Har det så skidt med mig selv....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

B&J

Stefanie8 skriver:

Mange tak  Ja håber jeg har gjort det rigtige, vi får se imorgen, da jeg er ret sikker på at han nok liiige vil have brug for at tale om det og så tager vi en snak om det og et godmorgenkys og kram 

Hvor lyder det bare som en kærlig og dejlig ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

1000Ben

chael skriver:

Det er helt naturligt at børn har kræsen faser. Og jeg syntes mange hurtigtt syntes det er for dårligt og for meget, fordi barnet "plejer" jo at spise det.

Det er helt naturligt, de bliver virkelig bevidste om hvad de putter i munden. Og meget stammer fra de gamle reflekser, om at man skal psse på hvad man spiser, for det kan være farligt!

Min datter på knap 5 år gennemgår det også i stor stil, og jeg har sådan indskrænket hendes madlyst, så jeg laver gerne noget hun kan lide.

Jeg selv levede af næsten ingen ting, jeg var så kræsen, at min mor også blev helt bekymret, men idag, der er jeg altså nærmest alt ædende.

Så tag det roligt, og lad være med at straffe.

Server maden adskilt, lad ham evt. selv hælde op på tallerkenen og accepter det han spiser. Han skal selvfølgelig have mad og blive mæt, men de skal nok regulere det.

Og vi har ikke taget de store kampe med min datter og hun er nu stille og roligt på vej tilbage og smager og udvider mere og mere på mad

Min søn er også godt igang med at udforske og sige nej til mad han umiddelbart ikke har set før. Men han er stadig nem at lokke

Bare rolig, det er ikke for evigt. Og jeg syntes det er syndt du har straffet ham med hans fredags slik, så kunne du have gjort det imorgen eller på mandag, eller hvad ved jeg

*Camilla 26+2 med nummer 3

Ja det er en svær én - men han kan sidde en aften og spise fx kylling og næste aften kan han ikke lide det... Jeg lader ham altid selv øse op og laver også maden sjov ved at have fx grønsager i forskellige skåle - det er helt ok at de er i selvstændighedsalderen, det hører med alderen, men man kan jo heller ikke bare leve af fredagsslik... Jeg glæder mig i hvert fald til at give ham et godmorgenkys og kram imorgen og så må vi sammen tage en lille snak om det.... 

Anmeld

24. juni 2011

1000Ben

rimor skriver:

Du skal bestemt ikke have det dårligt. Du har jo gjort helt det rigtige; nemlig at holde fast i hvad du har sagt.

har selv en pige på 3år og 3 mdr så jeg ved hvor hårdt det er. Men det er jo netop nu at vi skal holde fast i de principper vi sætter som forældre

Hvis vi pludselig giver ind....forstår de jo ikke en dyt af det.

Så du skal efter min mening IKKE vække ham. Lad ham sove så længe han kan.

Hvis han nu vågner i nat og er sulten så skal han selvfølgelig have en rugbrødsmad eller hvad det nu kan være.

Super sejt gået

Mange tak, ja jeg har allerede spurgt rugbrød som står klar i køleskabet, hvis han skulle vågne  Mange tak 

Anmeld

24. juni 2011

rimor

Stefanie8 skriver:

Mange tak, ja jeg har allerede spurgt rugbrød som står klar i køleskabet, hvis han skulle vågne  Mange tak 

sådan

Dygtig mor

Anmeld

24. juni 2011

Bare mig..

Stefanie8 skriver:

Hihi, kan ikke lade være med at smågrine lidt.. - i en god mening..
Synes det er lidt sødt, at du undskylder at du var standhaftig! Jeg synes det er super flot af dig, at du holdte fast! Præcis hvad jeg vil gøre når min datter kommer i den alder - hun er 1 år.. Men er også heeelt med på, at det ikke er spor sjovt, at sende sin knægt i seng uden mad i maven..

Og virkelig sødt, at du allerede HAR lavet rugbrødsmadder i tilfælde af...... hihi..

Godt gået!!

Anmeld

24. juni 2011

Stumpen

Vikommer alle sammen til at stå i en situation hvor vi har sagt noget, som vi egentlig ikke har lyst til at føre ud i livet, men når det nu er sagt, så må det også gennemføres...

Min ældste på knap 5 har siden hun var 2 været forfærdelig at lave aftensmad til.. Den ene aften kunne jeg servere hambugerryg og hun har spist det med velbehag og jeg har tænkt YES, men gangen efter "det kan jeg ikke li" Hun er nu laaaaaangt om længe begyndt at smage på maden...

Men altså her i huset får de rugbrød med leverposteg, hvis ikke de kan lide aftensmaden .-der er ikke vælg-selv-pålæg, det er en kedelig leverpostegmad...

Jeg vil ikke gøre det til en kamp omkring maden, for det du har oplevet i aften er min frygt... 

Men du gennemførte det og det er det der tæller-du har vist din søn at det du siger står du altså ved...

Kan I hygge jer imorgen.. 

Anmeld

24. juni 2011

lukasmor

Synes du gjorde det helt rigtige så ingen grund til at skamme dig!

Anmeld

24. juni 2011

1000Ben

Nicolinesmor170510 skriver:

Hihi, kan ikke lade være med at smågrine lidt.. - i en god mening..
Synes det er lidt sødt, at du undskylder at du var standhaftig! Jeg synes det er super flot af dig, at du holdte fast! Præcis hvad jeg vil gøre når min datter kommer i den alder - hun er 1 år.. Men er også heeelt med på, at det ikke er spor sjovt, at sende sin knægt i seng uden mad i maven..

Og virkelig sødt, at du allerede HAR lavet rugbrødsmadder i tilfælde af...... hihi..

Godt gået!!

Hi hi, nu fik du faktisk også mig til at grine mange tak for det. Jeg har været oppe at give ham kys og kram (selvom han sover, siver det vel stadig ind i underbevidstheden, he he) glæder mig bare til at se ham imorgen ) Mange tak for de søde ord 

Anmeld

24. juni 2011

Bare mig..

Stefanie8 skriver:

Hi hi, nu fik du faktisk også mig til at grine mange tak for det. Jeg har været oppe at give ham kys og kram (selvom han sover, siver det vel stadig ind i underbevidstheden, he he) glæder mig bare til at se ham imorgen ) Mange tak for de søde ord 

Smilet blev vidst sendt tilbage igen

Synes virkelig det er sødt, at du har det så dårlig med det.. Hvor er det fedt!

Ihh, sådan en mor vil jeg også være når hun bliver ældre

Anmeld

24. juni 2011

1000Ben

Nicolinesmor170510 skriver:

Smilet blev vidst sendt tilbage igen

Synes virkelig det er sødt, at du har det så dårlig med det.. Hvor er det fedt!

Ihh, sådan en mor vil jeg også være når hun bliver ældre

He he, det er jeg sikker på at du nok skal blive  Skal nok update imorgen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.