Henri84 skriver:
Langt de fleste praktiserende læger ved ikke nok om det.. Vi fik f.eks. Allerførst at vide at vi MAKS måtte give 8 pust i døgnet.. Men da han så blev indlagt første gang fik vi de andre instrukser.. Og fik at vide at de ser rigtig mange børn som er underbehandlede fordi praktisrende læger ikke ved nok... Jeg er på fra mobilen, derfor det er lidt kort, men du er velkommen til at sende en privat besked, så skal jeg nok svare i aften når ungerne er puttet.. Vi har været i samme 'helvede' siden min søn var 6 mdr, han er næsten 3 år nu, så det er 2 1/2 år med masser af indlæggelser.. Og er der en ting jeg har lært, så er det at 'fylde på' med anfaldsmedicin
Jeg ville forsøge mig med akutbehandlihen jeg lige skrev, evt bare en enkelt gang hvis du er utryg.. Og hjælper det ikke så ring til vagtlægen..
men hvordan foregår den der akutbehandling?? er det 2 pust hvert 20 min i 2 timer i streg eller skal de 2 timer ligge forskudt?? altså 2 pust hvert 20 min i 1 time og så vente 2 timer også gøre det samme igen eller hvordan??
kender godt problemet med at sidde på mobilen, gør det selv for det meste.. 
jeg har fået afvide at jeg maks må give 2 pust hver 3 time, og den har jeg jo så holdt mig til lige bortset fra igår hvor han fik hver anden time ca måske der gik kortere tid imellem nogengange, men han var også virkelig slem igår, og idag da jeg afleverede ham i dagplejen kunne jeg se bedring (jeg var tvunget til at aflevere ham da jeg havde nogle ting jeg skulle hvor han ikke kunne komme med) men da jeg hentede ham efter 4 timer var hans astma helt storslem igen.. :/ er da glad for at jeg snakkede med lægen og fik noget andet som gerne skulle være bedre, men nu må vi se om det virker.. lige nu sover han og vil ikke vække ham så vidt det kan undgåes, men han får nok en nat ved siden af sin moar idag..
men prøver akutbehandlingen når han vågner og ser så tiden an til imorgen og så snakker jeg med vagtlægen hvis der ikke er nogen form for bedring overhovedet..
Anmeld