Føler det nærmest er psykisk terror :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.810 visninger
28 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

Anonym trådstarter

Nu har min kæreste og jeg været sammen i over 2 år. Men det er stadigvæk det samme, når det gælder hans venner.

den korte version:

jeg lærte min kæreste at kende igennem en ven jeg har, som har været forelsket i mig i MANGE år. Han ved godt, at jeg ikke vil noget med ham. Vennekredsen har jo selvf. set sig sure, fordi det er synd for ham, der er forelsket i mig.

Ham, der var mest sur, har jeg det faktisk bedst med idag!

min kærestes vennekreds er dem, der altid fester og holder abefest. Grundet manglende lyst og psyke, så gider jeg det ikke, men min kæreste må selvf. gerne. Men han gider heller ikke hver eneste weekend.

Vennerne mener så, at det er MIG, der styrer min kæreste, fordi det er MIG der skal sige nej hver gang. I følge dem, er det mig, der har bukserne på og bestemmer ALT. Jeg får også skyld for ALT.

Men sådan er det ikke!!!! Jeg har tit prøvet at sige til min kæreste, at han kunne prøve at holde en grillaften med sine venner, uden mig selvf, men der sker ikke noget. Jeg har også tit inviteret hans venner over, men de har ALTID dårlige undskyldninger.

Nogle gange kan de finde på at svine mig til på facebook. Det er ikke så længe siden det skete... Min kæreste siger ingenting. Han gider ikke sige noget til dem. Jeg bliver virkelig ked af det hver gang, fordi det gør ONDT. Jeg føler, at jeg er en kælling og burde gå fra ham!! Jeg har en psykisk lidelse, som gør, at jeg har en dårlig psyke og heller ikke kan klare det.

Den ene dag blev jeg så ked af det, at jeg sagde til min kæreste, at jeg overvejede at gå fra ham, fordi jeg ikke kunne klare mere mht. hans venner. Det er lige før, jeg er begyndt at tro på det de skriver/siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Anonym trådstarter

slet ingen med svar eller råd?

Anmeld

4. juli 2011

Miss T

Jeg har oplevet det sådan, at da jeg mødte min kæreste/ som i dag er min mand, da boede jeg i Århus og han i Kbh. Jeg valgte at flytte herover, dvs fra alle mine egne venner og familie - jeg var 29.

alle hans venner var vant til, at de altid sad hos min mand og åd, drak og så film, og de kunne komme uden at ringe først.

Da jeg flyttede over gad jeg ikke have dem på besøg hver uge, vi boede i en to værelses lejlighed som altid bumbede totalt efter deres besøg, og jeg stod med oprydningen selv. Og nogle af dem var sku noget overfladisk og kunne også finde på at sige nogle uheldige ting!

Til sidst, gad jeg faktisk slet ikke at være sammen med hans kammerater fordi, at jeg hellere ikke gad at høre på deres brokkeri konstant. Min mand har aldrig været typen der har rendt i byen konstant og de blev hele tiden skide sure når han ikke gad. Så til sidst fik jeg nok.! Så de sidste 2 år - har vi reelt set ikke haft noget kontakt med dem - det er/var en stor klike. Vi har så også fået børn i mellemtiden og har måske hellere ikke haft det store overskud. Man i og med, at min mand arbejdede som assurandør kørte rundt til privatkunder morgen til aften, så var der jo en grund til at vi ikke kunne være med altid. De kunne finde på at skrive en dag før om vi skulle ud og spise eller i biffen og til sidst troede de også bare, at det var mig der lukkede af og sådan blev det så også til sidst!

Der er så gået 2 år nu og de har alle fået kærester og er blevet "voksne", nogle af dem, så nu er vi lige så stille begyndt at snakke med nogle af dem igen. Det andet der gider jeg slet ikke.

Så mit råd til dig, tjaa - sig at du ikke gider at finde dig i deres crap. Jeg loggede dem alle af min profil fra facebook og så var det bare sådan sågar min tlf røg de ud af.!

Det kan være, at i skal lægge dem lidt på is og så bare være "jer selv" et stykke tid, så de kan fatte at i ikke gider at finde jer i deres bemærkninger!

Anmeld

4. juli 2011

SussieThyssen

Miss T skriver:

Jeg har oplevet det sådan, at da jeg mødte min kæreste/ som i dag er min mand, da boede jeg i Århus og han i Kbh. Jeg valgte at flytte herover, dvs fra alle mine egne venner og familie - jeg var 29.

alle hans venner var vant til, at de altid sad hos min mand og åd, drak og så film, og de kunne komme uden at ringe først.

