Hvor meget mad, lactulose osv. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.983 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

Saram

God aften de damer.

Har lige et par spørgsmål ang. min lille Filuca's madvaner.
Jeg har indtil for en lille uge siden ammet hende fuldt ud, men er begyndt ikke at kunne mætte hende da jeg ikke har nok mælk til hende, så er derfor gået over til at suplere med MME.

Idag har det set sådan ud, indtil videre:

06.30-07.00 Spiser ved bryst
08.30-09.00 Spiser ved bryst
10.30-11.00 Spiser ved bryst
13.30-14.00 Spiser 80 ml mme
16.25-16.40 Spiser 90 ml mme
18.35-18.50 Spiser 100 ml mme
20.25-20.40 Spiser ved bryst

Synes hun spiser utrolig mange gange i løbet af dagen, hun virker alderede sulten igen, så tænkte om jeg skal lave mere af gangen til hende og se om hun så spiser færre gange?

Eller hvad tænker i? Oven i det hele har hun idag slet ikke lavet afførring så min SP sagde vi skulle prøve lactulose. Det har hun lige fået lidt af så for at der snart kommer lidt gang i den lille mavre, men er  der nogen af jer der ved hvornår det begynder at virke?

Håber i kan hjælpe, er helt hårdt at se min lille pige så forpint..

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Saram

Skal lige siges at de gange hun har fået mme, har hun spist op hver gang, så tænker om hun egentlig har kunnet spise mere?

Anmeld

13. juli 2011

ledermus

Jeg har heller ikke haft nok mælk til min søn så har også suppleret med MME. Jeg gjorde det at jeg først lagde ham til brystet og derefter tilbød ham flasken. Når du tilbyder flaske så er en god huskeregel at der altid skal være lidt tilbage da man så ved de har spist sig mætte.

Min søn spiste 6 gange i døgnet fra han var 0-3 måneder og hvis han virkede sulten imellem disse måltider tilbød jeg ham bryst eller vand eller kamillethe

Lactulosen virker ca. efter 8-12 timer

Anmeld

13. juli 2011

ledermus

Saram skriver:

Skal lige siges at de gange hun har fået mme, har hun spist op hver gang, så tænker om hun egentlig har kunnet spise mere?

har citeret dit indlæg

Anmeld

13. juli 2011

Koen.

der kan desværre gå op til 12 timer før lactulosen hjælper synes hun spiser fint, de små spiser jo rigtig mange gange om dagen

Anmeld

13. juli 2011

kamtok

Har du overvejet at lægge hende til brystet først og så give mme lige bagefter? - Du kan jo bare have den stående klar foran dig, til når hun har tømt brysterne.. Det er kun et forslag, hvis du nu gerne vil fortsætte amningen - for ellers får du jo ikke mælkeproduktionen op.

Hvis ovenstående ikke har interesse, så er en god tommelfingerregel at hvis flasken bliver tømt, så skal man lave mere næste gang.. Det er ikke sikkert at barnet vil spise det hele næste gang, men hellere lidt for meget i flasken end for lidt

P.S. 7 x om dagen når det er en blanding af mm og mme er vist okay. Min dreng fik 8 flasker i døgnet de første par måneder..

Anmeld

13. juli 2011

camillakrath

Saram skriver:

God aften de damer.

Har lige et par spørgsmål ang. min lille Filuca's madvaner.
Jeg har indtil for en lille uge siden ammet hende fuldt ud, men er begyndt ikke at kunne mætte hende da jeg ikke har nok mælk til hende, så er derfor gået over til at suplere med MME.

Idag har det set sådan ud, indtil videre:

06.30-07.00 Spiser ved bryst
08.30-09.00 Spiser ved bryst
10.30-11.00 Spiser ved bryst
13.30-14.00 Spiser 80 ml mme
16.25-16.40 Spiser 90 ml mme
18.35-18.50 Spiser 100 ml mme
20.25-20.40 Spiser ved bryst

Synes hun spiser utrolig mange gange i løbet af dagen, hun virker alderede sulten igen, så tænkte om jeg skal lave mere af gangen til hende og se om hun så spiser færre gange?

Eller hvad tænker i? Oven i det hele har hun idag slet ikke lavet afførring så min SP sagde vi skulle prøve lactulose. Det har hun lige fået lidt af så for at der snart kommer lidt gang i den lille mavre, men er  der nogen af jer der ved hvornår det begynder at virke?

Håber i kan hjælpe, er helt hårdt at se min lille pige så forpint..

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Når hun ikke er ældre, er det meget normalt at de spiser så ofte

Dog synes jeg du skal prøve at tilbyde hende noget mere MME, for når flasken er tom, så er hun sikkert mere sulten

Vi giver også lactulose, og der går alt imellem 5 - 10 timer alt efter hvor hård mave han har.

Anmeld

13. juli 2011

Saram

ledermus skriver:

Jeg har heller ikke haft nok mælk til min søn så har også suppleret med MME. Jeg gjorde det at jeg først lagde ham til brystet og derefter tilbød ham flasken. Når du tilbyder flaske så er en god huskeregel at der altid skal være lidt tilbage da man så ved de har spist sig mætte.

Min søn spiste 6 gange i døgnet fra han var 0-3 måneder og hvis han virkede sulten imellem disse måltider tilbød jeg ham bryst eller vand eller kamillethe

Lactulosen virker ca. efter 8-12 timer

Okay, god idé med at tilbyde brystet inden.
Hm hvor mange ml lavede du så til ham ?
Hvorfor vand/kamillete fremfor bryst eller MME?

Taak for dit svar ihvertfald!

Anmeld

13. juli 2011

Saram

Tanja. skriver:

der kan desværre gå op til 12 timer før lactulosen hjælper synes hun spiser fint, de små spiser jo rigtig mange gange om dagen

Okay, synes bare det virkede af meget da jeg havde hørt det ca var 5-6 gange i løbet af dagen.

Anmeld

13. juli 2011

Saram

kamtok skriver:

Har du overvejet at lægge hende til brystet først og så give mme lige bagefter? - Du kan jo bare have den stående klar foran dig, til når hun har tømt brysterne.. Det er kun et forslag, hvis du nu gerne vil fortsætte amningen - for ellers får du jo ikke mælkeproduktionen op.

Hvis ovenstående ikke har interesse, så er en god tommelfingerregel at hvis flasken bliver tømt, så skal man lave mere næste gang.. Det er ikke sikkert at barnet vil spise det hele næste gang, men hellere lidt for meget i flasken end for lidt

P.S. 7 x om dagen når det er en blanding af mm og mme er vist okay. Min dreng fik 8 flasker i døgnet de første par måneder..

Nej havde jeg faktisk ikke tænkt på, men super god idé, for vil jo gerne forsætte med at amme.

J tror jeg vil prøve at lave 120 næste gang, nu kunne hun jo sagtens spise 100 sidst.

Og dejligt at høre at det ikke virker alt for voldsomt, var jo helt bange for at overfodre hende, hehe..

Men mange tak for svaret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.