Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

lisesp83

ESV skriver:

Ja og det spiser hun med STØRSTE fornøjelse.. Og ved jeg vi skal have kartofler en dag sørger jeg får hun får dem tilbudt men har altid lidt kolde ris eller lign. i baghånden. Det kan godt være jeg skal lade være for s ved hun jo et ellers andet sted at hun jo får noget andet hvis ikke hun spiser sine kartofler meeeeeeen jeg er altså svært begejstret for min natte søvn og gider faktisk ikke at hun vågner skrup sulten ved 4 tiden.....

Præcis sådan har jeg det også. Så vil jeg hellere give hende noget jeg ved hun vil spise. For jeg elsker min nattesøvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

SussieThyssen

lisesp83 skriver:

Ok, ja jeg er til dags dato heller ikke helt vild med kartofler. Ikke de alm kogte ihvertfald.

Men kan hendes mad blive for ensformigt? Hvis jeg kun serverer det jeg VED hun kan lide?

Nejda.
Der findes jo så meget forskelligt.
Du kan jo servere et utal af andre grønsager og til dem ris, kuskus, hirse, grøn pasta, stuvede og mosede grønsager.
Du kan jo lave gulerodsmos med spinat, broccoli, kørvel, majs, ærter, og meget andet.
Så der er valgmuligheder nok

Anmeld

24. juni 2011

Mira0911

lisesp83 skriver:

At Julie på 14 mdr, slet ikke ved kendes ved kartofler? Og dette gælder i alle afskygninger.

Nogen i familien siger, at det skal hun da nu. . Jamen hvad skal jeg gøre, pigebarnet spytter det bare ud. Eller smider det på gulvet. Det gør hun faktisk med meget mad. På nær: Lasagne, spagetti/kødsovs og i den dur. Men det kan hun jo ikke blive ved med at få. Der skal jo variation til ikk?

Min Julie er 2 år og gør nøjagtig det samme... Oksekød spiste hun intet af da hun var mindre... Hvis jeg laver ris eller kartoffelmos til kødsovs, spiser Julie det for det meste, indtil hun opdager kødet... 

Hun smider også meget rundt med pasta og brød... 

Jeg har bare ladet gå en periode og så har jeg serveret det for hende igen... Lasagne er hun heller ikke ret glad for... 

Anmeld

24. juni 2011

serinasmor

min lillebror spiste ikke kogte kartofler før han var blevet teenager ..

de voksede simpelthen i munden på ham ... og han kunne slet ikke have det...

han spiser helt normalt idag

Anmeld

24. juni 2011

Ranarupta

lisesp83 skriver:

At Julie på 14 mdr, slet ikke ved kendes ved kartofler? Og dette gælder i alle afskygninger.

Nogen i familien siger, at det skal hun da nu. . Jamen hvad skal jeg gøre, pigebarnet spytter det bare ud. Eller smider det på gulvet. Det gør hun faktisk med meget mad. På nær: Lasagne, spagetti/kødsovs og i den dur. Men det kan hun jo ikke blive ved med at få. Der skal jo variation til ikk?

Albert på 13 mdr. har i nogle måneder været "kræsen". Lige pludselig vil han ikke spise, hvad han tidligere har proppet i sig.

Og det er bl.a. kogte kartofler.
Det er som om, at han er røget tilbage til kun at ville have ske-mad. Så maden skal moses og være lidt snasket.
Er der for mange grøntsager, så vil han ikke.
Og frikadeller, som han før har elsket, vil han heller ikke mere.

Det sætter virkelig sine begrænsninger - og er ret irriterende!

Jeg ved ikke, om man kan gøre noget - jeg tager i hvert fald gerne imod råd! 

Anmeld

24. juni 2011

Hansen97

lisesp83 skriver:

Begge mine kan ikke lide kartofler.. den store spiser 1 eller 2 fordi vi beder ham om det.. ellers ikke... jo den store kan godt spise dem hvis de har været i ovnen..

Anmeld

24. juni 2011

lisesp83

Tak for svarene.

Jeg prøver mig frem herhjemme. Kartofler lader vi være med, et stykke tid. ..

Men hvis folk herinde har gode børnevenlige ideer til aftensmad, som alle kan spise, så fyr løs. Mangler inspiration.

Anmeld

3. juli 2011

DinNabo

kunne heller ikke lide kartofler, da jeg var lille. Jeg fik simpelthen "kaste-op-fornemmelse" af dem. Har det stadig lidt på samme måde med almindelige kogte kartofler. Dog spiser jeg en lille en når jeg er "ude" for at være høflig, men kunne aldrig finde på at lave det derhjemme....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.