Hun har opdaget at vi går fra hende ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2011

Maja_4000

Prisana skriver:

Hej min datter bliver 8 mdr om et par dage, og hun bliver ogfså vildt hysterisk når vi skal putte hende. Det er stået på indenfor en uges tid. Før skulle vi bare putte hende i hendes seng og så kysse hende godnat og så sover hun, men sådan er det bare desværre ikke længere!! Men jeg snakkede med en veninde for nogle dage siden om det hun har en pige der er præcis et år ældre, hun fortalte at det skete også for hende da hun var i den alder. Hun nævnte også noget om tigerspring. Da jeg så var inde og goggle det så fik jeg beskrevet det helt præcis hvad det er og det passer vildt godt ind med det min datter er igennem nu. Så du skulle prøve at læse om det det kan være der er en forklaring.

Men ellers tror jeg at det bare er en periode, og det lyder meget normalt. Pt. sidder jeg inde hos Paya indtil hun falder i søvn, altså.. jeg synger og nynner og stryger hende over håret   (tænk at hun kan falde i søvn til det) Men det er det der skal til, til at hun falder i søvn og der kan godt gå 10-15 min før jeg kan forlade rummet igen. Vi tog hende op i starten, men det er vi holdt op med, da det desværre bliver en dårlig vane, men jeg bliver jo lige så ked af det som hende, hvis ikke mere! Så det er hvad vi gør nu..

Hm.. håber at du kan bruge det til noget og pøj pøj med det.

til dig.

Vi har prøvet at synge osv. .. Men hun stopper KUN når vi tager hende op Jeg gik en tur mens min kæreste prøvede den anden dag ( for jeg kan ikke holde det ud ) og han havde siddet ved hende i ½ time inden han også gav op og tog hende op ..

Årh .. Det er hårdt med de perioder ! Føler kun lige vi er kommet over hendes "kolik"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

Mor1012

Samme "problem" herhjemme.. Sommetider kan jeg godt gå ud af rummet, og andre gange bliver hun heelt ulykkelig. Men jeg forlader rummet lidt og giver hende ikke sin vilje, jeg VIL ha lov til at børste mine tænder, sætte en vask over eller mm..

emilie kan stadig sove i egen seng når hun bliver lagt, dog er det begyndt at tage længere tiid... om aftenen SKAL hun vugges!!

Emilie er 7 mdr gammel..

Maja_4000 skriver:

.. Det er i hvert fald vores teori :b

Caroline er 6½ måned , og hver gang vi forlader rummet , bliver hun bund ulykkelig ! Vi behøver ikke sidde nedde på gulvet og lege med hende .. Hun skal bare kunne se os ..
Det værste er , når hun skal sove .. Hun bliver totalt hysterisk , ligeså snart hun ser DØREN ind til hendes værelse ! Der er ikke noget hvis hun bare skal skiftes , det er kun når hun er træt - Og ja , vi har prøvet at ligge hende før (;

Det er som om hun er blevet meget tryghedssøgende .. Hun har ikke villet sove i vores arme siden hun var 6 uger .. Nu kan hun KUN falde i søvn der ! Hun sover så videre når vi ligger hende over i sengen .. Men alligevel

Det store spørgsmål er så : Er det en fase ? Skal vi lade hende falde i søvn hos os , fordi hun har brug for trygheden ? De sidste aftenener har jeg også grædt , for det skærer virkelig i hjertet , at hun bliver så ked af det Kan slet ikke holde det ud ..

Undskyld det blev lidt lang .. Men please .. Kom med gode råd og erfarringer !

- Maja , far og hysterisk Caroline

Anmeld

2. juli 2011

Papaya

Maja_4000 skriver:

Vi har prøvet at synge osv. .. Men hun stopper KUN når vi tager hende op Jeg gik en tur mens min kæreste prøvede den anden dag ( for jeg kan ikke holde det ud ) og han havde siddet ved hende i ½ time inden han også gav op og tog hende op ..

Årh .. Det er hårdt med de perioder ! Føler kun lige vi er kommet over hendes "kolik"

Årh.. Jeg føler virkelig med dig, det er virkelig hårdt sådan noget!  Men jeg tror ikke at I skal tage hende med ind og putte i jeres seng da det kun bliver sværre for jer at vænne hende af med det. Kunne se at der er en anden der også nævnte tigerspringet, så kig lidt på det og se om du ikke kan få nogle ideer.. Jeg vidste heller ikke hvad jeg skulle gøre i de første 2 dage, men fandt da heldigvis en løsning, hendes far kan slet ikke putte hende mere.. Hun bliver hysterisk bare han ligger hende ned.

Sover hun så godt nok om natten??

Paya vågner dog et par gange og der kan godt gå 20 min før hun falder i søvn igen, og der bliver jeg nød til at tage hende op og vugge hende til hun sover og ligge hende ned i sengen igen.. Hun vågner bare op med skrig og skrål det plejer hun bare ikke at gørem derfor tror jeg også at min pige har det man kalder tigerspring. Det er virkelig hårdt, men ellers er hun helt super dejlig og nem om dagen..

Anmeld

2. juli 2011

fif

Prisana skriver:

Årh.. Jeg føler virkelig med dig, det er virkelig hårdt sådan noget!  Men jeg tror ikke at I skal tage hende med ind og putte i jeres seng da det kun bliver sværre for jer at vænne hende af med det. Kunne se at der er en anden der også nævnte tigerspringet, så kig lidt på det og se om du ikke kan få nogle ideer.. Jeg vidste heller ikke hvad jeg skulle gøre i de første 2 dage, men fandt da heldigvis en løsning, hendes far kan slet ikke putte hende mere.. Hun bliver hysterisk bare han ligger hende ned.

