3 års fødselsdag i børnehaven. Hvad serverer man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

lykke mus skriver:

oki min holdning er at det ikke skader så længe det ikke er hver dag.. og at det ikke er flere poser man propper sig med.. men sådan er alle jo heldigvis forskelige

Men stadigvæk, jeg vil gerne SELV bestemme hvad mit barn skal spise og ikke spise. Jeg er også MODSTANDER af madordningen. Den er noget fis i en hornlygte set med mine øjne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi havde bagt boller og puttet lidt glasur på i forskellige farver.

Vi har heldigvis sukkerpolitik i vores institution, men det er ok med glasur på boller til fødselsdagen.

Ellers har jeg lavet nogen indbydede frugtfade.

Anmeld

10. juli 2011

norenberg

min datter havde muffins med og frugt fade....det var et hit....

Anmeld

10. juli 2011

linemus

Hvis det er om formiddagen, skal det vel ikke være mad mad, men boller, kage eller frugt. Mine har haft boller m. glasur og chokoladeknapper (fx formet som kagemand), muffins eller kage med. Og en enkelt gang serveret kakao til. Du kan også kombinere frugtspyd med slik. Her er billeder - det har så avanceret lidt med tiden....

- Line
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. juli 2011

Mi

Jeg ville klart vælge noget som ikke indeholder for meget sukker. Selvom det jo er en speciel lejlighed, så er der jo gerne 15 børn i gruppen, som alle har noget med til fødselsdag, hvilket jo betyder at de så ville få slik i børnehaven temmelig ofte.

Bollekagemand/kone har vi brugt i den børnehave jeg arbejdede i. Det var et hit. Ellers vil jeg foreslå koldskål med jordbær, frugtspyd som du selv foreslår er også en god idé, eller melon i små stykker.

Anmeld

11. juli 2011

Nalle

MorTilJanuar skriver:

Fordi jeg ikke kan se hvorfor børn skal fyldes med det?

jeg spiser selv mikro mængder af det og spiser lige så gerne sukkerfrit slik hvis jeg skal have slik... 

Det kan man også sagtens sige når man ikke har børn

Anmeld

11. juli 2011

Carl-Emil's mor

Nalle skriver:

Det kan man også sagtens sige når man ikke har børn

Undskyld min meget grimme og totalt ikke i orden tone: men hold dog din kæft.!!! Du kender mig ikke og aner intet om mig og jeg vil ligge hovedet så meget på blokken og sige jeg har så står indsigt i børns liv som man som forældre til 1 -2-3 barn ikke har fordi så ser man det kun fra en slags gener.. Når man arbejder med børn både privat og i institution så ser man flere ting. Og ja meld mig gerne til admin du er hjertelig velkommen sådan en lorte kommentar står jeg slet ikke model til !!! 

Anmeld

11. juli 2011

Caroline86

Laura havde nogle super lækre bananpandekager med da hun havde fødselsdag i februar... det er lette at lave, ingen sukker i og ungerne elskede dem (og pædagogerne )....

Her er et link til en tråd jeg oprettede om dem

knus

Anmeld

11. juli 2011

Nalle

MorTilJanuar skriver:

Undskyld min meget grimme og totalt ikke i orden tone: men hold dog din kæft.!!! Du kender mig ikke og aner intet om mig og jeg vil ligge hovedet så meget på blokken og sige jeg har så står indsigt i børns liv som man som forældre til 1 -2-3 barn ikke har fordi så ser man det kun fra en slags gener.. Når man arbejder med børn både privat og i institution så ser man flere ting. Og ja meld mig gerne til admin du er hjertelig velkommen sådan en lorte kommentar står jeg slet ikke model til !!! 

Okay?

Tja, et eller andet blev du da fornærmet over
Jeg er ligeglad med hvor sur du bliver, alle kan være hellige før de får børn, mange ændre syn på tingene og ændre mening, thats life!

Anmeld

11. juli 2011

Carl-Emil's mor

Nalle skriver:

Okay?

Tja, et eller andet blev du da fornærmet over
Jeg er ligeglad med hvor sur du bliver, alle kan være hellige før de får børn, mange ændre syn på tingene og ændre mening, thats life!

Ja jeg bliver rasende over et eller andet snottet menneske der ikke aner en skid om mig kommer med sådan en plat og nedladende kommentar..

Om jeg er fortaler for sukker eller ej handler ikke om hvorvidt jeg har presset 10 eller 0 unger ud af mit underliv men om at JEG ikke mener det er godt! Jeg vil heller ALDRIG byde mit barn Mac D f.eks!!! Det er bevidsthed om sundhed længere er den ikke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.