min datter er langsom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

nvm

det kommer når det kommer

jeg har fået afvide min datter nok vil være langsom/bagud pga hendes ører...

hun er så kun 8 mdr nu, har siddet siden de 7 mdr, men kan ikke kravle endnu, så ved ik rigtig om man kan kalde hende langsom, synes det meget normalt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

søde anne

min søn er også langsom motorisk. Han kunne først sidde da han var 7.5 mdr. nu er han 1 år og han kan møve sig frem på maven og kan ikke kravle endnu. Jeg må væbne mig med tålmodighed for jeg ved at der vil gå længere tid med ham. Han er speciel (Downs Syndrom) og nogle gange er det hårdt at se andre børn på hans alder som kan mange ting, som han ikke kan. Til gengæld er min søn en glad og meget smilende dreng og jeg elsker han for det.

Bare vent og se tiden an så skal dit barn nok udvikle sig helt normalt.

Anmeld

5. juli 2011

MinNoah

Jep... Min dreng var meget langsom motorisk!!! Han havde tilsidst koblet en fysioterapeut på sig, og jeg var temmelig bekymret.

han kunne sidde selv da han var 9 mdr - altså sådan stabilt.

Han har ALDRIG møvet sig rundt på maven, hverken bagud eller fremad.

Da han var 13,5 mdr kunne han for første gang (!) sætte sig selv op fra maveliggende stilling, dagen efter tog han de første kravletag - og så gik det stærkt. Så kravlede han. Da han var knap 16 mdr begyndte han at gå

Han er stadig ikke en af de bedste grovmotorisk, han er lidt kluntet, falder nemt, har ikke den bedste balance (han var/er også ørebarn), men han går, løber, kravler/går på trapper, kører på scooter osv. ligesom alle andre børn på 21 mdr som han er nu..

Men tilgengæld er han LANGT foran sprogligt! Han kan sige alt... han gentager alt, taler i sætninger som; "mor hjælp mig med skovlen" og han kan alle farver, ligfra lilla og lyserød - til de mere alm. blå og gul. Han kan tælle til 5 - nogle gange lidt mere Han kan huske rim og remser og sange og kan afslutte mine sætninger når jeg fx siger " Okker gokker - "Gummiklokker" siger han så

Børn bruger deres energi forskelligt Men forstår din bekymring, havde den selv i stir stil

Anmeld

5. juli 2011

Fru Hansen

merle2010 skriver:

fik bare at vide i vuggestuen at hun ikke var så dytig grovmotorisk i forhold til de andre på hendes alder.. bliver jo helt bekymret.. har trænet med hende som en sindsyg for at få hende til at kravle.. men det virkede ikke.. så lige pludselig en dag, så kravlede hun bare..

men man begynder da at tænke om der er noget galt

Hvordan har du fået det at vide i vs? Er du lige frem kaldt til at bekymringsmøde? eller var det bare en bemærkning der faldt i farten fra en pæd?
Jeg ved godt det er en hård besked uanset hvordan den kommer, men måske er det bare en konstatering fra en realistisk pædagog. Udfra det du fortæller så er hun selvfølgelig ikke blandt de hurtigste men hun er LANGT FRA unormal.

Jeg tror ikke du behøver at bære hende op af gulvet til konfirmationen

Anmeld

5. juli 2011

merle2010

SussieThyssen skriver:

Kom tilbage når hun er lige så langsom som min den mellemste.
Hun sad først da hun var 10 mdr og begyndte først at kravle, da hun var 13 mdr og hun gik ikke før hun var 22 mdr.
Og helt ærligt..hvorfor have så travlt?
Hvad din datter ikke klare grovmotorisk nu, bruger hun på at udvikle tænkeren, og er dermed mindre udsat for at komme galt afsted, fordi hun har hovedet med sig.
Og..det skal nok komme.
Da min mellemste var 3 år cyklede hun uden støttehjul, hun drønede rundt på rulleskøjter da hun var 5, og nu hvor hun er 20 år, vil ingen gætte på at hun nogensinde var "bagud".

Kærligst
Sussie

blev bare frustreret da alle spurtge hvorfor kravler hun ikke endnu jeg øvede og øvede med hende, og alle i mødregruppen overhalede hende.. og i vuggestuen kunne de ikke forstå at hun bare sad på sin numse og ikke prøvede at komme rundt..

men så havde hun 14 dages ferie hjemme, og da hun kom i vuggestue igen kravlede hun bare derudaf..

hun er super til at snakke og synde med fakter, og god til at spise og drikke..

Anmeld

5. juli 2011

merle2010

fru-nielsen skriver:

Hvordan har du fået det at vide i vs? Er du lige frem kaldt til at bekymringsmøde? eller var det bare en bemærkning der faldt i farten fra en pæd?
Jeg ved godt det er en hård besked uanset hvordan den kommer, men måske er det bare en konstatering fra en realistisk pædagog. Udfra det du fortæller så er hun selvfølgelig ikke blandt de hurtigste men hun er LANGT FRA unormal.