Da jeg flyttede over gad jeg ikke have dem på besøg hver uge, vi boede i en to værelses lejlighed som altid bumbede totalt efter deres besøg, og jeg stod med oprydningen selv. Og nogle af dem var sku noget overfladisk og kunne også finde på at sige nogle uheldige ting!

Til sidst, gad jeg faktisk slet ikke at være sammen med hans kammerater fordi, at jeg hellere ikke gad at høre på deres brokkeri konstant. Min mand har aldrig været typen der har rendt i byen konstant og de blev hele tiden skide sure når han ikke gad. Så til sidst fik jeg nok.! Så de sidste 2 år - har vi reelt set ikke haft noget kontakt med dem - det er/var en stor klike. Vi har så også fået børn i mellemtiden og har måske hellere ikke haft det store overskud. Man i og med, at min mand arbejdede som assurandør kørte rundt til privatkunder morgen til aften, så var der jo en grund til at vi ikke kunne være med altid. De kunne finde på at skrive en dag før om vi skulle ud og spise eller i biffen og til sidst troede de også bare, at det var mig der lukkede af og sådan blev det så også til sidst!

Der er så gået 2 år nu og de har alle fået kærester og er blevet "voksne", nogle af dem, så nu er vi lige så stille begyndt at snakke med nogle af dem igen. Det andet der gider jeg slet ikke.

Så mit råd til dig, tjaa - sig at du ikke gider at finde dig i deres crap. Jeg loggede dem alle af min profil fra facebook og så var det bare sådan sågar min tlf røg de ud af.!

Det kan være, at i skal lægge dem lidt på is og så bare være "jer selv" et stykke tid, så de kan fatte at i ikke gider at finde jer i deres bemærkninger!

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

det lyder hårdt..

var din kæreste med på den med at "fryse" dem lidt?

Min kæreste savner sine venner MEGET. men alligevel tager han ikke intiativ til at være sammen med dem... (Måske inderst inde gider han ikke?)

Problemet er lidt, at nogle af dem også er/var mine venner.. Jeg har kendt mange af dem i mange år, men de siger mig heller ikke mig meget mere.

Jeg synes, det er OK at de vil drikke osv. min kæreste må også gerne, bare det ikke er hver weekend. Men det er også svært at sidde alene hjemme, for jeg frygter, at de får ham til at gøre noget dumt. Jeg ved nogle af dem kan finde på at ryge joints osv. Det vil jeg bare ikke have, min kæreste gør. Han siger, at han ikke kunne finde på det, men gruppepres kan altså gøre meget!

Jeg har tænkt på det med at slette dem fra min facebook, men tænker, at det gør problemet værre? Hvordan tog hans venner det?

Heldigvis er det ene vennepar faldet ned ligesom os, og de skal også have et barn, så dem har vi tit kontakt med.. Det er meget rart, og de har været lige så "onde" mod hende pigen også.

Men hun har bedre ved at sige fra end jeg tror jeg. For nu ved de, at de ikke skal sige noget til hende.

Min psyke kan ikke holde til, at de er onde mod mig så tit. Men det gør også ondt at se, at min kæreste savner dem, men alligevel ikke være sammen med dem..

Anmeld

4. juli 2011

Miss T

Vi har også haft kontakt til et par stykker af parrene, men de andre har været på is. Ja min mand har savnet dem, men de udnyttede ham lidt for hans godhed og der forsvandt min samarbejdsvilje bare!

Jeg sagde til ham, at jeg ikke gad at tage med til nogle af de ting de inviterede til, og at jeg var rejst fra det hele på grund af ham, så det respekterede han. Og jeg tror at pausen har været god for os alle, vi har fået hinanden på afsted, så nu er respekten og forståelsen større synes jeg.

Han valgte hans børn og mig frem for sine "venner" for en periode og det havde han også rigtig meget brug for. Nu får han jo lov til at være sammen med nogle af dem igen. Det var godt at få skilt fårene fra bukkene. Normalt var det sådan, at hele kliken blev inviteret når man skulle noget, også selvom der var nogen man aldrig snakkede med privat andet end til fester. Der stod jeg også lidt af - og gjorde op med den "tradition". Vi valgte at holde fødselsdag for dem han snakkede med og det bragte også sindene i kog, hos dem der ikke var inviteret, men sådan var det bare.

