Rsa skriver:
Min datter er også 6½ måned og vi gennemlever det samme, som der tidligere er beskrevet, lyder det som et tigerspring:
CIRKA 26 UGER
En stor verden
Baby lærer at koordinere arm- og benbevægelser, bliver mere mobil og begynder at forstå afstanden mellem to genstande. Vi voksne tager det for givet, men for spædbarnet er det skræmmende at finde ud af, at verden er et stort sted, og at man selv er lille. Mor kan være meget langt væk, når baby ikke kan se hende.
„Barnet kan være enormt pylret og svært at stille tilfreds. Måske vender det hovedet væk fra skeen, har svært ved at underholde sig selv og søger selskab hele tiden. Det sover måske uroligt og får lagt sig i stillinger, det ikke selv kan komme ud af,” siger Helen Lyng Hansen.
Efter springet vil baby måske...
- ... se fra det ene dyr til det andet i en billedbog
- ... udforske sine kønsdele
- ... være optaget af detaljer som vaskemærker og prisskilte på tøj og legetøj
- ... løfte tæpper for at kigge ind under dem
- ... tømme skabe og hylder
- ... protestere, når mor går sin vej
- ... trække sig selv op i stående stilling
Godt legetøj:
- Legetøjsbiler med døre, der kan åbnes
(Kilde: http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=5)
Vi har ikke en mirakelbaby - hun kan sidde selv i nogle minutter og er begyndt at løfte numser og trække benene op under sig.
Så tag ordene med et gran salt - hovedtrækket er vel, at din datter - som min - lige nu gennemgår en masse udviklings trin der øger bevidstheden og reagerer på dette.
Vørd du glad for, at I får lov til at sove - hvir jeg er heldig, får jeg 3 sammenhængnde timers søvn + sproradiske 2 timer mere til kl.6! Sådan har det været herhjemme de sidste 6-7 uger, gab...
Så kort og godt, det er bare en fase, der får en ende igen...
Men du får lige en 
- Kender det alt for godt selv, både putte om aftenen osv. All !
Årh .. Hvor må du være træt !
Men det er jo nok "bare" et tigerspring .. De andre har bare slet ikke været så slemme .. Men det er selvfølgelig heller ikke nemt at finde ud af , at man kan blive forladt