Jeg tror ikke du behøver at bære hende op af gulvet til konfirmationen

vuggestuen havde lavet en udtalelse omkring min datters udvikling fordi de var bekymrede.. men til mødet kom vi til den konklusion at alt det hun ikke ville i vs, det gjorde hun herhjemme... og efter 14 dages ferie har alt ændret sig.. nu går det bare stærkt fremad

hun ville ikke spise eller drikke i vuggestuen, ville ikke kravle eller række ud efter legetøjet, sad bare og kiggede

men nu er hun rigtig med, kravler rundt og leger og spiser og drikker selv, så der sker da noget...

man bliver bare utrolig bekymret som forældre, når man prøver at gøre alt så godt..

Anmeld

5. juli 2011

merle2010

MinNoah skriver:

Jep... Min dreng var meget langsom motorisk!!! Han havde tilsidst koblet en fysioterapeut på sig, og jeg var temmelig bekymret.

han kunne sidde selv da han var 9 mdr - altså sådan stabilt.

Han har ALDRIG møvet sig rundt på maven, hverken bagud eller fremad.

Da han var 13,5 mdr kunne han for første gang (!) sætte sig selv op fra maveliggende stilling, dagen efter tog han de første kravletag - og så gik det stærkt. Så kravlede han. Da han var knap 16 mdr begyndte han at gå

Han er stadig ikke en af de bedste grovmotorisk, han er lidt kluntet, falder nemt, har ikke den bedste balance (han var/er også ørebarn), men han går, løber, kravler/går på trapper, kører på scooter osv. ligesom alle andre børn på 21 mdr som han er nu..

Men tilgengæld er han LANGT foran sprogligt! Han kan sige alt... han gentager alt, taler i sætninger som; "mor hjælp mig med skovlen" og han kan alle farver, ligfra lilla og lyserød - til de mere alm. blå og gul. Han kan tælle til 5 - nogle gange lidt mere Han kan huske rim og remser og sange og kan afslutte mine sætninger når jeg fx siger " Okker gokker - "Gummiklokker" siger han så

Børn bruger deres energi forskelligt Men forstår din bekymring, havde den selv i stir stil

vi havde også snakket om at kontake en fysioterapeut hvis der ikke skete fremgang i hendes motoriske udvikling.. men der gjorde der jo så pludselig hun er også urtolig god til at snakke og kan synge med fakter.. hun er meget bevidst om tingene omkring hende, og en rigtig klog lille pige.. så tror sku ikke hun fejler noget.. hun er bare ikke den hurtigste..

Anmeld

5. juli 2011

Fru Hansen

merle2010 skriver:

vuggestuen havde lavet en udtalelse omkring min datters udvikling fordi de var bekymrede.. men til mødet kom vi til den konklusion at alt det hun ikke ville i vs, det gjorde hun herhjemme... og efter 14 dages ferie har alt ændret sig.. nu går det bare stærkt fremad

hun ville ikke spise eller drikke i vuggestuen, ville ikke kravle eller række ud efter legetøjet, sad bare og kiggede

men nu er hun rigtig med, kravler rundt og leger og spiser og drikker selv, så der sker da noget...

man bliver bare utrolig bekymret som forældre, når man prøver at gøre alt så godt..

Hmm ja så kan jeg jo godt forstå at de bliver bekymrede, dog på den gode måde, ikke for at slå nogen i hovedet. Men for at hjælpe din datter.

Hvor længe har hun gået i vuggestue?

Anmeld

5. juli 2011

merle2010

søde anne skriver:

min søn er også langsom motorisk. Han kunne først sidde da han var 7.5 mdr. nu er han 1 år og han kan møve sig frem på maven og kan ikke kravle endnu. Jeg må væbne mig med tålmodighed for jeg ved at der vil gå længere tid med ham. Han er speciel (Downs Syndrom) og nogle gange er det hårdt at se andre børn på hans alder som kan mange ting, som han ikke kan. Til gengæld er min søn en glad og meget smilende dreng og jeg elsker han for det.

Bare vent og se tiden an så skal dit barn nok udvikle sig helt normalt.

din søn følger da godt med i den motoriske udvikling.. børn med downs syndrom er jo ofte lidt langsommere med det hele.. men du må jo bare støtte ham så godt du kan og lade ham tage den tid han har brug for børn med downs syndrom er såååå dejlige.. har arbejdet med børn med downs syndrom, og det er de skønneste mennesker, børn som voksne..

vi må støtte hinanden herinde

Anmeld

5. juli 2011

merle2010

fru-nielsen skriver:

Hmm ja så kan jeg jo godt forstå at de bliver bekymrede, dog på den gode måde, ikke for at slå nogen i hovedet. Men for at hjælpe din datter.

Hvor længe har hun gået i vuggestue?

hun har gået i vuggestue i 6 mdr nu.. så det er jo ikke fordi hun er ny.. men har bare ikke rigtig kunne finde sig til rette og være tryg.. hun har også været meget hjemme da hun har været meget syg.. men det går som sagt meget bedre nu, og jeg har ikke den store bekymring i forhold til vuggestuen længere.. men den primære bekymring gik jo på, at hun ikke fik mad og væske hele dagen, da hun nægtede at spise og drikke.. det er sku lang tid for sådan et lille pus.. og hun åd os jo ud af huset når hun kom hjem.. stakkels lille pus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.