mrs X skriver:
Mja...Jeg er så af den holdning at man også skal passe meget på ikke at gå fra hvid løgn til en løgn. At sige at de først boede for langt væk og så at de ikke var søde også de ikke ville have noget med ham at gøre er for lang... Og jeg taler fra et fagligt standpunkt.
Børn er utroligt loyale. De kræver så lidt før de er uendeligt trofaste. Jeg mener man skal passe meget på at de ikke får en følelse af at de ikke kan stole på hvad primær forælder siger og gør.
Men vi bliver ikke enige. Men jeg håber at Mette får læst det hele igennem 
Jeg taler også fra et fagligt synspunkt - såvel som et personligt - og mener bestemt ikke, små børn har brug for at have det som en del af deres identitets- og verdensforståelse, at deres far/farmor er "dum" eller "ikke sød". Og i særdeleshed ikke, når mor ikke engang selv opfatter det sådan.
Jeg ville være vred og uforstående, hvis jeg havde fået et så negativt billede foræret af min mor om min far - med alle de associationer, myter og fantasterier, det ville have ført med sig, sådan som det nu engang gør i et lille barns verden - for så siden at få at vide, at han ikke var et dårligt menneske. Naturligvis skal tingene forsimples for så lille et barn, men at gøre det til et spørgsmål om, at fars familie ikke er sød, er så uheldigt, som det kan være, som afsæt for barnets videre tanker og konklusioner. Desuden mener jeg, det er på grænsen til at være manipulation med barnet, ikke mindst set i forhold til den eventuelle mulighed, der er for senere kontakt mellem barnet og hans far.
Anmeld