Mor og meget mere skriver:
Pyha, den synsvinkel savnede jeg lige i tråden her - for selvfølgelig vil vi være de uvidende og irriterende svigerforældre/bedsteforældre osv., når det bliver vores tur, og vores børn og svigerbørn er meget klogere end os, fordi de følger de nyeste retningslinjer.
Jeg kan godt forstå, det er svært at acceptere, at dét, man for 25 år siden gjorde i den bedste mening og ud fra den kyndigste vejledning pludselig er HELT forkert. Selvfølgelig skal man ikke belære nybagte forældre, men alligevel - hvis man ser noget, som strider totalt imod, hvad man selv har lært år tilbage OG praktiseret, uden at det har voldt skade - så forstår jeg godt, det kan være svært at lade være at spørge eller kommentere.
Når bare den enkelte mor ikke bilder sig ind, at ALT, hvad der til- og frarådes nu, er universelle sandheder, som aldrig vil blive revideret, er det vel muligt med gensidig tolerance? Jeg syntes selv, jeg vidste ALT, da jeg fik børn - og har altså siden måttet konstatere, at noget er blevet ændret siden da. Så kan jeg lære det!!