min datter er langsom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.846 visninger
28 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

merle2010

min datter er langsom motorisk.. sad først da hun var 8 mdr, og kravlede først da hun blev 1 år.. nu kan hun rejse sig op ad ting og kravler rundt over alt, hun er 13 mdr.. hun kan spise og drikke selv, så der er ingenting med finmotorikken..

andre der har haft langsomme børn?? hvornår mon hun kommer til at gå??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Mortilelias<3

merle2010 skriver:

min datter er langsom motorisk.. sad først da hun var 8 mdr, og kravlede først da hun blev 1 år.. nu kan hun rejse sig op ad ting og kravler rundt over alt, hun er 13 mdr.. hun kan spise og drikke selv, så der er ingenting med finmotorikken..

ja er min søn også han krvlede også føst da han var 1 han gik da han var lidt over 18 mdr

Anmeld

5. juli 2011

Frk. Himmelblå

Synes egentlig ikke, det lyder som om, hun er specielt sent på den, selvom jeg da godt kan følge dig i, at hun ikke er en af de hurtigste 

Anmeld

5. juli 2011

merle2010

Stina:) skriver:

ja er min søn også han krvlede også føst da han var 1 han gik da han var lidt over 18 mdr

fik bare at vide i vuggestuen at hun ikke var så dytig grovmotorisk i forhold til de andre på hendes alder.. bliver jo helt bekymret.. har trænet med hende som en sindsyg for at få hende til at kravle.. men det virkede ikke.. så lige pludselig en dag, så kravlede hun bare..

men man begynder da at tænke om der er noget galt

Anmeld

5. juli 2011

SussieThyssen

merle2010 skriver:

Kom tilbage når hun er lige så langsom som min den mellemste.
Hun sad først da hun var 10 mdr og begyndte først at kravle, da hun var 13 mdr og hun gik ikke før hun var 22 mdr.
Og helt ærligt..hvorfor have så travlt?
Hvad din datter ikke klare grovmotorisk nu, bruger hun på at udvikle tænkeren, og er dermed mindre udsat for at komme galt afsted, fordi hun har hovedet med sig.
Og..det skal nok komme.
Da min mellemste var 3 år cyklede hun uden støttehjul, hun drønede rundt på rulleskøjter da hun var 5, og nu hvor hun er 20 år, vil ingen gætte på at hun nogensinde var "bagud".

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. juli 2011

mortilflere

er det langsomt ??

ja så er alle mine været det

Nyd hun ik går tidligt så har de mere knolden med

Anmeld

5. juli 2011

merle2010

SeptemberBaby skriver:

Synes egentlig ikke, det lyder som om, hun er specielt sent på den, selvom jeg da godt kan følge dig i, at hun ikke er en af de hurtigste 

man hører bare så tit om babyer der sad da de var 5 mdr, og kravlede som 8 mdr og gik som 1 årig.. så føler man bare at hun er langsom

det var bare vuggestuen der gjorde mig opmærksom på det, men jeg har godt lagt mærke til at hun ikke er den hurtigste, men nu er hun heller ikke en lille nips, så det kan jo godt spilde ind..

men tak

Anmeld

5. juli 2011

Fru Hansen

Er det noget der bekymrer dig? Hvad siger din sundhedsplejerske?

Børn er meget forskellige og det normale har meget brede rammer.
Jeg er dagplejer og  har set utallige variationer af normalitet. Der kan være mange grunde til at hun ikke går endnu. Bl.a:
Er din datter en lille prop?:-) de er gerne en lille smule længere om at komme op på benene.
Er din datter ørebarn? har hun været meget/ofte syg? hvordan med sproget?

Jeg ville ikke være bekymret endnu. Rent faktisk er det heller ikke godt at gå for tidligt!

Anmeld

5. juli 2011

Mortilelias<3

merle2010 skriver:

fik bare at vide i vuggestuen at hun ikke var så dytig grovmotorisk i forhold til de andre på hendes alder.. bliver jo helt bekymret.. har trænet med hende som en sindsyg for at få hende til at kravle.. men det virkede ikke.. så lige pludselig en dag, så kravlede hun bare..

men man begynder da at tænke om der er noget galt

ja kender det. jeg var også begymer for min søn men lige puslig gik han bare og nu løber han undt og er 20 mdr og han har kun gået  næsten to mdr lige purlig kommer det min søn er langsom til ting men når han så enlig kan går tingene også stærlt har altid vært sådan med ham

Anmeld

5. juli 2011

Mira0911

merle2010 skriver:

Min datter begyndte at gå da hun var 17 mdr.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.