Uh.. Selvstændighedsalderen!!! Kom med råd!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.770 visninger
25 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

Mira0911

I den sidste periode er jeg virkelig kommet på en meget hård prøve fra Julie's side! Nøj hvor hun prøver mig af på det aller groveste! 

Hver gang jeg er alene med hende om aften, eller farmand er ude og handle, bliver hun tosset og stamper i gulvet og smider sig ned og skriger som jeg ved ikke hvad... Jeg fortæller hende hver gang, det er OK at være sur. Jeg lader hende rase ud i fred og ro... 

Så snart det så handler om sengetid... Så begynder det igen... Hun VED hvilke knapper hun skal trykke på, hun VED jeg ikke har så meget overskud - Der imod synes jeg virkelig selv at jeg er, konsekvent overfor hende, med et NEJ... Hun ved også at jeg er skidt, så hun ser altid mulighederne i at prøve mig af på det groveste, og sin vilje det får hun ikke, så ved hun bare til næste gang, at mor siger ja... 

Hun kaster rundt med ting, både af vores og hendes egne... Når hun bliver hysterisk... Og ja, hvad skal man bruge af sætning der? For igen lange sætninger forstår hun ikke... Jeg kan sagtens sige "Jeg vil ikke have du kaster med vores ting" Hun kan sagtens sige nej, og så fortsætte... 

Jeg er altid i hendes højde når jeg siger nej... 

Jeg synes virkelig jeg er på bar bund efterhånden... 

Give Julie lange forklaringere, får hun på ingen måder glæde af, så lange sætninger kan hun slet ikke forstå endnu... Hun er 2½ om en måneds tid... 

Jeg mangler nogle råd, til hvad jeg ellers kan gøre... Kom gerne med nogle gode og brugbare råd... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Nalle

Victoria er også 2½ år, hun har det bare modsat, hun skal have e lang forklaring på hvorfor hun ikke må ting, hun skal have en " grund " til hvorfor hun ikke må, hun er langt fremme i hendes udvikling, derfor snakker hun rigtig meget og er rigtig god til at udtrykke sig og sine følser, men nej det er ikke altid nemt med de kære, herhjemme kan sengetid også være en mareridt, der kan tage op til 2 timer sommetider.

Anmeld

11. juli 2011

Mira0911

Nalle skriver:

Victoria er også 2½ år, hun har det bare modsat, hun skal have e lang forklaring på hvorfor hun ikke må ting, hun skal have en " grund " til hvorfor hun ikke må, hun er langt fremme i hendes udvikling, derfor snakker hun rigtig meget og er rigtig god til at udtrykke sig og sine følser, men nej det er ikke altid nemt med de kære, herhjemme kan sengetid også være en mareridt, der kan tage op til 2 timer sommetider.

Ja nogle børn er langt fremme i udviklingen... Var Julie også på et tidspunkt... Men ikke lige med snakkeriet... 

Uh hvor det er svært, at tackle så hysterisk en pige... Det starter faktisk også så snart farmand kommer ind af døren når han kommer hjem.... 

Anmeld

11. juli 2011

Nalle

Mira0911 skriver:

Ja nogle børn er langt fremme i udviklingen... Var Julie også på et tidspunkt... Men ikke lige med snakkeriet... 

Uh hvor det er svært, at tackle så hysterisk en pige... Det starter faktisk også så snart farmand kommer ind af døren når han kommer hjem.... 

Sådan er det også her, lige så snart hun ser hendes far bliver hun pyldret, og det slår aldrig fejl.

Anmeld

11. juli 2011

Mi

Vi er der også. Kan selv, vil selv og Maja bestemmer ALT!!!!!!

Eneste trøst er at det går over af sig selv, hvis man altså ikke giver sig hver gang.

Når hun ikke lige får det som hun vil have det, bliver hun rasende. Så sætter vi bare ord på, siger: "du er vred nu" fx. Når hun så har raset af, giver vi knus og kys. Hvis det bliver for voldsomt, så kommer hun lige en tur på værelset. Der raser hun så lidt, og så går vi ind og tilbyder at trøste hende.

Anmeld

11. juli 2011

Mira0911

Nalle skriver:

Sådan er det også her, lige så snart hun ser hendes far bliver hun pyldret, og det slår aldrig fejl.

Okey, går det også helt over gevind når det er? 

Anmeld

11. juli 2011

Mira0911

Mi skriver:

Vi er der også. Kan selv, vil selv og Maja bestemmer ALT!!!!!!

Eneste trøst er at det går over af sig selv, hvis man altså ikke giver sig hver gang.

Når hun ikke lige får det som hun vil have det, bliver hun rasende. Så sætter vi bare ord på, siger: "du er vred nu" fx. Når hun så har raset af, giver vi knus og kys. Hvis det bliver for voldsomt, så kommer hun lige en tur på værelset. Der raser hun så lidt, og så går vi ind og tilbyder at trøste hende.

Sådan er Julie også, vil selv, kan selv og vil bestemme... 

Og så vil hun på ingen måder høre på hvad jeg siger, så bliver hun hysterisk og skriger mig lige ind i hovedet.... 

Julie får også bare lov til at rase af... Hun render for det meste i gangen eller ind i soveværelset og raser ud der... Hvor jeg også siger til hende at det OK at være sur og vred... 

Tit bagefter kommer hun og vil op og sidde ved en af os og kramme og bare slappe af... Der kan så gå et stykke tid, hvor hun så starter forfra... 

Anmeld

11. juli 2011

Mi

Mira0911 skriver:

Sådan er Julie også, vil selv, kan selv og vil bestemme... 

Og så vil hun på ingen måder høre på hvad jeg siger, så bliver hun hysterisk og skriger mig lige ind i hovedet.... 

Julie får også bare lov til at rase af... Hun render for det meste i gangen eller ind i soveværelset og raser ud der... Hvor jeg også siger til hende at det OK at være sur og vred... 

Tit bagefter kommer hun og vil op og sidde ved en af os og kramme og bare slappe af... Der kan så gå et stykke tid, hvor hun så starter forfra... 

Det trækker virkelig tænder ud en gang imellem, men det gik i hvert fald over ved de store. Eller det er i hvert fald ikke så ofte de får de udbrud mere.

Anmeld

11. juli 2011

Mira0911

Mi skriver:

Det trækker virkelig tænder ud en gang imellem, men det gik i hvert fald over ved de store. Eller det er i hvert fald ikke så ofte de får de udbrud mere.

Dejligt... Nu ved jeg ikke hvor længe sådan noget står på, da det er mit første barn i den alder... 

Anmeld

11. juli 2011

Mi

Mira0911 skriver:

Dejligt... Nu ved jeg ikke hvor længe sådan noget står på, da det er mit første barn i den alder... 

Det kan stå på i alt fra ganske få uger til flere år  Men når de er flyttet hjemmefra, så får du i hvert fald ro i det daglige

Min den ene på 7 år kan stadig blive så hidsig at hun kaster sig på gulvet. Dog kun overfor os, og kun når hun også er træt. Det er bare SÅ belastende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.