Hun har opdaget at vi går fra hende ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.709 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. juli 2011

Maja_4000

.. Det er i hvert fald vores teori :b

Caroline er 6½ måned , og hver gang vi forlader rummet , bliver hun bund ulykkelig ! Vi behøver ikke sidde nedde på gulvet og lege med hende .. Hun skal bare kunne se os ..
Det værste er , når hun skal sove .. Hun bliver totalt hysterisk , ligeså snart hun ser DØREN ind til hendes værelse ! Der er ikke noget hvis hun bare skal skiftes , det er kun når hun er træt - Og ja , vi har prøvet at ligge hende før (;

Det er som om hun er blevet meget tryghedssøgende .. Hun har ikke villet sove i vores arme siden hun var 6 uger .. Nu kan hun KUN falde i søvn der ! Hun sover så videre når vi ligger hende over i sengen .. Men alligevel

Det store spørgsmål er så : Er det en fase ? Skal vi lade hende falde i søvn hos os , fordi hun har brug for trygheden ? De sidste aftenener har jeg også grædt , for det skærer virkelig i hjertet , at hun bliver så ked af det Kan slet ikke holde det ud ..

Undskyld det blev lidt lang .. Men please .. Kom med gode råd og erfarringer !

- Maja , far og hysterisk Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

fif

Maja_4000 skriver:

.. Det er i hvert fald vores teori :b

Caroline er 6½ måned , og hver gang vi forlader rummet , bliver hun bund ulykkelig ! Vi behøver ikke sidde nedde på gulvet og lege med hende .. Hun skal bare kunne se os ..
Det værste er , når hun skal sove .. Hun bliver totalt hysterisk , ligeså snart hun ser DØREN ind til hendes værelse ! Der er ikke noget hvis hun bare skal skiftes , det er kun når hun er træt - Og ja , vi har prøvet at ligge hende før (;

Det er som om hun er blevet meget tryghedssøgende .. Hun har ikke villet sove i vores arme siden hun var 6 uger .. Nu kan hun KUN falde i søvn der ! Hun sover så videre når vi ligger hende over i sengen .. Men alligevel

Det store spørgsmål er så : Er det en fase ? Skal vi lade hende falde i søvn hos os , fordi hun har brug for trygheden ? De sidste aftenener har jeg også grædt , for det skærer virkelig i hjertet , at hun bliver så ked af det Kan slet ikke holde det ud ..

Undskyld det blev lidt lang .. Men please .. Kom med gode råd og erfarringer !

- Maja , far og hysterisk Caroline

Hejsa

Jeg tror det er helt normalt, men måske lidt tideligt hun har det sådan!? Vores pige kan osse nogle gange blive sur, hvis hvis går ind i værelset for hun ve udemærket godt hva der ska til at ske HUn er snart 7½måned nu!!

Men Vi eller jeg er desværre osse røget ind i den åndsvage periode hvor jeg vugger hende i stedet for bare at ligge hende i sin seng, til hun selv falder i søvn!! - og det er så KUN mig der kan det

Anmeld

2. juli 2011

Maja_4000

fif skriver:

Hejsa

Jeg tror det er helt normalt, men måske lidt tideligt hun har det sådan!? Vores pige kan osse nogle gange blive sur, hvis hvis går ind i værelset for hun ve udemærket godt hva der ska til at ske HUn er snart 7½måned nu!!

Men Vi eller jeg er desværre osse røget ind i den åndsvage periode hvor jeg vugger hende i stedet for bare at ligge hende i sin seng, til hun selv falder i søvn!! - og det er så KUN mig der kan det

Her kan vi "heldigvis" begge vugge hende i søvn :b Ellers ville min ryg være totalt ødelagt ..

Hun har længe været meget bevist om hvor mor og far var .. Altså , hvis vi har gæster eller er ude .. Så det er vel normalt at der også kommer en reaktion på et tidspunkt , er det ikke ?

Det måtte bare gerne snart gå over ! :b Er glad for kæresten har ferie nu , så vi er to om hende

Anmeld

2. juli 2011

fif

Maja_4000 skriver:

Her kan vi "heldigvis" begge vugge hende i søvn :b Ellers ville min ryg være totalt ødelagt ..

Hun har længe været meget bevist om hvor mor og far var .. Altså , hvis vi har gæster eller er ude .. Så det er vel normalt at der også kommer en reaktion på et tidspunkt , er det ikke ?

Det måtte bare gerne snart gå over ! :b Er glad for kæresten har ferie nu , så vi er to om hende

Vores pige, vejer heldigvis kun 7kg haha... Jo jo self er det normalt at hun reagere som hun gør, og alle børn er jo forskellige.. Vores pige, har i længere tid kun ville være hos os når vi er ude og når der kommer gæster, men er da blevet bedre til det !! Men hun har ikk været ked af det, når Vi går ind i et andet rum hvis det bare er os herhjemme....

Anmeld

2. juli 2011

Mettemus

Det lyder meget som det tigerspring der ligger omkring 26 uger - det passer vist med hendes alder, gør det ikke?

Fandt lige det her:

mandag 7.9.09 - Af Pia Bertelsen Foto: Colourbox

Læs om de 8 tigerspring, din baby tager.

SPRING 5 (ca. 26 uger):
Jeres barn vil begynde at opdage afstand og sammenhænge mellem ting og handlinger. Dette udviklingsspring kan vare fra én til fem uger.