Paya vågner dog et par gange og der kan godt gå 20 min før hun falder i søvn igen, og der bliver jeg nød til at tage hende op og vugge hende til hun sover og ligge hende ned i sengen igen.. Hun vågner bare op med skrig og skrål det plejer hun bare ikke at gørem derfor tror jeg også at min pige har det man kalder tigerspring. Det er virkelig hårdt, men ellers er hun helt super dejlig og nem om dagen..

Tror du din pige, kan ha noget mareridt siden hun vågner op på den måde!??

Anmeld

2. juli 2011

Maja_4000

Prisana skriver:

Det er sindssygt hårdt Men det ved de fleste mødre jo (;

Hun sover rigtig godt om natten faktisk .. De fleste nætter vågner hun først mellem 5 og 6 , så får hun lidt at spise , og så sover hun igen :b Så dér er hun heldigvis nem ..

Vi tager hende aldrig over i vores seng .. Efter hendes sengetid , foregår alt på hendes værelse .. Men altså .. Det har jo heller ingen effekt :b

Anmeld

2. juli 2011

Papaya

fif skriver:

Tror du din pige, kan ha noget mareridt siden hun vågner op på den måde!??

Det er også det jeg tror, men det har bare stået på i 2 nætter nu.. Hun græder til jeg kommer ind og tager hende op.. Men det er jo også en normalt reaktion hvis hun sa har maridt, så mangler hun jo tryghed.. Men det er bare så synd.. Der er nok ikke så meget at gøre.. Der sker jo også meget i deres hoveder i den alder..

Anmeld

2. juli 2011

fif

Prisana skriver:

Det er også det jeg tror, men det har bare stået på i 2 nætter nu.. Hun græder til jeg kommer ind og tager hende op.. Men det er jo også en normalt reaktion hvis hun sa har maridt, så mangler hun jo tryghed.. Men det er bare så synd.. Der er nok ikke så meget at gøre.. Der sker jo også meget i deres hoveder i den alder..

Ja det er ikk rart at se.. Caia har osse gjort det, et par gange nu og sys det er SÅ svært at komme i kontakt me hende, så min kæreste må overtgae!! Jeg kan ikk lide det.... Og ja der sker jo en masse hele tiden..

Anmeld

2. juli 2011

Papaya

Maja_4000 skriver:

Det er sindssygt hårdt Men det ved de fleste mødre jo (;

Hun sover rigtig godt om natten faktisk .. De fleste nætter vågner hun først mellem 5 og 6 , så får hun lidt at spise , og så sover hun igen :b Så dér er hun heldigvis nem ..

Vi tager hende aldrig over i vores seng .. Efter hendes sengetid , foregår alt på hendes værelse .. Men altså .. Det har jo heller ingen effekt :b

Okay, der kan man så sige at i er rimelig heldige om natten.. Så det er "bare" puttetiden..

Håber virkelig i finder en løsning eller hun bliver nemmere at putte og ikke bliver så ked af det, det gør så ond i mors lille hjerte!

til dig

Anmeld

2. juli 2011

Maja_4000

Prisana skriver:

Okay, der kan man så sige at i er rimelig heldige om natten.. Så det er "bare" puttetiden..

Håber virkelig i finder en løsning eller hun bliver nemmere at putte og ikke bliver så ked af det, det gør så ond i mors lille hjerte!

til dig

Ja .. Hvorfor er det ikke ligeså slemt for fædre ?! :b

Tak Håber også at din datter finder ud af at sove hele natten (;

Anmeld

2. juli 2011

Rsa

Min datter er også 6½ måned og vi gennemlever det samme, som der tidligere er beskrevet, lyder det som et tigerspring:

CIRKA 26 UGER

En stor verden

Baby lærer at koordinere arm- og benbevægelser, bliver mere mobil og begynder at forstå afstanden mellem to genstande. Vi voksne tager det for givet, men for spædbarnet er det skræmmende at finde ud af, at verden er et stort sted, og at man selv er lille. Mor kan være meget langt væk, når baby ikke kan se hende.
„Barnet kan være enormt pylret og svært at stille tilfreds. Måske vender det hovedet væk fra skeen, har svært ved at underholde sig selv og søger selskab hele tiden. Det sover måske uroligt og får lagt sig i stillinger, det ikke selv kan komme ud af,” siger Helen Lyng Hansen.

Efter springet vil baby måske...

• ... se fra det ene dyr til det andet i en billedbog
  • ... udforske sine kønsdele
  • ... være optaget af detaljer som vaskemærker og prisskilte på tøj og legetøj
  • ... løfte tæpper for at kigge ind under dem
  • ... tømme skabe og hylder
  • ... protestere, når mor går sin vej
  • ... trække sig selv op i stående stilling

Godt legetøj:

• Klodser
  • Lette bolde
  • Billedbøger
  • Legetøjsbiler med døre, der kan åbnes
  • Tøjdyr, der kan give lyd
  • Trommer

(Kilde: http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=5)

Vi har ikke en mirakelbaby - hun kan sidde selv i nogle minutter og er begyndt at løfte numser og trække benene op under sig.
Så tag ordene med et gran salt - hovedtrækket er vel, at din datter - som min - lige nu gennemgår en masse udviklings trin der øger bevidstheden og reagerer på dette.

Vørd du glad for, at I får lov til at sove - hvir jeg er heldig, får jeg 3 sammenhængnde timers søvn + sproradiske 2 timer mere til kl.6! Sådan har det været herhjemme de sidste 6-7 uger, gab...

Så kort og godt, det er bare en fase, der får en ende igen...

Men du får lige en

- Kender det alt for godt selv, både putte om aftenen osv. All !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.