er jeg hysterisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.519 visninger
35 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

2721

hej ja, så er det pyller moren igen fuld af flere spørgsmål.
Min søn fik i går et udslæt i ansigtet som i løbet af natten har bredt sig til ryg, bryst/mave hals, bag ørene og op i håret og ned af balderne. Og det er nu blevet til røde plamager. Lægen sagde tidlig i morges at det er et virusudslæt. Men de sidste 2 timer har han været meget kold og dækket af sved. Han har grådt og grådt og er nu gået kold i mine arme igen. Hansov ikke mere end 2 timer i nat og mor her er bekymret. Han har dog haft en lille periode hvor han virkede ret frisk.
Er det "bare" sådan det er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

2721

ingen der ved om det er en helt normal reaktion?

Anmeld

29. juni 2011

Nettemor

hvis han netop har haft feber et par dage så er det med udslættet ganske normalt. men jeg ved desværre ikke med koldsved. lige umiddelbart så syns jeg at hvis du er utryg så ring til din læge! det er det de er der for. du er som mor den der kender dit barn bedst. og heller ringe en gang for meget

har forresten en veninde som netop er blevet læge og de lærer at folk med børn under 1 år altid skal ha mulighed for at stille spørgsmål og evt få børnene tjekket.. det har de forståelse for!

Anmeld

29. juni 2011

2721

nettemor skriver:

hvis han netop har haft feber et par dage så er det med udslættet ganske normalt. men jeg ved desværre ikke med koldsved. lige umiddelbart så syns jeg at hvis du er utryg så ring til din læge! det er det de er der for. du er som mor den der kender dit barn bedst. og heller ringe en gang for meget

har forresten en veninde som netop er blevet læge og de lærer at folk med børn under 1 år altid skal ha mulighed for at stille spørgsmål og evt få børnene tjekket.. det har de forståelse for!

Mange tak for svar. Han har haft feber i 5 dage. Han har ofte før haft høj feber men aldrig fået sådanne et udslæt. Lægen har afkraftet 3 dags feber. Vi var henne hos lægen i morges, ha var bare ikke så hårdt ramt som nu. På hende lød det bare som om hun mente det hele var på retur.
Han er 1 år og 8 dage Har prøvet at ringe til lægen men det har lukket tlf for i dag og henviser til lægevagten efter kl. 16

Anmeld

29. juni 2011

Nettemor

Puslingen skriver:

Mange tak for svar. Han har haft feber i 5 dage. Han har ofte før haft høj feber men aldrig fået sådanne et udslæt. Lægen har afkraftet 3 dags feber. Vi var henne hos lægen i morges, ha var bare ikke så hårdt ramt som nu. På hende lød det bare som om hun mente det hele var på retur.
Han er 1 år og 8 dage Har prøvet at ringe til lægen men det har lukket tlf for i dag og henviser til lægevagten efter kl. 16

så ring til vagtlægen og fortæl at det er blevet værre. så er det op til ham om du skal komme ind og få ham tjekket eller ej.. de er der for det samme..

Anmeld

29. juni 2011

2721

nettemor skriver:

så ring til vagtlægen og fortæl at det er blevet værre. så er det op til ham om du skal komme ind og få ham tjekket eller ej.. de er der for det samme..

Det ender nok også med at det er det jeg gør. Ville bare gerne have hørt fra andre om deres børn også havde fået det sådan, uden det betød noget alvorligt var galt Syntes nemlig det er synd at slæbe ham afsted til lægen unødvendigt, særligt når han er syg.

Anmeld

29. juni 2011

2721

- skriver:

Det meget normalt.Vil give det nogle dage så skal det nok blive bedre. God bedring

Ihh tak, det er jeg glad for at høre. Så vil jeg forsøge ikke at bekymre mig så meget mere

Anmeld

29. juni 2011

1000Ben

Jeg ville vente til efter 16:00 og ringe til vagtlægen, bare for at få en anden læge på også og nej jeg synes ikke du er pyldret, for en læge kan tage fejl og det er din "opgave" som mor at passe på dit barn. Dit instinkt siger dig at der er noget galt og du kender dit barn bedst -  det er i hvert fald min holdning.... 

Anmeld

29. juni 2011

SussieThyssen

Puslingen skriver:

hej ja, så er det pyller moren igen fuld af flere spørgsmål.
Min søn fik i går et udslæt i ansigtet som i løbet af natten har bredt sig til ryg, bryst/mave hals, bag ørene og op i håret og ned af balderne. Og det er nu blevet til røde plamager. Lægen sagde tidlig i morges at det er et virusudslæt. Men de sidste 2 timer har han været meget kold og dækket af sved. Han har grådt og grådt og er nu gået kold i mine arme igen. Hansov ikke mere end 2 timer i nat og mor her er bekymret. Han har dog haft en lille periode hvor han virkede ret frisk.
Er det "bare" sådan det er?

og hans tunge er stadig ikke boblet?

Anmeld

29. juni 2011

2721

SussieThyssen skriver:

og hans tunge er stadig ikke boblet?

Ikke så vidt jeg kan se. Men han er ikke meget for at lade mig kigge. Pt er han dog lidt mere frisk og har suttet/knasket lidt i en kiks. Men det var han også i morges inden det hele blev værre igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.