3 års fødselsdag i børnehaven. Hvad serverer man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

41.067 visninger
30 svar
1 synes godt om
10. juli 2011

cecilie1984

Emilie bliver 3 her den 19 juli og skal holde fødselsdag i børnehaven.

Men hvad skal man tage med og dele ud? Alt er tilladt (tænker på at de ikke har en sukker politik)

Har lidt selv tænkt på en bollekage kone med glasur og lidt slik.

Og evt frugt eller frugt spyd.

Men da det skal holdes om formiddagen skal det vel heller ikke være alt for mættende, så de ikke kan spise middagsmad.

Hvis i har billeder af det jeres barn har haft med vil jeg meget gerne se dem.

men ellers bare gode ideer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

cecilie1984 skriver:

Emilie bliver 3 her den 19 juli og skal holde fødselsdag i børnehaven.

Men hvad skal man tage med og dele ud? Alt er tilladt (tænker på at de ikke har en sukker politik)

Har lidt selv tænkt på en bollekage kone med glasur og lidt slik.

Og evt frugt eller frugt spyd.

Men da det skal holdes om formiddagen skal det vel heller ikke være alt for mættende, så de ikke kan spise middagsmad.

Hvis i har billeder af det jeres barn har haft med vil jeg meget gerne se dem.

men ellers bare gode ideer.

Jeg ville foreslå dig at lave frugtspyd som du selv siger, evt så tag lav et pindsvin ud af halvemeloner og sæt spydene i så er det lidt mere festligt  evt. nogle små mini fuldkorns pølsehorn også hjemmelave hyldeblomst saft 

jeg er stor modstander af sukker i forbindelse med fødselsdage så der kan jeg komme med med gode idéer men kan da sige at f.eks SKAL der være slik så købe nogle af de der 1 krones poser hvis du ved hvilke jeg tænker på? også lad dem vælge 1-2 selv? Det er middelvej til intet slik 

Anmeld

10. juli 2011

Miss T

Pølsehorn eller noget i den dur.. Det gjorde vi, da hun blev to og ungerne elskede det.

Anmeld

10. juli 2011

lykke mus

MorTilJanuar skriver:

Jeg ville foreslå dig at lave frugtspyd som du selv siger, evt så tag lav et pindsvin ud af halvemeloner og sæt spydene i så er det lidt mere festligt  evt. nogle små mini fuldkorns pølsehorn også hjemmelave hyldeblomst saft 

jeg er stor modstander af sukker i forbindelse med fødselsdage så der kan jeg komme med med gode idéer men kan da sige at f.eks SKAL der være slik så købe nogle af de der 1 krones poser hvis du ved hvilke jeg tænker på? også lad dem vælge 1-2 selv? Det er middelvej til intet slik 

hvorfor er du imod sukker ?? bare lige nyskerig

Anmeld

10. juli 2011

lykke mus

frugtspyd og evt noget abemad eller koldskål...med drys... du kan ogaå lave saftevand og proppe frosne vingummibamser i så ser de festlige ud ... ved ikke om de er helt af sidesportet men der var lidt ideer

Anmeld

10. juli 2011

A.

her fik min dreng masser af frugt med

Anmeld

10. juli 2011

cecilie1984

mange tak for jeres svar

Anmeld

10. juli 2011

henh01

ostehaps, pølsehorn, grove boller, frugtspyd. koldskål med jordbær

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

lykke mus skriver:

hvorfor er du imod sukker ?? bare lige nyskerig

Fordi jeg ikke kan se hvorfor børn skal fyldes med det?

jeg spiser selv mikro mængder af det og spiser lige så gerne sukkerfrit slik hvis jeg skal have slik... 

Anmeld

10. juli 2011

lykke mus

MorTilJanuar skriver:

Fordi jeg ikke kan se hvorfor børn skal fyldes med det?

jeg spiser selv mikro mængder af det og spiser lige så gerne sukkerfrit slik hvis jeg skal have slik... 

oki min holdning er at det ikke skader så længe det ikke er hver dag.. og at det ikke er flere poser man propper sig med.. men sådan er alle jo heldigvis forskelige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.