Min datters øjne? hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

Rockertand

lykke mus skriver:

voksne kan også have det for jeg har det

Ja, jeg har det også i mild grad, så det er jeg udmærket klar over, men nu var det jo specifikt et barn, der blev spurgt om - der er som også rigtig mange andre ting at fortælle om nystagmus, men jeg syntes selv, at de skulle have lov at finde de ting, der var relevante for dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

lykke mus

Rockertand skriver:

Ja, jeg har det også i mild grad, så det er jeg udmærket klar over, men nu var det jo specifikt et barn, der blev spurgt om - der er som også rigtig mange andre ting at fortælle om nystagmus, men jeg syntes selv, at de skulle have lov at finde de ting, der var relevante for dem.

må jeg spørge dig  om noget ??

Anmeld

24. juni 2011

Rockertand

lykke mus skriver:

må jeg spørge dig  om noget ??

Det må du da gerne

Anmeld

24. juni 2011

lykke mus

Rockertand skriver:

Det må du da gerne

irretere det dig på nogen måde med hensyn på hvordan du ser ting?? har du kørekort. ligger folk mærke til det??

for mit vedkommene

har svært ved at se ting.skal have dem tæt på før jeg kan se det og sommetider ikke alligevel.. når jeg ser fjernsyn sidder jeg sidelæns med hoved uden jeg selv ligger mærke til det. når jeg sms kigger jeg skævt har jeg fået afvide.

folk de spørg tit hvad der er med mine øjne og hader øjn kontakt med folk pga at de kan se med det samme vis vi kigger i øjne.

Anmeld

24. juni 2011

Rockertand

lykke mus skriver:

irretere det dig på nogen måde med hensyn på hvordan du ser ting?? har du kørekort. ligger folk mærke til det??

for mit vedkommene

har svært ved at se ting.skal have dem tæt på før jeg kan se det og sommetider ikke alligevel.. når jeg ser fjernsyn sidder jeg sidelæns med hoved uden jeg selv ligger mærke til det. når jeg sms kigger jeg skævt har jeg fået afvide.

folk de spørg tit hvad der er med mine øjne og hader øjn kontakt med folk pga at de kan se med det samme vis vi kigger i øjne.

Okay, din tilstand er væsentligt værre end min.

Jeg har altid haft godt syn (og har selvfølgelig også kørekort), og det har aldrig været i så svær grad, at mine forældre har lagt mærke til det. Jeg startede selv med at observere det, da jeg begyndte at læse - jeg har læst i en tidlig alder og læst ekstremt meget, kunne sagtens læse en bog om dagen, og jeg oplever altid forværring, når jeg læser længe under anstrengte forhold, f.eks. i svag belysning - og SÅ irriterer det mig.

Min tilstand er diagnosticeret som en såkaldt isoleret nystagmus - det betyder, at der ikke kan påvises nogen sygelig tilstand som årsag til min nystagmus.

Det er interessant at læse dit indlæg, for jeg er i de senere år blevet opmærksom på, at jeg altid lægger hovedet til den ene side, når jeg kører bil (jeg kører langt hver dag = anstrengelse for øjnene), gad vide, om det ubevidst har noget med mit syn at gøre, om det er kompensation for ikke at overanstrenge mine øjne? Hmm..

Jeg synes, at det lyder, som om det giver dig et dagligt handicap? ....du ved i hvert fald, hvad tilstanden går ud på

Anmeld

24. juni 2011

tweety2060

Rockertand skriver:

Det er formentligt nystagmus, I oplever, der er mange børn, der lider af det i større eller mindre grad.

Søg det på nettet eller kontakt jeres læge om det.

den 'teori' hælder jeg også til. . .

Anmeld

24. juni 2011

Troldepussen

Nikita Victoria skriver:

Spænder i øjnene? Men hun er jo kun 3 mdr. næsten 4 mdr. 

Mine øjne kan finde på at "hoppe" lidt ind i mellem... Lige i kanten af øjet på ydersiden som regel... Ubehageligt... Men det føles lidt som en nerve der driller lidt...

Anmeld

24. juni 2011

Gaia

Miss T skriver:

Jeg har ikke læst alle brevene, men der er noget der nystagmus (øjensitren, grundet besvær med at fokusere, det kan være på grund af liggestilling), som er ufrivllige øjenbevægelser vandret og lodret og kan også eksistere hos småbørn. Jeg ville kontakte egen læge og evt. få en henvisning til en øjenafdeling, for at få det tjekket, blot for at være sikker. Arbejder selv på en øjenafdeling, hvor vi har mange små og havde jeg selv været i tvivl mhs til mine piger så havde jeg fået dem tjekket.

Hellere en gang for meget end for lidt.

Jeg fandt lige en artikel om en mor, hvis barn har det (og det er jo ikke sikkert, at dit barn har det samme overhovedet! Så få tjekket hos lægen og bed om en henvisning.

http://nystagmus2009.blogspot.com/

Anmeld

24. juni 2011

lykke mus

Rockertand skriver:

Okay, din tilstand er væsentligt værre end min.

Jeg har altid haft godt syn (og har selvfølgelig også kørekort), og det har aldrig været i så svær grad, at mine forældre har lagt mærke til det. Jeg startede selv med at observere det, da jeg begyndte at læse - jeg har læst i en tidlig alder og læst ekstremt meget, kunne sagtens læse en bog om dagen, og jeg oplever altid forværring, når jeg læser længe under anstrengte forhold, f.eks. i svag belysning - og SÅ irriterer det mig.

Min tilstand er diagnosticeret som en såkaldt isoleret nystagmus - det betyder, at der ikke kan påvises nogen sygelig tilstand som årsag til min nystagmus.

Det er interessant at læse dit indlæg, for jeg er i de senere år blevet opmærksom på, at jeg altid lægger hovedet til den ene side, når jeg kører bil (jeg kører langt hver dag = anstrengelse for øjnene), gad vide, om det ubevidst har noget med mit syn at gøre, om det er kompensation for ikke at overanstrenge mine øjne? Hmm..

Jeg synes, at det lyder, som om det giver dig et dagligt handicap? ....du ved i hvert fald, hvad tilstanden går ud på

okay spændene at møde andre med det.. men at din er en lille grad skal du være glad for.. jeg får aldrig kørkort pga det. jeg kan heller ikke cykle eller køre knallert når det er mørkt så anstrenger jeg øjenene for meget  jeg hader at folk kommentere det i offenligheden hvorfor glor du på mig jamen jeg glor ikke på dig jeg kigger ud af vinduet (et eksembel fra tog) alså jeg skal hele tiden tænke over hvordan mit hoved vender når jeg er i offentlighed for ikke at se alt for mærkelig ud.. jep det er et handicap desværre og der kan ikke gøres noget ved det fordi jeg er voksen

Anmeld

26. juni 2011

Tystys14

lykke mus skriver:

det kan måske være nystagmus  har det selv linker lige en video fra youtube http://www.youtube.com/watch?v=_KtMS7hx5c4&feature=related noget ligne det?? ved godt det er en voksen men kunne ikke finde med et barn

Hmm det ser bare slet ikke sådan ud, det er meget meget hurtiger. Og ikke op men kun fra side til side.  Så tror ikke det kan være det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.