Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg aner ikke om det her er normalt, har aldrig oplevet det før, og er ved at gå i panik... Min datter på 3 mdr. og 24 dages øjne ryster nogle gange... Altså ikke lidt men meget, og helt vildt hurtigt... det er meget forskelligt hvornår de gør det... tænkte på om det kunne være fordi hun blev stresset, eller lign. men nu har jeg oplevet det op til flere gangen imens man sidder og nusser, ammer eller skifter hende. Er det normalt, jeg kan ikke selv gøre det, kæresten har ikke set/lagt mærke til det, og jeg er ikke sikker på han helt tror mig... men jeg synes det er ubehageligt når jeg ikke ved om det er normalt...
Kan i ikke lige fortælle mig om det er noget der skal undersøges, hun er ellers en glad sund og rask "lille" pige. Men er virkelig bekymret for hende...
Håber i kan fortælle mig hvad det skyldes... Eller om jeg skal få hende undersøgt af en læge.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Nikita Victoria skriver: Jeg aner ikke om det her er normalt, har aldrig oplevet det før, og er ved at gå i panik... Min datter på 3 mdr. og 24 dages øjne ryster nogle gange... Altså ikke lidt men meget, og helt vildt hurtigt... det er meget forskelligt hvornår de gør det... tænkte på om det kunne være fordi hun blev stresset, eller lign. men nu har jeg oplevet det op til flere gangen imens man sidder og nusser, ammer eller skifter hende. Er det normalt, jeg kan ikke selv gøre det, kæresten har ikke set/lagt mærke til det, og jeg er ikke sikker på han helt tror mig... men jeg synes det er ubehageligt når jeg ikke ved om det er normalt... Kan i ikke lige fortælle mig om det er noget der skal undersøges, hun er ellers en glad sund og rask "lille" pige. Men er virkelig bekymret for hende... Håber i kan fortælle mig hvad det skyldes... Eller om jeg skal få hende undersøgt af en læge.
Hejsa Tillykke med hende!
Hvordan ryster, mener du??
fif skriver: Hejsa Tillykke med hende! Hvordan ryster, mener du??
Det svært at forklare, men det er f.eks. når hun sidder og kigger en i øjnene, så begynder de at bevæge sig en lillesmule til hver side meget meget hurtigt... ihhh det svært at forklare, men som om hun ikke kan fokusere imens de gør det, det vare ikke så længe, men nok til jeg synes det er ubehageligt.
Nikita Victoria skriver: Det svært at forklare, men det er f.eks. når hun sidder og kigger en i øjnene, så begynder de at bevæge sig en lillesmule til hver side meget meget hurtigt... ihhh det svært at forklare, men som om hun ikke kan fokusere imens de gør det, det vare ikke så længe, men nok til jeg synes det er ubehageligt.
Hmm, kunne det ikk være fordi hun stadig er så lille tænker jeg ? De ser jo ikk så godt endnu, men hvis Du er utryg ve det, synes jeg enten du sku høre din læge ad eller din SP
NNM skriver: kan du ikke ringe til din SP og høre ad? ved der nogen der kan gøre sådan noget når de koncentrere sig rigtig meget, men ved ikke noget om det er normalt eller ej ved så små børn.
kan du ikke ringe til din SP og høre ad? ved der nogen der kan gøre sådan noget når de koncentrere sig rigtig meget, men ved ikke noget om det er normalt eller ej ved så små børn.
Jeg har ikke selv oplevet der er nogle der gør det... derfor jeg bliver ret urolig. Tror jeg vil kontakte lægen på mandag.
Kan det være fordi hun spænder i øjenene? Jeg kender flere der kan "ryste" med øjnene helt bevidst, ved at de spænder i ansigtet!
Dinna88 skriver: Kan det være fordi hun spænder i øjenene? Jeg kender flere der kan "ryste" med øjnene helt bevidst, ved at de spænder i ansigtet!
Spænder i øjnene? Men hun er jo kun 3 mdr. næsten 4 mdr.
Nikita Victoria skriver: Spænder i øjnene? Men hun er jo kun 3 mdr. næsten 4 mdr.
Joo, men det kunne jo være. Jeg aner intet om det, men det slog mig bare, da jeg læste det Hvornår er det de små kan se bedre? Det kan jo være, at der er problemer med synet?
Hmm jeg tror også lige jeg ville runde lægen for en sikkerheds skyld. Det er nok ikke noget alvorligt, men jeg har set mange epileptiske børn hvor deres øjne bevæger sig meget hurtigt fra side til side hvis man kan sige det sådan. Det var en slags absencer.
Så til lægen og få tjekket hende så du ikke skal gå og være urolig.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128