VIL kaldes mor :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.542 visninger
29 svar
0 synes godt om
1. juli 2011

Camulla

Min dreng er snart 3 år og er nu begyndt kun at kalde mig Camilla i stedet for mor. Og det irriterer mig faktisk... 

Jeg har sagt til ham at han skal kalde mor og at jeg ikke vil svare ham når han siger Camilla i stedet for mor. Han griner bare og siger: "Jeg vil ikke kalde dig mor mere, jeg har kaldt dig mor!"

Andre der kender til dette og som bliver irriteret over det? Det går vel væk igen?

Hans far kalder han far, kun meget sjældent ved navn, kun lige hvis han ikke reagerer på "far".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

Hansen97

Camulla skriver:

Min dreng er snart 3 år og er nu begyndt kun at kalde mig Camilla i stedet for mor. Og det irriterer mig faktisk... 

Jeg har sagt til ham at han skal kalde mor og at jeg ikke vil svare ham når han siger Camilla i stedet for mor. Han griner bare og siger: "Jeg vil ikke kalde dig mor mere, jeg har kaldt dig mor!"

Andre der kender til dette og som bliver irriteret over det? Det går vel væk igen?

Hans far kalder han far, kun meget sjældent ved navn, kun lige hvis han ikke reagerer på "far".

Altså det gør min datter også (3.5 år) Jeg gør ikke noget ved det.. de er bare blevet klar over at vi faktisk også har et navn..

Nogle gange så griner jeg og siger/driller at jeg da hedder mor og ikke...

Men lad da være med at lade dig gå på over det.. om du bliver kaldt Maren , mor eller Lotte så er du da i hans hovede mor!!

Anmeld

1. juli 2011

Fru Aagaard

Hæhæ.. Bandit.

Har du prøvet at lade være med at reagere når han kalder dig Camilla, og kun reagere når han siger mor?

Ellers så bare ignorer han kalder dig Camilla, også fx sig mor foran hver sætning når du svarer, altså hvis han siger : Camilla, hvornår skal vi spise? Så svar: Mor er ved at lave mad. Så når mor er færdig om 15min spiser vi.

Håber det kunne bruges

Anmeld

1. juli 2011

Camulla

Fru Aagaard skriver:

Hæhæ.. Bandit.

Har du prøvet at lade være med at reagere når han kalder dig Camilla, og kun reagere når han siger mor?

Ellers så bare ignorer han kalder dig Camilla, også fx sig mor foran hver sætning når du svarer, altså hvis han siger : Camilla, hvornår skal vi spise? Så svar: Mor er ved at lave mad. Så når mor er færdig om 15min spiser vi.

Håber det kunne bruges

Ja, det prøver jeg også, det er bare svært at huske hver gang 

Men vil øve mig i at være mere standhaftig! He he... Ja, lille bandit!

Anmeld

1. juli 2011

Fenja09

Nu venter jeg vores første barn så har ikke selv oplevet det, men tror måske det er en fase for mange børn. Jeg ved at min lillesøster også kaldte min mor ved navn i et laaaang stykke tid, men det kom ligeså langsomt til at hedde moaar igen. Senere gjorde hun det ved vores far.

Tror bare at du skal lade ham kalde dig ved fornavn indtil han synes du skal hedde "mor" igen - kan godt forstå din frustration, men tror ikke det hjælper at presse ham til at kalde dig noget andet end han gerne vil. Måske har det netop den modsatte effekt?

/Fenja

Anmeld

1. juli 2011

Carina1977

Åhh det oplevede jeg også, da min søn var omkring 3-3½ år. Jeg kommenterede ikke på det, og så gik det over af sig selv, og han begyndte igen at kalde mig mor.

Tror du ikke bare han kalder dig ved navn, fordi han måske bare synes det er sjovt at se din reaktion? Ja jeg ved sgi ikke

Anmeld

1. juli 2011

hyskystar

Den periode har tobias også været inde i og har bare ladet ham kalde mig hvad han ville og nu kalder han mig mor igen

Det fordi de bliver bevidste om at man har et andet navn ud over mor

Anmeld

1. juli 2011

Hansen97

hyskystar skriver:

Den periode har tobias også været inde i og har bare ladet ham kalde mig hvad han ville og nu kalder han mig mor igen

Det fordi de bliver bevidste om at man har et andet navn ud over mor

Også det jeg sagde

Anmeld

1. juli 2011

december-babyen

Prøv på kun at omtale din mand som FAR og han skal kun omtale dig som MOR derhjemme og ellers kun reager når han kalder dig for mor

Min lille niece på 5 år kaldte mig Stinne her for ikke så lang tid siden og så sagde jeg "jeg hedder ikke Stinne, jeg hedder moster"

Eeelsker min moster status

Anmeld

1. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes det vil være synd ikke at svare ham på en henvendelse fordi han bruger dit navn. Det er jo dit navn. Og at blive ignoreret er en hård straf og ikke særlig godt for hans selvfølelse.

Selvom mor lyder mere hyggeligt gør han jo ikke noget forkert og mor skal nok komme tilbage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.