Guderne må vide hvordan vi har klaret så godt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.703 visninger
21 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

TineA

... Eller kommentarer der ligner ovenstående - er jeg den eneste der er træt af at høre det ? Vi hører den så tit fra specielt bedsteforældre, som endnu ikke har forstået at retningslinjerne for små børn altså ikke er de samme som da de var børn eller selv fik børn.. Jeg synes det er så irriterende! Så stol dog på, at det vi gør, er det vi synes er det rigtige..?! Nå.. Bare lige et lille irriteret indlæg herfra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

2babygirls

W.. skriver:

... Eller kommentarer der ligner ovenstående - er jeg den eneste der er træt af at høre det ? Vi hører den så tit fra specielt bedsteforældre, som endnu ikke har forstået at retningslinjerne for små børn altså ikke er de samme som da de var børn eller selv fik børn.. Jeg synes det er så irriterende! Så stol dog på, at det vi gør, er det vi synes er det rigtige..?! Nå.. Bare lige et lille irriteret indlæg herfra..

Jeg plejer bare at sige at verden var meget anderledes den gang. Nu er der mere forurening og vi er bedre oplyste.

Anmeld

29. juni 2011

TineA

Tina&Martin skriver:

Jeg plejer bare at sige at verden var meget anderledes den gang. Nu er der mere forurening og vi er bedre oplyste.

Ja, det kan du jo have ret i

Anmeld

29. juni 2011

Maja_4000

Jeg synes det er mega irriterende .. Min mormor sad den anden dag og sagde , at min mor altså fik det samme som dem at spise , da hun var 5 måneder .. Salt i maden , masser af sødmælk osv. ..

Så forklarede jeg hende , at sådan er der sikkert også nogle som gør nu - Men det er ikke den kost mit barn skal have

Anmeld

29. juni 2011

TineA

Maja_4000 skriver:

Jeg synes det er mega irriterende .. Min mormor sad den anden dag og sagde , at min mor altså fik det samme som dem at spise , da hun var 5 måneder .. Salt i maden , masser af sødmælk osv. ..

Så forklarede jeg hende , at sådan er der sikkert også nogle som gør nu - Men det er ikke den kost mit barn skal have

Liiige præcis det samme har jeg hørt for nyligt - den med sødmælken! Argh..

Anmeld

30. juni 2011

serinasmor

hehe ...

en fra min mødregruppe fortalte at hendes farmor havde spurgt da sønnike var 14 dage gammel om han da ikke snart skulle begynde på grød ...

det gjorde man på landet i gamle dage ... konen havde ikke tid til at sidde og nusse pusse og amme dagen lang ... der skulle malkes, fodres, sås, høstes osv ... og laves mad til 14-20 mennesker på gården ...

hun havde lidt svært ved at forstå de "nye" tider .. men accepterede dog at det var sådan det var nu

Anmeld

30. juni 2011

MamaJakob

Åh, jeg synes også det kan være SÅ irriterende, når bedsteforældrene ikke heeeelt forstår, hvorfor Jakob nu ikke må få det og det og det - eller bare kommer med små kommentarer som: "Ja, nu går der jo heller ikke længe, før han kan få en is!" ..............!!!! Øøøøøh, nej! Han er knap et halvt år!?

Dog synes jeg til tider også, at det i visse situationer, hvor jeg føler, jeg har dummet mig eller været uvidende omkring et eller andet, jeg måske burde have vidst, kan være rart og befriende at sige til mig selv: "Okay, ro på - JEG lever trods alt stadig i dag, selvom mine forældre ikke anede halvdelen af de ting om spædbørn, som vi gør i dag" .....håber det gi'r mening?

Anmeld

30. juni 2011

Mette+Mathias

MamaJakob skriver:

Åh, jeg synes også det kan være SÅ irriterende, når bedsteforældrene ikke heeeelt forstår, hvorfor Jakob nu ikke må få det og det og det - eller bare kommer med små kommentarer som: "Ja, nu går der jo heller ikke længe, før han kan få en is!" ..............!!!! Øøøøøh, nej! Han er knap et halvt år!?

Dog synes jeg til tider også, at det i visse situationer, hvor jeg føler, jeg har dummet mig eller været uvidende omkring et eller andet, jeg måske burde have vidst, kan være rart og befriende at sige til mig selv: "Okay, ro på - JEG lever trods alt stadig i dag, selvom mine forældre ikke anede halvdelen af de ting om spædbørn, som vi gør i dag" .....håber det gi'r mening?

Ja, du lever stadig i dag, men de børn som blev slynget ud af bilen fordi man ikke gik op i seler og autostole, eller de børn der som voksne fik lungekræft og døde - de lever ikke i dag, og dem hører man ikke fra.

Masser af mennesker døjer med allergi, - et kvalificeret gæt, kunne jo være, at de blev udsat for en masse af det som vi nu ved er allergifremkaldende, da de var ganske små.

Anmeld

30. juni 2011

MamaJakob

Mette+Mathias skriver:

Ja, du lever stadig i dag, men de børn som blev slynget ud af bilen fordi man ikke gik op i seler og autostole, eller de børn der som voksne fik lungekræft og døde - de lever ikke i dag, og dem hører man ikke fra.

Masser af mennesker døjer med allergi, - et kvalificeret gæt, kunne jo være, at de blev udsat for en masse af det som vi nu ved er allergifremkaldende, da de var ganske små.

Jaja, rolig nu Det er jo slet ikke ting i dén kaliber, jeg snakker om. Jeg er skam ganske omhyggelig med både at spænde mit barn fast i bilen og i mine indkøb, så jeg så vidt muligt sikrer mig, at han ikke bliver udsat for nogle giftige eller allergifremkaldende stoffer. Så det mener jeg ikke, jeg behøver at blive belært om

Måske jeg skulle have været mere klar i spyttet. Eksempel: Da Jakob var helt spæd begyndte mine svigerforældre hurtigt at spørge til, om han snart skulle have flaske, så de kunne passe ham. Møgirriterende, ja! Og svaret var nej. Da jeg så efter 3 mdr. af flere årsager var nødsaget til at stoppe amningen og starte på flaske, blev jeg ENORMT ked af det, fordi jeg ved, hvor godt brystmælk er. I den situation var det en kæmpe trøst, at nogen fra generationen over mig kunne sige: "Sådan var det også med dig/barnets far/søskende osv. - I tog ikke skade", og JO, det kan være medvirkende til forskellige sygdomme osv., men NEJ, jeg tog ikke skade - ej heller flere andre i familien. Ergo hjalp det mig lidt af med en ubegrundet dårlig samvittighed.

Lige dette eksempel er godt nok én af de lidt 'større' ting eller hvad man siger, men jeg husker, at der også har været andre gange med meget mere ubetydelige ting, hvor netop den tankegang har hjulpet mig, når jeg har følt mig utilstrækkelig.

Anmeld

30. juni 2011

TbCp

Sidste weekend var vi til fødselsdag, Carsten spørger mig (i sjov) om jeg skal have en øl.... "Nej tak!" siger jeg og han svarer så (igen i sjov) "ahhh det tager den lille ikke skade af!"

Hvortil min tante så svarer (da hun åbenbart tror at Carsten mener det).. "ja jeg drak da øl indimellem da jeg ventede begge mine... og de har da ikke taget skade"....

JESUS CHRIST

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.