JERES BARN KAN:
• udforske sin egen krop
• skabe sammenhæng mellem handling og ord. Forstå korte sætninger
• protestere, når mor eller far går
• vinke, klappe og eft erligne nik med hovedet
• sætt e sig op fra liggende stilling
• “danse” til lyden af musik
• stå uden støtt e
• gå med støtt e
• kravle
• anvende pincetgreb
• tømme skabe og hylder

TEGN:
• vil ikke skift es
• er bange for fremmede

FØRSTEHJÆLP:
• at lege gemmeleg (– rigtigt eller titt ebøh)
• sang- og bevægelseslege
• balancelege.

Anmeld

2. juli 2011

Papaya

Hej min datter bliver 8 mdr om et par dage, og hun bliver ogfså vildt hysterisk når vi skal putte hende. Det er stået på indenfor en uges tid. Før skulle vi bare putte hende i hendes seng og så kysse hende godnat og så sover hun, men sådan er det bare desværre ikke længere!! Men jeg snakkede med en veninde for nogle dage siden om det hun har en pige der er præcis et år ældre, hun fortalte at det skete også for hende da hun var i den alder. Hun nævnte også noget om tigerspring. Da jeg så var inde og goggle det så fik jeg beskrevet det helt præcis hvad det er og det passer vildt godt ind med det min datter er igennem nu. Så du skulle prøve at læse om det det kan være der er en forklaring.

Men ellers tror jeg at det bare er en periode, og det lyder meget normalt. Pt. sidder jeg inde hos Paya indtil hun falder i søvn, altså.. jeg synger og nynner og stryger hende over håret   (tænk at hun kan falde i søvn til det) Men det er det der skal til, til at hun falder i søvn og der kan godt gå 10-15 min før jeg kan forlade rummet igen. Vi tog hende op i starten, men det er vi holdt op med, da det desværre bliver en dårlig vane, men jeg bliver jo lige så ked af det som hende, hvis ikke mere! Så det er hvad vi gør nu..

Hm.. håber at du kan bruge det til noget og pøj pøj med det.

til dig.

Anmeld

2. juli 2011

Maja_4000

fif skriver:

Vores pige, vejer heldigvis kun 7kg haha... Jo jo self er det normalt at hun reagere som hun gør, og alle børn er jo forskellige.. Vores pige, har i længere tid kun ville være hos os når vi er ude og når der kommer gæster, men er da blevet bedre til det !! Men hun har ikk været ked af det, når Vi går ind i et andet rum hvis det bare er os herhjemme....

Vores vejer 8,5 .. Og jeg har stadig "mén" efter bækkenløsning

Håber virkelig det bliver bedre snart .. Hun sover allerede nu .. Igår var klokken 21.30 inden der blev fred Men hun plejer at sove mellem 19 og 20 .. Så hun har bare rykket det hele ..
- Til gengæld er det rart at hun sover til klokken 9 om morgenen Haha

Anmeld

2. juli 2011

Maja_4000

Mettemus skriver:

Det lyder meget som det tigerspring der ligger omkring 26 uger - det passer vist med hendes alder, gør det ikke?

Fandt lige det her:

mandag 7.9.09 - Af Pia Bertelsen Foto: Colourbox

Læs om de 8 tigerspring, din baby tager.

SPRING 5 (ca. 26 uger):
Jeres barn vil begynde at opdage afstand og sammenhænge mellem ting og handlinger. Dette udviklingsspring kan vare fra én til fem uger.

JERES BARN KAN:
• udforske sin egen krop
• skabe sammenhæng mellem handling og ord. Forstå korte sætninger
• protestere, når mor eller far går
• vinke, klappe og eft erligne nik med hovedet
• sætt e sig op fra liggende stilling
• “danse” til lyden af musik
• stå uden støtt e
• gå med støtt e
• kravle
• anvende pincetgreb
• tømme skabe og hylder

TEGN:
• vil ikke skift es
• er bange for fremmede

FØRSTEHJÆLP:
• at lege gemmeleg (– rigtigt eller titt ebøh)
• sang- og bevægelseslege
• balancelege.

Hmm .. Det eneste hun gør , er at protestere :b Og så øver hun helt vildt på at kravle :b

Men hvis det er dét .. Håber jeg at det kun varer 1 uge !

Anmeld

2. juli 2011

fif

Maja_4000 skriver:

Vores vejer 8,5 .. Og jeg har stadig "mén" efter bækkenløsning

Håber virkelig det bliver bedre snart .. Hun sover allerede nu .. Igår var klokken 21.30 inden der blev fred Men hun plejer at sove mellem 19 og 20 .. Så hun har bare rykket det hele ..
- Til gengæld er det rart at hun sover til klokken 9 om morgenen Haha

Vores pige sover omkring 20-20.30 men vågner så osse et par gange om natten, og sover ca til 6-06.30... Så vil da hellere ku sove til kl 9 stykker hehe De er sku nogle værre nogen!!

Anmeld

2. juli 2011

Mettemus

Maja_4000 skriver:

Hmm .. Det eneste hun gør , er at protestere :b Og så øver hun helt vildt på at kravle :b

Men hvis det er dét .. Håber jeg at det kun varer 1 uge !

Det er vist, sådan som jeg har forstået det i hvert fald, ikke meningen/nødvendigt at de kan ALLE tingene, men det er tegn på, at der er en forandring i gang.

Håber også, at i slipper med en uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.