netop med til og gøre opmærksom på de "begynder fejl" alle forældre gør i den aller bedste mening når deres børn skal sove...

Anmeld

19. december 2008

Honningblomst

Pia skriver:

Bogen god nat og sov godt er en god bog.
Og vil da lige tilføje at jeg jo skrev at med et barn på tre uger kan man ikke forvente den mindste smule fast rytme.

Men bogen fortæller netop også det med ikke og have øjn kontakt osv som Eva også skriver.
Bogen er netop med til og gøre opmærksom på de "begynder fejl" alle forældre gør i den aller bedste mening når deres børn skal sove...

Det eneste den bog gør, er at lære børn at de ikke bliver lyttet til og dermed hjælper det ikke at være ked.
Jeg kan på ingen måde tale for den bog og så er jeg lige glad med hvor gamlebørn er.
Om det bare er mine børn der kan forstå og magter at tages på anden måde end den bog lægger an til, det aner jeg ikke...men jeg har tre børn og har altid klaret det med kys, kram, tryghed og lige en tand mere af det.
Inge børn skal sove lige når og som os forældre ønsker det...det er ikke naturligt i min verden.
Det er så min mening og mine erfaringer omkring mine børn...vi er alle forskellige og skaber forskellige små mennesker...jeg ønsker ikke mine påvirket som denne bog lægger an til...så det er så nemt.
Knus..

Anmeld

19. december 2008

Pia

Eva skriver:

Det eneste den bog gør, er at lære børn at de ikke bliver lyttet til og dermed hjælper det ikke at være ked.
Jeg kan på ingen måde tale for den bog og så er jeg lige glad med hvor gamlebørn er.
Om det bare er mine børn der kan forstå og magter at tages på anden måde end den bog lægger an til, det aner jeg ikke...men jeg har tre børn og har altid klaret det med kys, kram, tryghed og lige en tand mere af det.
Inge børn skal sove lige når og som os forældre ønsker det...det er ikke naturligt i min verden.
Det er så min mening og mine erfaringer omkring mine børn...vi er alle forskellige og skaber forskellige små mennesker...jeg ønsker ikke mine påvirket som denne bog lægger an til...så det er så nemt.
Knus..

Ja min datter er bestemt ikke skadet af den bog på nogen måde..
Og sikke noget fis at den lære børn at de ikke bliver lyttet til når de græder.
Jeg lytter i den grad til min datter men kan udemærket høre om hun græder fordi hun er ked af det eller fordi hun er hysteriisk..

Jeg giver i den grad også min datter kram , knus og kærlighed.

Men der er sku ikke noget unormalt i at børn skal have faste rutiner og sengetider...

Men fordi din mening er sådan Eva, ja det gør sku ikke bogen til en dårlig bog,,
For som du selv skriver er vi alle forskellige og opdrager forskelligt..
Hvad der der normalt og narturligt for dig , ja det er din mening..
Der har jeg så min og heldigvis skal vi ikke være enige der..

Men derfor behøver man da ikke nedgøre andres gode råd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.