velkomstdrink som både er til alcohol og uden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.727 visninger
38 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

Isabella_mor

ja som overskriften siger.. hvilken velkomstdrink vil i anbefale til ca 40 mennesker med børn og folk der ikke drikker alkohol...

gerne med opskrifter og billeder  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

sne190810

isabellamor skriver:

ja som overskriften siger.. hvilken velkomstdrink vil i anbefale til ca 40 mennesker med børn og folk der ikke drikker alkohol...

Woop, den hopper jeg også lige på .. Skal selv til at holde barnedåb/1års fødselsdag, hvor sådan en drink ville være passende  

ANYONE? 

Anmeld

4. juli 2011

Chillien

isabellamor skriver:

Danskvand med hyldeblomstsaft og med isterninger med f.eks. hele blåbær i... Har ikk noget billede..

Anmeld

4. juli 2011

Noahmor

isabellamor skriver:

Sportsvand fra Netto med tranebærsaft i. Smager også godt med vodka i. 

Anmeld

4. juli 2011

Isabella_mor

Chillien skriver:

Danskvand med hyldeblomstsaft og med isterninger med f.eks. hele blåbær i... Har ikk noget billede..

den opskrift fik jeg også i den anden tråd ( jeg kom nemlig til at lave TO tråde.. så go er jeg.!! ) og så med en smule hvidvin i til dem der kan lide det

Anmeld

4. juli 2011

Mette+Mathias

isabellamor skriver:

den opskrift fik jeg også i den anden tråd ( jeg kom nemlig til at lave TO tråde.. så go er jeg.!! ) og så med en smule hvidvin i til dem der kan lide det

Hvorfor hælde hvidvin i? Det er meget nemmere for dig selv at det er ens, og der er ingen som behøver føle sig udenfor fordi de skal have "børnedrinken".

Hvis man ikke kan undvære vin, kan man jo drikke det til maden

Anmeld

4. juli 2011

Chillien

isabellamor skriver:

Hvis du skal lave en version med alkohol også ville jeg vælge at bruge en asti eller lignene, og så blande hyldeblomst i... Sådan at det er sødt i det...

Anmeld

4. juli 2011

Chillien

Mette+Mathias skriver:

Hvorfor hælde hvidvin i? Det er meget nemmere for dig selv at det er ens, og der er ingen som behøver føle sig udenfor fordi de skal have "børnedrinken".

Hvis man ikke kan undvære vin, kan man jo drikke det til maden

Det er en mærkelig skik at der SKAL være alkohol til komsammen'er...

Anmeld

4. juli 2011

Mette+Mathias

Chillien skriver:

Det er en mærkelig skik at der SKAL være alkohol til komsammen'er...

Helt enig.

Det er faktisk først her det sidste år - halvandet, at vi er begyndt at drikke hvidvin, når vi har et bestemt vennepar på besøg, - det sker vel 1 gang hver eller hveranden måned, og mængden er 1 flaske til 4 mennesker, så det er ikke overvældende.

Men jeg drikker glad og gerne sodavand, også til røde bøffer osv. Nogle siger, at det ødelægger bøffen, men jeg synes jo det er lige modsat )

Anmeld

4. juli 2011

Chillien

Mette+Mathias skriver:

Helt enig.

Det er faktisk først her det sidste år - halvandet, at vi er begyndt at drikke hvidvin, når vi har et bestemt vennepar på besøg, - det sker vel 1 gang hver eller hveranden måned, og mængden er 1 flaske til 4 mennesker, så det er ikke overvældende.

Men jeg drikker glad og gerne sodavand, også til røde bøffer osv. Nogle siger, at det ødelægger bøffen, men jeg synes jo det er lige modsat )

Nåh jeg kan nu godt lide at drikke både vin og øl.. Og har altid serveret det.. Men det mest fordi jeg aldrig har arrangeret sådan noget selv.. Vil helt sikkert gøre det alkoholfrit når jeg engang skal gøre sådan noget.. Hvis folk ikk kan undvære det føler jeg at jeg så ikk er godt nok selskab for dem, og så kan jeg alligevel ikk bruge dem til noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.