Er lidt ked af det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
24 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

camillakrath

Hej alle

Er simpelthen blevet så bange for at min søn Benjamin er meget bagud med hans motoriske udvikling i forhold til hans alder.

Benjamin blev født den 18 april og er 11 uger i dag. Han blev født 5 uger for tidligt og vejede 700 gram under gennemsnittet pga min svangerskabsforgiftning og min moderkage der havde revet sig løs.

Det kan give mig helt ondt i maven at tænke på hvis han er alt for meget bagud.

SÅ hvad kan jeres baby'er som ca. 11uger gamle? Og er der nogen der har nogen billeder af deres små som 11 uger gamle som jeg må se?

Mange tak

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Nettemor

søde søde dig. du skal ikke være bekymret medmindre din SP udtrykker bekymring. og ikke engang der er det sikkert du skal bekymre dig. børn udvikler sig forskelligt! og din lille søn er født for tidligt. det skal du også tage højde for.

Anmeld

4. juli 2011

camillakrath

nettemor skriver:

søde søde dig. du skal ikke være bekymret medmindre din SP udtrykker bekymring. og ikke engang der er det sikkert du skal bekymre dig. børn udvikler sig forskelligt! og din lille søn er født for tidligt. det skal du også tage højde for.

Jamen sundhedsplejersken siger hun er tilfreds. Og han vejer allerede 4200 gram, så han har taget 2400 gram på på 11 uger.

Anmeld

4. juli 2011

Nettemor

camillakrath skriver:

Jamen sundhedsplejersken siger hun er tilfreds. Og han vejer allerede 4200 gram, så han har taget 2400 gram på på 11 uger.

det er jo rigtig flot. og hvad kan han?

Anmeld

4. juli 2011

camillakrath

nettemor skriver:

det er jo rigtig flot. og hvad kan han?

Jamen altså han kan sidde i kortere tid op ad fx sofaen. Og så kan han holde hovedet stabilt men i kortere tid.

Jeg har ham rigtig meget nede at ligge på maven for at han kan træne at holde sig oppe, når han ligger der. Men der mosler han faktisk bare med snuden helt nede i madrassen. Men når vi ligger ham på vores bryst og vi sidder sådan halvt op, så har han lidt lettere ved at løfte hovedet.

Han smiler bevidst, men pludrer meget lidt. Der kommer lidt lyd, men ikke rigtig pludren i længere tid.

Anmeld

4. juli 2011

Corn

camillakrath skriver:

Hej alle

Er simpelthen blevet så bange for at min søn Benjamin er meget bagud med hans motoriske udvikling i forhold til hans alder.

Benjamin blev født den 18 april og er 11 uger i dag. Han blev født 5 uger for tidligt og vejede 700 gram under gennemsnittet pga min svangerskabsforgiftning og min moderkage der havde revet sig løs.

Det kan give mig helt ondt i maven at tænke på hvis han er alt for meget bagud.

SÅ hvad kan jeres baby'er som ca. 11uger gamle? Og er der nogen der har nogen billeder af deres små som 11 uger gamle som jeg må se?

Mange tak

Knus

Det er noget tidligt at du bekymrer dig... Han har jo masser af tid til at komme efter det.

Min søn der er født 36+0 gik da han var 9 mdr, det havde man da ikke lige forudset for "hans slags"

Anmeld

4. juli 2011

camillakrath

Corn skriver:

Det er noget tidligt at du bekymrer dig... Han har jo masser af tid til at komme efter det.

Min søn der er født 36+0 gik da han var 9 mdr, det havde man da ikke lige forudset for "hans slags"

Jeg ved ikke om det er tidligt. Måske er jeg bare let at påvirke når andre fortæller "hvor meget" deres babyer kan. Så er jeg bange for at jeg ikke stimulerer ham nok eller bare putter for meget med ham

Min svigermor fortæller mig konstant at han er for meget oppe ved mig  Så føler det er lidt min skyld hvis han er lidt bagud

Anmeld

4. juli 2011

Corn

camillakrath skriver:

Jeg ved ikke om det er tidligt. Måske er jeg bare let at påvirke når andre fortæller "hvor meget" deres babyer kan. Så er jeg bange for at jeg ikke stimulerer ham nok eller bare putter for meget med ham

Min svigermor fortæller mig konstant at han er for meget oppe ved mig  Så føler det er lidt min skyld hvis han er lidt bagud

Fuck din svigermor

Mine unger har nærmest været limet fast på mig det første år af deres liv, og de funker fint

Anmeld

4. juli 2011

Nettemor

camillakrath skriver:

Jamen altså han kan sidde i kortere tid op ad fx sofaen. Og så kan han holde hovedet stabilt men i kortere tid.

Jeg har ham rigtig meget nede at ligge på maven for at han kan træne at holde sig oppe, når han ligger der. Men der mosler han faktisk bare med snuden helt nede i madrassen. Men når vi ligger ham på vores bryst og vi sidder sådan halvt op, så har han lidt lettere ved at løfte hovedet.

Han smiler bevidst, men pludrer meget lidt. Der kommer lidt lyd, men ikke rigtig pludren i længere tid.

det vil jeg da mene er rigtig flot (kan ikke huske præcis hvad min kunne den gang) men bare det at han smiler og holder hovedet og øjenkontakt. og pludren skal nok komme. det er meget forskelligt hvornpr babyer kan det forskellige. men han lyder til at klare det fint. og hvis der er noget han er bagefter med så kommer han hurtig efter det.

bare rolig

Anmeld

4. juli 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
camillakrath skriver:

min søn havde jo samme termin dag som din søn.

Derfor burde vores to unger være nogenlunde lige langt udviklingsmæssigt, så vidt jeg har forstået.

min søn holder ikke sit hovet alt for godt når han ligger på maven, men han bliver trænet hver dag.

Har endnu ikke set min knægt smile bevidst af noget VI gjorde, men har set ham smile ud af ingenting.

min søn er begyndt som noget nyt at sige pludre lyde uden det er utilfredse lyde, hvilket er rart, da han har brugt de sidste 3 uger på bare at skrige og skrige i et væk pga Kolik.

min søn elsker badekaret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.