De sagde ikke noget til facebook, jeg gjorde det nok bare før, at de havde tænkt på det.

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Vi har også haft kontakt til et par stykker af parrene, men de andre har været på is. Ja min mand har savnet dem, men de udnyttede ham lidt for hans godhed og der forsvandt min samarbejdsvilje bare!

Jeg sagde til ham, at jeg ikke gad at tage med til nogle af de ting de inviterede til, og at jeg var rejst fra det hele på grund af ham, så det respekterede han. Og jeg tror at pausen har været god for os alle, vi har fået hinanden på afsted, så nu er respekten og forståelsen større synes jeg.

Han valgte hans børn og mig frem for sine "venner" for en periode og det havde han også rigtig meget brug for. Nu får han jo lov til at være sammen med nogle af dem igen. Det var godt at få skilt fårene fra bukkene. Normalt var det sådan, at hele kliken blev inviteret når man skulle noget, også selvom der var nogen man aldrig snakkede med privat andet end til fester. Der stod jeg også lidt af - og gjorde op med den "tradition". Vi valgte at holde fødselsdag for dem han snakkede med og det bragte også sindene i kog, hos dem der ikke var inviteret, men sådan var det bare.

De sagde ikke noget til facebook, jeg gjorde det nok bare før, at de havde tænkt på det.

Netop denne sætning brugte en af vennerne mod mig:  skille fårene fra bukkene. 

Han mente, at jeg skilte min kæreste fra de andre. Men på et eller andet punkt er det vel også min kæreste der vælger ikke at være sammen med dem?!

Min kæreste gider ikke rigtig snakke om det. han snakker udenom. Men problemet er nok os bare, at når jeg vil snakke om det, så bliver jeg mega sur.

jeg vil nok ikke bede ham om at vælge mellem ham og mig - men nogle gange ville jeg ønske at han stod frem som en mand - og sagde nu var det NOK!

Anmeld

4. juli 2011

Miss T

Det kunne jeg hellere ikke få min mand til! Han er også meget blødsøden, så derfor trådte jeg i karakter i stedet for.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke bare er ærlige omkring, men det er nok gruppepresset og angsten for at føle sig uden for. De kammerater lyder hellere ikke som verdens klogeste, så hold du bare en pause fra dem. Jeg blev akkurat lige så sur som dig når vi snakkede om dem!!

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Det kunne jeg hellere ikke få min mand til! Han er også meget blødsøden, så derfor trådte jeg i karakter i stedet for.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor de ikke bare er ærlige omkring, men det er nok gruppepresset og angsten for at føle sig uden for. De kammerater lyder hellere ikke som verdens klogeste, så hold du bare en pause fra dem. Jeg blev akkurat lige så sur som dig når vi snakkede om dem!!

jeg tror også det er gruppeprseset og angsten for at blive "smidt ud" af gruppen!

så vidt jeg har forstået, så har min kæreste også haft det svært med at komme ind i gruppen. Tænker også bare, at man hurtig finder ud af hvem hans rigtige venner er....

Anmeld

4. juli 2011

Mettefpigen

Ajj jeg var blevet gal!!.. Jeg har aldrig haft det problem med min kæreste, men havde et problem da vi begyndte sammen... Han har natarbejde og var på druk næsten HVER DAG/NAT efter arb.. Kl 4 om morgenen og kom hjem kl 12-13 stykker... Til sidst fik jeg nok og sagde til ham at han måtte vælge om det var vigtigere at drikke eller være sammen med mig?... Fordi jeg gad ikk at han skulle drikke hver dag og sove hele dagen, stå op når han skulle have aftensmad og gå i bad og tage på arb.....

Da blev nogle af hans venner også lidt hys hys, men jeg var fuldstændig ligeglad... Der er heller ikk noget i dag! De ved at det er mig der har bukserne på herhjemme  Hihi.. På den gode måde, vi har aftaler om hvordan tingene foregår herhjemme og der er vi sku egentlig meget enige..

Men folk burde indse at når han få en seriøs kæreste så er der ikk tid til at se dem hele tiden, at man er ved at skabe en familie... Man er 2 om tingene.....

Men synes måske du skulle tage en snak med kæresten og høre hans mening om tingene... Han burde jo have en mening om tingene, men synes da at han burde sige noget til dem for det kan ikk passe at folk skal være sådan overfor hinanden..... Idioter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.