lykke mus skriver:
irretere det dig på nogen måde med hensyn på hvordan du ser ting?? har du kørekort. ligger folk mærke til det??
for mit vedkommene
har svært ved at se ting.skal have dem tæt på før jeg kan se det og sommetider ikke alligevel.. når jeg ser fjernsyn sidder jeg sidelæns med hoved uden jeg selv ligger mærke til det. når jeg sms kigger jeg skævt har jeg fået afvide.
folk de spørg tit hvad der er med mine øjne og hader øjn kontakt med folk pga at de kan se med det samme vis vi kigger i øjne. 
Okay, din tilstand er væsentligt værre end min.
Jeg har altid haft godt syn (og har selvfølgelig også kørekort), og det har aldrig været i så svær grad, at mine forældre har lagt mærke til det. Jeg startede selv med at observere det, da jeg begyndte at læse - jeg har læst i en tidlig alder og læst ekstremt meget, kunne sagtens læse en bog om dagen, og jeg oplever altid forværring, når jeg læser længe under anstrengte forhold, f.eks. i svag belysning - og SÅ irriterer det mig.
Min tilstand er diagnosticeret som en såkaldt isoleret nystagmus - det betyder, at der ikke kan påvises nogen sygelig tilstand som årsag til min nystagmus.
Det er interessant at læse dit indlæg, for jeg er i de senere år blevet opmærksom på, at jeg altid lægger hovedet til den ene side, når jeg kører bil (jeg kører langt hver dag = anstrengelse for øjnene), gad vide, om det ubevidst har noget med mit syn at gøre, om det er kompensation for ikke at overanstrenge mine øjne? Hmm..
Jeg synes, at det lyder, som om det giver dig et dagligt handicap? ....du ved i hvert fald, hvad tilstanden går ud på 
Anmeld