min datter er langsom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

SussieThyssen

merle2010 skriver:

blev bare frustreret da alle spurtge hvorfor kravler hun ikke endnu jeg øvede og øvede med hende, og alle i mødregruppen overhalede hende.. og i vuggestuen kunne de ikke forstå at hun bare sad på sin numse og ikke prøvede at komme rundt..

men så havde hun 14 dages ferie hjemme, og da hun kom i vuggestue igen kravlede hun bare derudaf..

hun er super til at snakke og synde med fakter, og god til at spise og drikke..

Du skal ikke presse hende unødigt..det kommer når hun er klar.
træn hendes andre evner i stedet...det er trods alt hovedet, der skal bringe os frem i verden  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Brams

SussieThyssen skriver:

Kom tilbage når hun er lige så langsom som min den mellemste.
Hun sad først da hun var 10 mdr og begyndte først at kravle, da hun var 13 mdr og hun gik ikke før hun var 22 mdr.
Og helt ærligt..hvorfor have så travlt?
Hvad din datter ikke klare grovmotorisk nu, bruger hun på at udvikle tænkeren, og er dermed mindre udsat for at komme galt afsted, fordi hun har hovedet med sig.
Og..det skal nok komme.
Da min mellemste var 3 år cyklede hun uden støttehjul, hun drønede rundt på rulleskøjter da hun var 5, og nu hvor hun er 20 år, vil ingen gætte på at hun nogensinde var "bagud".

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina kravlede ikke før hun var 15 mdr. og gik da hun var 16 mdr. Så hun var også langsom til det motoriske. I dag er hun 2 år og 3 mdr. og er fuldt ud lige så langt motorisk som sine jævnaldrene. Hun er til gengæld meget langt fremme med sit sprog

Anmeld

6. juli 2011

serinasmor

du skal ikke være bekymret ... det kan være hun så bare får tidligt sprog og rigtige ord i stedet

Anmeld

6. juli 2011

Fru Hansen

merle2010 skriver:

hun har gået i vuggestue i 6 mdr nu.. så det er jo ikke fordi hun er ny.. men har bare ikke rigtig kunne finde sig til rette og være tryg.. hun har også været meget hjemme da hun har været meget syg.. men det går som sagt meget bedre nu, og jeg har ikke den store bekymring i forhold til vuggestuen længere.. men den primære bekymring gik jo på, at hun ikke fik mad og væske hele dagen, da hun nægtede at spise og drikke.. det er sku lang tid for sådan et lille pus.. og hun åd os jo ud af huset når hun kom hjem.. stakkels lille pus

Så er det jo ikke fordi at hun er ny i vuggestuen.
Har du overvejet om hun ville trives bedre i en dagpleje? - altså her tænker jeg bare på et sted med små forhold.
Rigtig mange børn reagerer med at nægte at spise og drikke både i opstarten og hvis der ellers foregår noget skifte omkring dem. Det er naturligvis bekymrende hvis det står på i længere tid. Men i kortere tid kan de godt holde til at nøjes med at spise derhjemme. Når de lige har set det hele an, begynder de gerne at spise af sig selv fordi de fatter interesse for maden og det de andre laver.

At hun har haft en svær opstart og en del sygdom kan have en stor påvirkning på hendes øvrige udvikling. At udvikle sig kræver ro og tryghed. Børn er trygge ved det de kender og kan også gå lidt "tilbage" eller være stillestående i udvikling når de starter institution eller bliver storebror/søster osv

Men selvfølgelig skal man altid være opmærksom på sine børns udvikling.  En evt. manglende udvikling skal jo selvfølgelig tages hånd om.

Anmeld

6. juli 2011

patella

merle2010 skriver:

man hører bare så tit om babyer der sad da de var 5 mdr, og kravlede som 8 mdr og gik som 1 årig.. så føler man bare at hun er langsom

det var bare vuggestuen der gjorde mig opmærksom på det, men jeg har godt lagt mærke til at hun ikke er den hurtigste, men nu er hun heller ikke en lille nips, så det kan jo godt spilde ind..

men tak

Min dreng var lisså "langsom" som din pige - og jeg var også bekymret. Men det hele kommer i deres eget tempo. Desuden er jeg i dag glad for at han ikke gik tidligere - det har sparet os for meget. Han gik i øvrigt da han var 14 måneder, selvom han først rejste sig op ad ting da han var ca. 12-13 måneder. Han lærte først at kravle da han havde lært at gå. I dag kan jeg se at han er en meget forsigtig dreng, der ikke kaster sig ud i noget. Det har fordele og ulemper, men alt det motoriske skal nok komme hen ad vejen. Det har jeg efterhånden lært Han er nu 19 måneder...

Anmeld

6. juli 2011

3rollinger

merle2010 skriver:

min datter er langsom motorisk.. sad først da hun var 8 mdr, og kravlede først da hun blev 1 år.. nu kan hun rejse sig op ad ting og kravler rundt over alt, hun er 13 mdr.. hun kan spise og drikke selv, så der er ingenting med finmotorikken..

andre der har haft langsomme børn?? hvornår mon hun kommer til at gå??

Sammenligning er altid en grim ting 

Min datter sad godt nok da hun var 6 mdr, men hun var vist et aar foer hun kravlede og 17 mdr da hun gik. Nu er hun lige knap 19 mdr.

Den anden dag fik jeg saa et brev med hjem fra hendes vuggestue (i Spanien), hvor der stod at hun jo ikke var renlig i loebet af doeren (oeh nej, hun er 19 mdr), at hun kunne spise selv men ikke saerlig godt (hvilket hun goer!!) og at selvom hun var den foerste til at spise "rigtig" mad, var hun den der var daarligst motorisk i forhold til de andre fra hendes klasse, som om der skulle vaere en sammenhaeng der og de andre er flere maaneder aeldre end hende.

Jeg var vildt forarget over brevet. Ogsaa fordi det er mit 3. barn, saa jeg er ikke helt ny og derfor bliver man ikke saa nervoes, som naar det er foerste.

Anmeld

6. juli 2011

Tulle28

Aj hold dog op, hvad er det for en vuggestue??! Min datter har altid været bagud i forhold til mødregruppen, men fra de blev 1 år er det gå stærkt. Hun kravlede først 2 uger før sin 1 års fødselsdag og er først begyndt at gå i søndags  - hun er 15 mdr. To af de "hurtige" går stadigvæk ikke... Og den virkelig hurtige, som rejste sig op af ting da han var 8 mdr., begyndte først at gå da han var 14 mdr.

Så tag du den bare med ro, og vær sikker på at din datter er HELT normal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.