Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.883 visninger
27 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

lisesp83

At Julie på 14 mdr, slet ikke ved kendes ved kartofler? Og dette gælder i alle afskygninger.

Nogen i familien siger, at det skal hun da nu. . Jamen hvad skal jeg gøre, pigebarnet spytter det bare ud. Eller smider det på gulvet. Det gør hun faktisk med meget mad. På nær: Lasagne, spagetti/kødsovs og i den dur. Men det kan hun jo ikke blive ved med at få. Der skal jo variation til ikk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

ESV

Herhjemme spiser Emilie på 19 måneder absolut heller ikke kartofler. Jeg får så afvide at hun spiser dem med største fornøjelse nede i vuggestuen. Men herhjemme nægter hun..

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

ESV skriver:

Herhjemme spiser Emilie på 19 måneder absolut heller ikke kartofler. Jeg får så afvide at hun spiser dem med største fornøjelse nede i vuggestuen. Men herhjemme nægter hun..

Det var da mærkeligt.

Hvad gir i hende så? Ris & pasta evt?

Anmeld

23. juni 2011

SussieThyssen

lisesp83 skriver:

At Julie på 14 mdr, slet ikke ved kendes ved kartofler? Og dette gælder i alle afskygninger.

Nogen i familien siger, at det skal hun da nu. . Jamen hvad skal jeg gøre, pigebarnet spytter det bare ud. Eller smider det på gulvet. Det gør hun faktisk med meget mad. På nær: Lasagne, spagetti/kødsovs og i den dur. Men det kan hun jo ikke blive ved med at få. Der skal jo variation til ikk?

Ja...min den yngste spiste ikke kartofler af nogen art..ikke engang pommesfrittes før han var 8-9 år..og så kom det gradvist efter det.

Det er helt normalt børn har ting de ikke kan lide..og det er vigtigt du respekterer det.

Kartofler hører til Natskyggefamilien, og nogle mennesker er disponeret for allergi over for visse plantearter, så hvis man tvinger mennesket til at spise det, så kan man faktisk tricke et allergen over for det.

Stol på at der er en grund til at dit barn ikke vil have kartofler.
Der er jo sikkert ting du heller ikke kan lide eller spise uden at det vender sig i dig..ikke???

Så giv din trold alt muligt andet end kartofler.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. juni 2011

Laulund87

Vi har længe haft en periode med Maria hvor der ikke må være kartofler i maden. Hun vil kun have pasta og ris

Men hvis vi moser kartoflerne lidt, kan det listes i hende. Maden må heller ikke være delt op (som alle jo siger den skal), det kan hun ikke overskue det valg. Det skal blandes sammen.

Den anden dag spiste hun dog flødekartofler så det er nok ved at vende

De små får bare nogle sjove idéer Respekter at hun ikke kan lide det lige nu, og håb på at det vender

Anmeld

23. juni 2011

ESV

lisesp83 skriver:

Det var da mærkeligt.

Hvad gir i hende så? Ris & pasta evt?

Ja og det spiser hun med STØRSTE fornøjelse.. Og ved jeg vi skal have kartofler en dag sørger jeg får hun får dem tilbudt men har altid lidt kolde ris eller lign. i baghånden. Det kan godt være jeg skal lade være for s ved hun jo et ellers andet sted at hun jo får noget andet hvis ikke hun spiser sine kartofler meeeeeeen jeg er altså svært begejstret for min natte søvn og gider faktisk ikke at hun vågner skrup sulten ved 4 tiden.....

Anmeld

23. juni 2011

Laulund87

SussieThyssen skriver:

Ja...min den yngste spiste ikke kartofler af nogen art..ikke engang pommesfrittes før han var 8-9 år..og så kom det gradvist efter det.

Det er helt normalt børn har ting de ikke kan lide..og det er vigtigt du respekterer det.

Kartofler hører til Natskyggefamilien, og nogle mennesker er disponeret for allergi over for visse plantearter, så hvis man tvinger mennesket til at spise det, så kan man faktisk tricke et allergen over for det.

Der er jo sikkert ting du heller ikke kan lide eller spise uden at det vender sig i dig..ikke???

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. juni 2011

Mussen2

lisesp83 skriver:

Min datter på 2 spiser desværre heller ikke kartofler. En gang i mellem kan der sniges en ovnbagt kartoffel år ned og så fritter. Men jeg har accepteret det. Hun spiser så meget andet, men klart hun også har favoritter som kødsovs, deller, lasagne, boller i karry etc. Mindatter spiser heller ikke sovsdet fatter man jo ikke. Så længe de trives tror jeg ikke man skal bekymrer sig. Men finder du opskriften til at få dem til at spise kartofler så sig endelig tilhar prøvet ALT. Tror nærmest det er blevet et korstog for hende at nægte at spise dem.

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Tak Sussie.

Du kan tro jeg ikke vil tvinge noget i hende, som hun ikke kan lide. Det gjorde min mor ved mig, da jeg var barn.

Jeg var bare mere interesseret i, om det var normalt.

Men handler det om kræsenhed i sådan en alder? Eller er det konsistensen?

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

Laulund87 skriver:

Vi har længe haft en periode med Maria hvor der ikke må være kartofler i maden. Hun vil kun have pasta og ris

Men hvis vi moser kartoflerne lidt, kan det listes i hende. Maden må heller ikke være delt op (som alle jo siger den skal), det kan hun ikke overskue det valg. Det skal blandes sammen.

Den anden dag spiste hun dog flødekartofler så det er nok ved at vende

De små får bare nogle sjove idéer Respekter at hun ikke kan lide det lige nu, og håb på at det vender

Tak for svar

Her vil hun heller ikke have opdelt mad. Det skal helst blandes.

Jeg vil også hellere give hende det hun kan lide, end jeg vil ende med en pige der intet spiser.

Det ved du jo lidt om søde.

Er Maria godt igang igen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.