Hvorfor var det lige MIT barn der blev ramt?? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.596 visninger
35 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

An&Jo

Ja øv altså.. Min søn har astma og har indtil videre kunnet holde det på afstand med den milde ventoline, men de sidste par dage er det gået helt over gevind han hiver efter vejret på en måde jeg aldrig har set ham gøre før.. så nu skal jeg på apoteket efter noget andet til ham kan ikke huske hvad den nye hedder, det dr hænger fast er til gengæld at han nu skal proppes med binyrebarkhormon mindst 4 gange om dagen her henover weekenden og hvis det ikke hjælper skal dosissen sættes op.. han hader at få den skide maske og det er virkelig som at begå et overgreb på sit eget barn hver eneste gang han skal have det lort.. stakkels min basse at han skal udsættes for det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Nessie

HVor er det da også frygteligt, og han kan jo slet ikke forstå at det kun er for at hjælpe ham

Stakkels barn, håber han snart bliver frisk igen

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

Nessie skriver:

HVor er det da også frygteligt, og han kan jo slet ikke forstå at det kun er for at hjælpe ham

Stakkels barn, håber han snart bliver frisk igen

Nej han forstår nemlig ikke det er for at hjælpe ham.. det værste er faktisk at han bliver så skide udmattet af at skrige og samtidig få det så han bliver helt døsig bagefter.. det er virkelig ikke sjovt at værd vidne til og slet ikke når man er alene om ham..

Anmeld

24. juni 2011

Nessie

Nej, så er der kun 1 til at tage "kampen".

Det er ikke helt det samme, men Daniel hader når (specielt jeg) skal børste hans tænder, skriger og vrider sig, og nægter at åbne munden. Jeg har næsten prøvet at stå på hovedet med ham, for at gøre det sjovt, men nej, det er bare ganske forfærdeligt for ham.

Så føler med dig, det er jo meget værre det du skal til

Anmeld

24. juni 2011

Bryndis

Øv hvor synd for ham.

Min dreng havde også astma bronokitis fra han var omkring 3 mdr til han var omkring 2 år hvor vi flyttede i et andet hus.
Og der fik han både ventoline og flexotide i maske og så piller.
Men da vi fik en ny læge fik vi af vide at vi skulle prøve og stoppe med at give ham nogen form for astma medicin og derefter har der ikke været noget.
Så de vokser sig heldigvis fra det efter noget tid Det gjorde min dreng i hvert fald og han havde den slemme astma bronokitis.

Så håber da at din dreng vokser fra det på et tidspunkt Det er bare træls så længe det står til.
Og en god metode som vi brugte da min dreng skulle have masken det var at sidde og tælle til 15 sammen med ham og lave sjov med det. Så ville han gerne have den. Og efter lidt tid fandt han også ud af at det faktisk hjalp ham med at få vejret bedre.
Men de bliver så til gengæld meget hyperaktive af det medicin.

Anmeld

24. juni 2011

SussieThyssen

An&Jo skriver:

Ja øv altså.. Min søn har astma og har indtil videre kunnet holde det på afstand med den milde ventoline, men de sidste par dage er det gået helt over gevind han hiver efter vejret på en måde jeg aldrig har set ham gøre før.. så nu skal jeg på apoteket efter noget andet til ham kan ikke huske hvad den nye hedder, det dr hænger fast er til gengæld at han nu skal proppes med binyrebarkhormon mindst 4 gange om dagen her henover weekenden og hvis det ikke hjælper skal dosissen sættes op.. han hader at få den skide maske og det er virkelig som at begå et overgreb på sit eget barn hver eneste gang han skal have det lort.. stakkels min basse at han skal udsættes for det..

Ja det hårdt når man skal kæmpe med det.
Men der er ikke andet at gøre end at gøre sig hård...han skal nok får lært at affinde sig med det.

Og så lige et trøstekram herfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juni 2011

miinimeal

kender det, min dreng har det også, er det ikke det der spirocort(staves) han skal have?

men ja det er bare rigtig øv,

lige en ting, har i den der metal ness spacer eller den der børne en i plastic, vi startet med den der i metal me den får han næsten igen luft i og skal virkelig trække vejert meget hårdt for at få noget. købte så selv den der børne en til 200, og der skal de bare trække vejert alm, plus den har en meet bedre maske

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

Nessie skriver:

Nej, så er der kun 1 til at tage "kampen".

Det er ikke helt det samme, men Daniel hader når (specielt jeg) skal børste hans tænder, skriger og vrider sig, og nægter at åbne munden. Jeg har næsten prøvet at stå på hovedet med ham, for at gøre det sjovt, men nej, det er bare ganske forfærdeligt for ham.

Så føler med dig, det er jo meget værre det du skal til

Ja desværre er der kun én til at tage kampen, og synes godt nok det er hårdt..

han bliver helt febrilsk når han ser masken og skynder sig at løbe væk, for han vil bare ikke have den.. :/

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

Bryndis skriver:

Øv hvor synd for ham.

Min dreng havde også astma bronokitis fra han var omkring 3 mdr til han var omkring 2 år hvor vi flyttede i et andet hus.
Og der fik han både ventoline og flexotide i maske og så piller.
Men da vi fik en ny læge fik vi af vide at vi skulle prøve og stoppe med at give ham nogen form for astma medicin og derefter har der ikke været noget.
Så de vokser sig heldigvis fra det efter noget tid Det gjorde min dreng i hvert fald og han havde den slemme astma bronokitis.

Så håber da at din dreng vokser fra det på et tidspunkt Det er bare træls så længe det står til.
Og en god metode som vi brugte da min dreng skulle have masken det var at sidde og tælle til 15 sammen med ham og lave sjov med det. Så ville han gerne have den. Og efter lidt tid fandt han også ud af at det faktisk hjalp ham med at få vejret bedre.
Men de bliver så til gengæld meget hyperaktive af det medicin.

Hanbliver desværre rigtig døsig at medicinen, ville da ønske han blev hyper af den istedet, for så ville jeg stadig have den glade dreng jeg er vant til.. :/

jeg håber han vokser fra det med tiden, men lige nu er det bare vanvittig hårdt.. :/

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

alberts mor<3 skriver:

kender det, min dreng har det også, er det ikke det der spirocort(staves) han skal have?

men ja det er bare rigtig øv,

lige en ting, har i den der metal ness spacer eller den der børne en i plastic, vi startet med den der i metal me den får han næsten igen luft i og skal virkelig trække vejert meget hårdt for at få noget. købte så selv den der børne en til 200, og der skal de bare trække vejert alm, plus den har en meet bedre maske

vi har baby spaceren i plastik, og han kan såvidt jeg kan se sagtens trække vejret ordentlig i den..

han har fået en der hedder flixotide denne her gang, men hvis ikke det bliver bedre efter et par gange med den så tager jeg til vagtlægen og så må de give en mere intensiv behandling til ham, for det er virkelig slemt, og lægen sagde at imorgen tidlig skulle jeg gerne kunne se en bedring med ham allerede, så jeg krydser fingre, og ellers må vagtlægen få et kald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.