Hvor meget mad, lactulose osv. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

ledermus

Saram skriver:

Altså hun har først fået hård mave idag og har supleret med mme i lidt over en uge vil jeg tro. Og altså hård mave på den måde at hun slet ikke har haft afførring siden kl 02.30 imorgen ca.. Så det er vel forstoppelse?

ikke nødvendigvis. Oliver som også får MME har afførring hver 2 eller 3 dag og kun hvis der går længere tid end det skal jeg give ham lactulose

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Minmio

God aften de damer.

Har lige et par spørgsmål ang. min lille Filuca's madvaner.
Jeg har indtil for en lille uge siden ammet hende fuldt ud, men er begyndt ikke at kunne mætte hende da jeg ikke har nok mælk til hende, så er derfor gået over til at suplere med MME.

Idag har det set sådan ud, indtil videre:

06.30-07.00 Spiser ved bryst
08.30-09.00 Spiser ved bryst
10.30-11.00 Spiser ved bryst
13.30-14.00 Spiser 80 ml mme
16.25-16.40 Spiser 90 ml mme
18.35-18.50 Spiser 100 ml mme
20.25-20.40 Spiser ved bryst

Synes hun spiser utrolig mange gange i løbet af dagen, hun virker alderede sulten igen, så tænkte om jeg skal lave mere af gangen til hende og se om hun så spiser færre gange?

Eller hvad tænker i? Oven i det hele har hun idag slet ikke lavet afførring så min SP sagde vi skulle prøve lactulose. Det har hun lige fået lidt af så for at der snart kommer lidt gang i den lille mavre, men er  der nogen af jer der ved hvornår det begynder at virke?

Håber i kan hjælpe, er helt hårdt at se min lille pige så forpint..

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

På siden af nan1 pakker står hvad de ca. skal spise på et døgn

Mellem 1-2 mdr spiser de ca. 120-160 ml. 5-6 gange dagligt.

Min søn er fra den 4 jun. og han spiser smule mere ad gangen, han spiser 160- 170 ml ad gangen 5 gange dagligt. (bare eksempel)

Måske vil din datter spise færre gange når hun kommer til at spise mere ad gangen

Med hensyn til afføring, så ville jeg vente med at give hende noget lidt endnu, hendes mave skal vænne sig til MME, og der kan gå en dag eller 2. Det er meget normalt at flaske børn får afføring hver anden dag.

Anmeld

17. juli 2011

Rebecca Persson

Det er et stort skift fra mm til mme. Kræver noget omstilling for fordøjelsen. Du kan hjælpe fordøjelsen ved at give probiotika. Start med at give 5 dråber BioGaia fra Pharma Nord. Når flasken er tom, kan du gå over til NDS Probiotic Panda eller Udo's Choice INfant's Blend Probiotic.

Du kan også hjælpe fordøjelsen med massage, cykle med babys ben, massere maven i urets retning. 

Nogle mme'er er nemmere at fordøje end andre. 

Hvis du gerne vil holde mælkeproduktionen ved lige, så er det en god idé at amme inden hvert måltid. Jeg tænker - hvad med natten? Mælkeproduktionen er størst om natten, så hvis den skal have en spand kul, er det godt at amme hyppigt om natten  - hvis du orker, jeg ved det kan være rockerhårdt.
Du kan også booste din mælkekvalitet med bestemte fedtstoffer, gerne kokosolie, evt. kosttilskud.

Oh, det kunne jeg skrive meget om.....

Alt godt - kh Rebecca, rebeccapersson.com

PS Du kan læse mere om probiotika, en glad baby-mave, fordøjelse hos babyer, supermad til ammende mor og meget mere i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag) 

Anmeld

17. juli 2011

Saram

Rebecca Persson skriver:

Det er et stort skift fra mm til mme. Kræver noget omstilling for fordøjelsen. Du kan hjælpe fordøjelsen ved at give probiotika. Start med at give 5 dråber BioGaia fra Pharma Nord. Når flasken er tom, kan du gå over til NDS Probiotic Panda eller Udo's Choice INfant's Blend Probiotic.

