Så kom det frygtede spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.912 visninger
22 svar
0 synes godt om
2. juli 2011

Sees

Hej de damer.

Ja, så kom spørgsmålet, som jeg har frygtet allermest.
En af pigerne fra Emils dagpleje blev hentet af sin farmor forleden dag, og da jeg så kommer og henter Emil er først spørgsmål der kommer fra knægten "Hvor er Mil's farmor?"

HVAD SVARER MAN?

Emil har ikke kontakt til hverken hans far eller faderens familie .. Jeg er virkelig på bar bund :\
Han skal i børnehave om et år, og der ved jeg jo godt at det bliver værre - Hvad skal jeg dog sige til drengen?
"Din far, farfar og farmor, gider ikke snakke med dig" - Det kan man jo ikke.
Åhh, håber nogen af jer vil komme med et råd eller to

Mette, som er træt af at hun lige har smadret sine hørebøffer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

Miss Tina

Sees skriver:

Hej de damer.

En af pigerne fra Emils dagpleje blev hentet af sin farmor forleden dag, og da jeg så kommer og henter Emil er først spørgsmål der kommer fra knægten "Hvor er Mil's farmor?"

HVAD SVARER MAN?

Emil har ikke kontakt til hverken hans far eller faderens familie .. Jeg er virkelig på bar bund :\
Han skal i børnehave om et år, og der ved jeg jo godt at det bliver værre - Hvad skal jeg dog sige til drengen?

Her prøver jeg at forklare at sådan en er der ikke lige på lager her, men mormor + morfar + moster er der.

Trolden her er 3 år og indtil nu har der ikke været de store problemer, men frygter det selv.

Anmeld

2. juli 2011

Kløver

Kunne man ikke til han er stor nok, sige at han har en mormor, morfor og hvad han ellers har Ellers er jeg godt nok også lidt på bar bund

Anmeld

2. juli 2011

<3

Du siger bare at de er væk eller ikke er der. Hvis der bliver spurgt hvorfor så siger du at det er de bare ikke at sådan er det. Til Emil siger du at det er fordi far og ko ikke var så søde overfor dig og når han bliver ældre vil du fortælle mere om det. Det vigtigste er at Emil på ingen måde det har noget med ham at gøre

Anmeld

2. juli 2011

SussieThyssen

Sees skriver:

Hej de damer.

HVAD SVARER MAN?

Det er da meget let.
Du siger bare, at de bor langt væk, så de kan ikke komme og hente Emil.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. juli 2011

Sees

SussieThyssen skriver:

Det er da meget let.
Du siger bare, at de bor langt væk, så de kan ikke komme og hente Emil.

Kærligst
Sussie

Men er det ikke også lidt at lyve overfor ham?

Anmeld

2. juli 2011

Rosa

Jeg ville nok sige at Emil ikke har en Farmor, men han har (oprems alle dem han har i stedet) og om han kunne tænke sig at en af dem kom og hentede ham i næste uge?

Anmeld

2. juli 2011

Dot D

Rosa skriver:

Jeg ville nok sige at Emil ikke har en Farmor, men han har (oprems alle dem han har i stedet) og om han kunne tænke sig at en af dem kom og hentede ham i næste uge?

Lige netop, fremhæv alt det gode, så glemmer han automatisk det lidt trælse.

Anmeld

2. juli 2011

SussieThyssen

Sees skriver:

Men er det ikke også lidt at lyve overfor ham?

Nej det synes jeg ikke..ikke når han ikke er ældre.

Senere kan du altid forklare at han har en far der bor et andet sted, og som I ikke rigtigt kender, og derfor kender I heller ikke en farmor og farfar.

Du kan selvfølgelig også fra starten bare sige at I ikke kender farmor og farfar, fordi I heller ikke kender far og at mennesker nogen gange ikke har lyst til at kende hinanden.
Og at det intet har at gøre med at man ikke kan lide hinanden (lide Emil) men at man måske hellere vil kende nogle andre.
Og så kan man sammenligne det lidt med at man jo heller ikke kender alle i børnehaven. Emil besøger heller ikke alle i børnehaven eller kender deres far og mor, og det er ikke fordi I ikke kan lide dem, men man kender bare ikke alle man møder.
Den slags kan børn nemlig godt forholde sig til.

Anmeld

2. juli 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
mrs X skriver:

Du siger bare at de er væk eller ikke er der. Hvis der bliver spurgt hvorfor så siger du at det er de bare ikke at sådan er det. Til Emil siger du at det er fordi far og ko ikke var så søde overfor dig og når han bliver ældre vil du fortælle mere om det. Det vigtigste er at Emil på ingen måde det har noget med ham at gøre

Har ikke pt de guldkorn ts skal sige til sin søn, men synes bestemt det er uhensigtsmæssigt at sige, at far og hans familie ikke har været søde overfor mor.

Bare min kommentar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.