velkomstdrink som både er til alcohol og uden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

Isabella_mor

Mettefpigen skriver:

Du kunne jo lave en med og en uden alkohol f.eks....

ja det kunne jeg... det bliver måske lidt for bøvlet... 

jeg ved det ikke.. jeg ejer ikke engang en bowle... eller en skål der er stor nok til at man kan lave begge dele plus at brusden nok går af drinken når man hælder den i en skål..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Mette+Mathias

isabellamor skriver:

nu er det ikke fordi det er et drukgilde på nogen måder. men man kan sgu ikke servere en helstægt pattegris uden der er et krus øl til...

så helt alkoholfrit bliver det altså ikke..

selvom det er en navngivning syntes vi der skal være lidt hyg... og det er sgu ikke fordi vi ikke kan undvære det, men hvorfor er det nu galt at drikke alkohol når der er fest..  så la der være fest

Jeg siger da ikke, at man skal undvære alkohol, men det behøver jo ikke være i velkomstdrinken. Hvis man laver alkoholfri velkomstdrink kan folk også selv styre hvor meget de drikker (hvis nu de skal køre), det er sværere når man ikke lige ved hvad og hvor meget der er blandet i.

Anmeld

5. juli 2011

Mette+Mathias

isabellamor skriver:

ja det kunne jeg... det bliver måske lidt for bøvlet... 

jeg ved det ikke.. jeg ejer ikke engang en bowle... eller en skål der er stor nok til at man kan lave begge dele plus at brusden nok går af drinken når man hælder den i en skål..

Du skal ikke lave den i en bowle, - hæld det hele op i køkkenet og put bær (evt. frosne bær) i, - og server på en bakke, - ba-da-biing.

Anmeld

5. juli 2011

Isabella_mor

Mette+Mathias skriver:

Jeg siger da ikke, at man skal undvære alkohol, men det behøver jo ikke være i velkomstdrinken. Hvis man laver alkoholfri velkomstdrink kan folk også selv styre hvor meget de drikker (hvis nu de skal køre), det er sværere når man ikke lige ved hvad og hvor meget der er blandet i.

jeg havde også tænkt på at man selv kan blande det, og så står ingredienserne på et bord, hvis der er noget man ikke kan lide.. så kan man altid vælge noget fra

Anmeld

5. juli 2011

Mette+Mathias

isabellamor skriver:

jeg havde også tænkt på at man selv kan blande det, og så står ingredienserne på et bord, hvis der er noget man ikke kan lide.. så kan man altid vælge noget fra

Men fordelen ved at blande det på forhånd er for det første, at det er nemmere for gæsterne, for det andet at gæsterne hurtigere kan få velkomstdrink (der opstår ikke kø ved blande-bordet), og for det tredje at det bliver blandet i det rigtige forhold, således at det smager bedst

Anmeld

5. juli 2011

Isabella_mor

Mette+Mathias skriver:

Men fordelen ved at blande det på forhånd er for det første, at det er nemmere for gæsterne, for det andet at gæsterne hurtigere kan få velkomstdrink (der opstår ikke kø ved blande-bordet), og for det tredje at det bliver blandet i det rigtige forhold, således at det smager bedst

det er mere fordi at vi for det førsate ikke er i nærheden af vores eget køkken, vi bor på 2 sal og festen holdes i grden.. ( en RIMELIG) stor gård.. og der er heller ikke et funktionelt køkken i nærheden da festlokalet blev oversvømmet i lørdags, så det skal rives ned.

det skal ikke være noget fancy. vi finder nok ud af hvordan vi servere det. men det er jo lige spørgsmålet med hvad, men jeg syntes den med hyldeblomst er fin, det er tre ingredienser og nogle frosne bær.. og wupti.. et styks drink.

Anmeld

5. juli 2011

oerbaek

til min søns barnedåb havde vi samme "problem" men vi valgte at lave smoothies til velkomst drink, det var nemlig også lidt camping agtigt i haven men en smoothie til velkomst er jo dejligt frisk  

Anmeld

5. juli 2011

Isabella_mor

oerbaek skriver:

til min søns barnedåb havde vi samme "problem" men vi valgte at lave smoothies til velkomst drink, det var nemlig også lidt camping agtigt i haven men en smoothie til velkomst er jo dejligt frisk  

men stadig..

det er svært at lave uden elektricitet...  for man skal bruge en blender..

Anmeld

5. juli 2011

oerbaek

isabellamor skriver:

men stadig..

det er svært at lave uden elektricitet...  for man skal bruge en blender..

det er rigtigt det havde jeg jo ikke lige tænkt på at du ikke havde i nærheden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.