Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Laulund87

lisesp83 skriver:

Tak for svar

Her vil hun heller ikke have opdelt mad. Det skal helst blandes.

Jeg vil også hellere give hende det hun kan lide, end jeg vil ende med en pige der intet spiser.

Det ved du jo lidt om søde.

Er Maria godt igang igen?

Ja det kender jeg og derfor er jeg også meget imod at tvinge dem til at spise bestemte ting (ikke at jeg tror du gør det!)

Hun tager stadig ikke rigtig på Men hun spiser fint og de siger det samme i vuggestuen Så vægten kommer nok..

Hun får meget de ting hun kan lide og så lister jeg noget af det i, hun ikke er begejstret for. Nogle gange går den og andre gange, ikke

Det vigtigste for mig er at hun nyder at spise og at det er positivt for hende Sygdom eller ej, sådan burde alle tænke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

mustafa ali can

jeg har  en søn på snart 1 år han spiser kartofler men jeg moser det til ham eller giver ham i hånden  men prøv at mos det  sammen med noget så det bliver til kartoffelmos her til aften gav jeg min søn kartoffel sammen med bøf og ris men jeg mosede det ham men han spiste det hele

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

Mussen2 skriver:

Min datter på 2 spiser desværre heller ikke kartofler. En gang i mellem kan der sniges en ovnbagt kartoffel år ned og så fritter. Men jeg har accepteret det. Hun spiser så meget andet, men klart hun også har favoritter som kødsovs, deller, lasagne, boller i karry etc. Mindatter spiser heller ikke sovsdet fatter man jo ikke. Så længe de trives tror jeg ikke man skal bekymrer sig. Men finder du opskriften til at få dem til at spise kartofler så sig endelig tilhar prøvet ALT. Tror nærmest det er blevet et korstog for hende at nægte at spise dem.

Jeg får slet ikke kartofler i hende. Men alt andet

Jeg havde bare brug for at vide at det var "normalt".

Men så får hun det hun kan lide. Mad skal hun da have

Sovs kan hun godt lide, bare ikke på kartofler

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

Laulund87 skriver:

Ja det kender jeg og derfor er jeg også meget imod at tvinge dem til at spise bestemte ting (ikke at jeg tror du gør det!)

Hun tager stadig ikke rigtig på Men hun spiser fint og de siger det samme i vuggestuen Så vægten kommer nok..

Hun får meget de ting hun kan lide og så lister jeg noget af det i, hun ikke er begejstret for. Nogle gange går den og andre gange, ikke

Det vigtigste for mig er at hun nyder at spise og at det er positivt for hende Sygdom eller ej, sådan burde alle tænke!

Præcis ..

Og lige pludselig tager hun vel på, smukke Maria? Bare hun trives, og det går jeg stærkt udfra at hun gør.

Jeg har også prøvet at liste ting i Julie, men den har hun forstået nu.  

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

mustafa ali can skriver:

jeg har  en søn på snart 1 år han spiser kartofler men jeg moser det til ham eller giver ham i hånden  men prøv at mos det  sammen med noget så det bliver til kartoffelmos her til aften gav jeg min søn kartoffel sammen med bøf og ris men jeg mosede det ham men han spiste det hele

Skønt han vil spise det.

Men Julie vil ikke have det. Og heller ikke most.

Anmeld

23. juni 2011

SussieThyssen

lisesp83 skriver:

Tak Sussie.

Du kan tro jeg ikke vil tvinge noget i hende, som hun ikke kan lide. Det gjorde min mor ved mig, da jeg var barn.

Jeg var bare mere interesseret i, om det var normalt.

Men handler det om kræsenhed i sådan en alder? Eller er det konsistensen?

Tjaaa..altså jeg kan huske at jeg havde en periode hvor jeg bare ikek kunne klare kartoffelmos..det vendte sig ganske enkelt i mig..og det kom af at en tante havde tvangsfodret mig med mos
Selve konsistensen var...bvadr.

Så i lang tid fik jeg ikke kartoffelmos.

Men min søn har forklaret (han er 14 år nu og jeg har lige spurgt ham) at når han fik kartofler ind i munden, så nærmest brændte det og sved, og han fik den mest kvalme fornemmelse helt ned i halsen, han følte det var beskt og bittert.
Så for ham var det helt afgjort smagen.

Anmeld

23. juni 2011

Laulund87

lisesp83 skriver:

Præcis ..

Og lige pludselig tager hun vel på, smukke Maria? Bare hun trives, og det går jeg stærkt udfra at hun gør.

Jeg har også prøvet at liste ting i Julie, men den har hun forstået nu.  

Hun trives og tager lidt på, så det skal nok gå.. Hun bliver alligevel aldrig den største, men hun er hurtig og fræk

Haha ja lige pludselig går den ikke længere, så kan du prøve igen om noget tid

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..altså jeg kan huske at jeg havde en periode hvor jeg bare ikek kunne klare kartoffelmos..det vendte sig ganske enkelt i mig..og det kom af at en tante havde tvangsfodret mig med mos
Selve konsistensen var...bvadr.

Så i lang tid fik jeg ikke kartoffelmos.

Men min søn har forklaret (han er 14 år nu og jeg har lige spurgt ham) at når han fik kartofler ind i munden, så nærmest brændte det og sved, og han fik den mest kvalme fornemmelse helt ned i halsen, han følte det var beskt og bittert.
Så for ham var det helt afgjort smagen.

Ok, ja jeg er til dags dato heller ikke helt vild med kartofler. Ikke de alm kogte ihvertfald.

Men kan hendes mad blive for ensformigt? Hvis jeg kun serverer det jeg VED hun kan lide?

Anmeld

23. juni 2011

lisesp83

Laulund87 skriver:

Hun trives og tager lidt på, så det skal nok gå.. Hun bliver alligevel aldrig den største, men hun er hurtig og fræk

Haha ja lige pludselig går den ikke længere, så kan du prøve igen om noget tid

Selvf trives hun.

Ja jeg må prøve igen om noget tid, når hun har "glemt" det.

Anmeld

23. juni 2011

B&J

det er ikke noget af grine over men hun er lige så stor en bølle som min dreng han vil bare ikke have kartofler overhovede vi prøver at snyde ham men han spytter det ud eller smider det på gulvet...

men ellers alt andet kød sovs ris pasta osv er han helt vild med tomat agurk ærter majs osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.