Du kan også hjælpe fordøjelsen med massage, cykle med babys ben, massere maven i urets retning. 

Nogle mme'er er nemmere at fordøje end andre. 

Hvis du gerne vil holde mælkeproduktionen ved lige, så er det en god idé at amme inden hvert måltid. Jeg tænker - hvad med natten? Mælkeproduktionen er størst om natten, så hvis den skal have en spand kul, er det godt at amme hyppigt om natten  - hvis du orker, jeg ved det kan være rockerhårdt.
Du kan også booste din mælkekvalitet med bestemte fedtstoffer, gerne kokosolie, evt. kosttilskud.

Oh, det kunne jeg skrive meget om.....

Alt godt - kh Rebecca, rebeccapersson.com

PS Du kan læse mere om probiotika, en glad baby-mave, fordøjelse hos babyer, supermad til ammende mor og meget mere i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag) 

Uhh, er det ikke monster dyrt?
Det med massagen og cykle bevægelserne har vi prøvet, nogengange kan vi være heldige at det virker, men det er langt fra altid..

Hm, jamen vi bruger lige pt. NAN 1 og det virker faktisk til at være okay. Vi var (desværre) alderede gået igang med Lactulosen inden jeg skrev indlæget her, men efter to dage kom der virkelig alvorlig gevinst. Og nu har hun igen afførring flere gange om dagen, skønt !

Mht. til amningen så prøver jeg også at amme inden hvert måltid, problemet er bare at der så næste gang hun skal ammes, ikke er nok mælk i brysterne og hun bliver så rigtig sur og ked af det.. Og det kan derfor blive rigtig stressende hvis jeg skal amme inden hvert måltid.. Så det jeg gør er at amme hende de første to-tre gange om morgenen/formiddagen, indtil der er tømt helt ud.. Og så får hun nogle flasker i eftermiddagen og aftenen og så kan du få lidt bryst igen om aftenen/inden hun skal sove.

Mht. at amme om natten, så vågner hun faktisk aldrig om natten. Det er altid først efter kl 4 om morgenen og der ammer jeg hende jo fuldt ud og så som sagt hver gang hun er sulten indtil der ikke er mere mælk i brysterne. - Burde jeg gøre det anderledes?

Uh, jeg vil meget gerne høre noget om de kosttilskud der og hvad man ellers kan gøre for at sætte produktionen op, hvis du vil fortælle lidt om det?

Ihvertfald, maaamge tak for sit svar !

Anmeld

17. juli 2011

Saram

tatii72 skriver:

På siden af nan1 pakker står hvad de ca. skal spise på et døgn

Mellem 1-2 mdr spiser de ca. 120-160 ml. 5-6 gange dagligt.

Min søn er fra den 4 jun. og han spiser smule mere ad gangen, han spiser 160- 170 ml ad gangen 5 gange dagligt. (bare eksempel)

Måske vil din datter spise færre gange når hun kommer til at spise mere ad gangen

Med hensyn til afføring, så ville jeg vente med at give hende noget lidt endnu, hendes mave skal vænne sig til MME, og der kan gå en dag eller 2. Det er meget normalt at flaske børn får afføring hver anden dag.

Men det der på siden af pakkerne, er det ikke kun til børn der kun får flaske, eller hva?

Ja var jo også det jeg tænkte med at give hende mere ad gangen, men synes det er svært for hvis jeg laver mere spiser hun som regl kun de 90-100, nogen gange faktisk kun omkring 50.. Og så er hun jo igen sulten en time efter.. 

Og har desværre nået at give hende lactulose, men efter to dage begyndte det at virke og synes hendes afførring virker helt fin nu.

Anmeld

25. januar 2012

L&V

Tror der er meget forskelligt fra sp til sp.. Vores sp holder meget strengt på at flaskebørn SKAL have afføring hverdag.. Og Lactoloce er det middel der er nemmest at dosere og trappe ud af så det ville jeg ikke have det skidt med at bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.