Mette+Mathias skriver:
Ja, du lever stadig i dag, men de børn som blev slynget ud af bilen fordi man ikke gik op i seler og autostole, eller de børn der som voksne fik lungekræft og døde - de lever ikke i dag, og dem hører man ikke fra.
Masser af mennesker døjer med allergi, - et kvalificeret gæt, kunne jo være, at de blev udsat for en masse af det som vi nu ved er allergifremkaldende, da de var ganske små.
Jaja, rolig nu
Det er jo slet ikke ting i dén kaliber, jeg snakker om. Jeg er skam ganske omhyggelig med både at spænde mit barn fast i bilen og i mine indkøb, så jeg så vidt muligt sikrer mig, at han ikke bliver udsat for nogle giftige eller allergifremkaldende stoffer. Så det mener jeg ikke, jeg behøver at blive belært om
Måske jeg skulle have været mere klar i spyttet. Eksempel: Da Jakob var helt spæd begyndte mine svigerforældre hurtigt at spørge til, om han snart skulle have flaske, så de kunne passe ham. Møgirriterende, ja! Og svaret var nej. Da jeg så efter 3 mdr. af flere årsager var nødsaget til at stoppe amningen og starte på flaske, blev jeg ENORMT ked af det, fordi jeg ved, hvor godt brystmælk er. I den situation var det en kæmpe trøst, at nogen fra generationen over mig kunne sige: "Sådan var det også med dig/barnets far/søskende osv. - I tog ikke skade", og JO, det kan være medvirkende til forskellige sygdomme osv., men NEJ, jeg tog ikke skade - ej heller flere andre i familien. Ergo hjalp det mig lidt af med en ubegrundet dårlig samvittighed.
Lige dette eksempel er godt nok én af de lidt 'større' ting eller hvad man siger, men jeg husker, at der også har været andre gange med meget mere ubetydelige ting, hvor netop den tankegang har hjulpet mig, når jeg har følt mig utilstrækkelig.
Anmeld