Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.456 visninger
25 svar
0 synes godt om
18. december 2008

ditte0512

Min lille prinsesse er tre uger i dag og vi har et lille probæem, hun har ofte meget svært ved at falde i søvn og bliver så overtræt at hun slet ikke kan sove... Har i nogle gode "falde i søvn" - råd, til sådan et lille pus?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2008

ditte0512

Er der virkelig slet ingen gode råd om at få et spædbarn til at sove???

Anmeld

19. december 2008

Mca<3

Årh ikke nemt ,,,
Kan kun huske alle de nætter jeg stod og gyngede med baby-liften da mine børn var små ,,, Håber du får nogle gode råd ,,,

Anmeld

19. december 2008

Pia

Mit bedste råd er og læse bogen der hedder : Godnat og sov godt.
Det er efter min mening en suveræn bog.

Men vil dog lige tilføje at din lille datter jo kun er 3 uger.
Tror ikke man kan forvente det mindste i forhold til rutine , gode råd osv i den alder.
Det kan jo være alt lige fra for lidt mad, til for meget mad, til mave kne osv, dr gør at hun ikke kan finde ro om aftenen og derfor bliver urolig og overtræt.

Men prøv og læs bogen. Måske den kan komme med et godt råd.
Den bog har været et suverænt hjælpemiddel her hjemme...

Kh Pia.

Anmeld

19. december 2008

Mormilla

ditte0512 skriver:

Er der virkelig slet ingen gode råd om at få et spædbarn til at sove???

Du kunne prøve at læse eller synge for hende...
Hvis det ikke hjælper så prøv at ligge en stofble ved hende som dufter af dig og mælk, har hørt at det har hjulpet nogen...

Håber at du kan bruge det til noget

Hilsen
Mormilla

Anmeld

19. december 2008

Honningblomst

En slynge kunne være en idé...så får hun kropskontakt, men "slipper" for at have øjenkontakt og blive stimuleret på den måde som man kan komme til som forældre, da det kan gøre dem endnu mere trætte og overstimulerede.

Og så sover så små børn jo når de vil og ikke når vi vil...der går mange mange måneder før du kan regne med at hun har en fast rytme...og for at lette dig selv, så prøv ikke at få en rytme før hun får den og er klar til det.

Jeg ville aldrig bruge en bog som godnat og sov godt og slet ikke til små børn der ikke kan eller skal lære at sove på bestemte tidspunkter og på bestemte måder...tryghed og omsorg er essentielt for spædbørn og der kan ikke gives for meget.

Knus herfra...

Anmeld

19. december 2008

fam.4xc

Eva skriver:

En slynge kunne være en idé...så får hun kropskontakt, men "slipper" for at have øjenkontakt og blive stimuleret på den måde som man kan komme til som forældre, da det kan gøre dem endnu mere trætte og overstimulerede.

Og så sover så små børn jo når de vil og ikke når vi vil...der går mange mange måneder før du kan regne med at hun har en fast rytme...og for at lette dig selv, så prøv ikke at få en rytme før hun får den og er klar til det.

Jeg ville aldrig bruge en bog som godnat og sov godt og slet ikke til små børn der ikke kan eller skal lære at sove på bestemte tidspunkter og på bestemte måder...tryghed og omsorg er essentielt for spædbørn og der kan ikke gives for meget.

Knus herfra...

Så sandt som skrevet

Anmeld

19. december 2008

ditte0512

Tak for rådene. Jeg tror ikke jeg har formuleret mig ret godt i mit indlæg. Jeg er bestemt ikke ude på at tvinge hende ind i en fast døgnrytme allerede nu. Problemet er at hun bliver overtræt og derfor ikke kan falde i søvn, det er rigtig synd for hende, i går aftes var hun vågen i 7½ time før hun kunne overgive sig til søvnen og det er altså ikke ret godt for hende at være vågen så længe.

Anmeld

19. december 2008

fam.4xc

ditte0512 skriver:

Tak for rådene. Jeg tror ikke jeg har formuleret mig ret godt i mit indlæg. Jeg er bestemt ikke ude på at tvinge hende ind i en fast døgnrytme allerede nu. Problemet er at hun bliver overtræt og derfor ikke kan falde i søvn, det er rigtig synd for hende, i går aftes var hun vågen i 7½ time før hun kunne overgive sig til søvnen og det er altså ikke ret godt for hende at være vågen så længe.

prøv at lægge hende efter en 3-4 vågne timer og se om hun ik kan falde hen...

Evt læg sammen med hende, gå en tur med barnevognen eller lign.

falder hun ik i søvn ved amning/flaske??

Anmeld

19. december 2008

ditte0512

fam.4xc skriver:

prøv at lægge hende efter en 3-4 vågne timer og se om hun ik kan falde hen...

Evt læg sammen med hende, gå en tur med barnevognen eller lign.

falder hun ik i søvn ved amning/flaske??

Hun falder lidt hen efter amning, mens hun ligger ved brystet men hun vågner igen efter et par minutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.