Eftermiddagsmad når de er 8mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

L.J.L

Mia&Tonny skriver:

Hvad får jeres små purk til eftermiddagsmad??

Min datter er 8mdr og nægter nu at indtage frugtmos og youghurt, hvad ka jeg så ellers give hende som mætter lidt men alligevel ikke for meget? Hun skal jo kunne spise aftensmad også.....

Hun er helt syg med pølser og skærer en ud som hun selv sidder og spiser, men den blir hun jo ikke mæt af... Hvad kan jeg give hende udover den?

I kan godt så småt begynde på bondenrød med lidt forskelligt smørrepålæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Mia&Allan

Lauritz skriver:

I kan godt så småt begynde på bondenrød med lidt forskelligt smørrepålæg

Hun har fået rugbrød til middag siden hun var 6mdr   Synes bare det er så træls at give hende det igen til eftermiddag

Anmeld

23. juni 2011

Mia&Allan

Valle81 skriver:

Det er meget forskelligt - men her bliver der altid serveret brød til eftermiddagsmaden - en halv rugbrød eller også køber vi det der rugbrødstoastbrød fra Schulstad - bare med smør på eller smæreost - så lidt vindruer eller banan også til:0)

Christina

Anmeld

23. juni 2011

morethanperfect

Mia&Tonny skriver:

Hvad får jeres små purk til eftermiddagsmad??

Min datter er 8mdr og nægter nu at indtage frugtmos og youghurt, hvad ka jeg så ellers give hende som mætter lidt men alligevel ikke for meget? Hun skal jo kunne spise aftensmad også.....

Hun er helt syg med pølser og skærer en ud som hun selv sidder og spiser, men den blir hun jo ikke mæt af... Hvad kan jeg give hende udover den?

Oscar får de glas der hedder middagsretter .. Man kan få alt mulig forskelligt .. I dag fik han middagsret med pasta og tomat sauce og oksekød I går fik han ris i karry med kylling .. 

Anmeld

23. juni 2011

Siber

avocado er et hit her, hindbær, banan og jordbær, i små stykker, og ellers får hun også babs

Hilsen Siber og Astrid 8 mdr

Anmeld

24. juni 2011

Mia&Allan

morethanperfect skriver:

Oscar får de glas der hedder middagsretter .. Man kan få alt mulig forskelligt .. I dag fik han middagsret med pasta og tomat sauce og oksekød I går fik han ris i karry med kylling .. 

Min datter vil slet ikke smage på de der færdig nogen, har hun aldrig ville... Stædige bette tøs

Anmeld

24. juni 2011

Mia&Allan

Siber skriver:

avocado er et hit her, hindbær, banan og jordbær, i små stykker, og ellers får hun også babs

Hilsen Siber og Astrid 8 mdr

Det ku være vi sku prøve med det advokado, har jeg efterhånden hørt et par gange nu

Anmeld

24. juni 2011

Mia&Allan

sismofutten skriver:

Hej,

Forslag til lidt eftermiddags-snack:

- Agurk-stænger
- Gulerods-stænger
- Ostehaps
- Riskiks
- Div. frugt (melonbåde, halve eller hele bananer, druer i klaser,  æblebåde, jordbær, hindbær og blåbær)
- Peberfrugt-stænger
- Fignestang
- Babykiks (Mener HIPP laver nogen)
- Knækbrød

Håber at alt ellers går godt med maden hos Jer

Åh tak søde, du kommer sgu altid med de gode råd  

Jo jo, på alle andre tider af døgnet spiller det 100% med maden, hvordan går det hos jer?

Anmeld

24. juni 2011

raca

mines madplaner har set meget forskellige ud..

den store..

5 tsk.. havregrød. til morgen

amme

lidt rugbrød til middagca 1/4 stykke

amme.

amme

aftensmad, det samme som os.

amme

amme

den lille

tidlig morgen tår

morgenmad,_(grød) en rimelig potion

middagsmad,ca 1/3 stykke

ammetår og frugt eller brød, 

aftensmad,

amme til natten.

en enkelt nattår

ved mig har amningen og mælk stadigt været det domin erende da overgangsfasen er fra 6-9 mdr.. dvs at et amme måltid indgår på lige fod med et fastføde måltid. og mælkeemænden er der ca 3/4 liter pr dag.

det er først omkring de 9-12 mdr de skal ned på en halv litter om dagen..

mines fastføde overgang har været stille rolig og glidende og frem til de har været ca 1 år har de helt selv styrret det, og nogle dage intet fast spist men været fuldammede.

Anmeld

24. juni 2011

Mia&Allan

raca skriver:

mines madplaner har set meget forskellige ud..

den store..

5 tsk.. havregrød. til morgen

amme

lidt rugbrød til middagca 1/4 stykke

amme.

amme

aftensmad, det samme som os.

amme

amme

den lille

tidlig morgen tår

morgenmad,_(grød) en rimelig potion

middagsmad,ca 1/3 stykke

ammetår og frugt eller brød, 

aftensmad,

amme til natten.

en enkelt nattår

ved mig har amningen og mælk stadigt været det domin erende da overgangsfasen er fra 6-9 mdr.. dvs at et amme måltid indgår på lige fod med et fastføde måltid. og mælkeemænden er der ca 3/4 liter pr dag.

det er først omkring de 9-12 mdr de skal ned på en halv litter om dagen..

mines fastføde overgang har været stille rolig og glidende og frem til de har været ca 1 år har de helt selv styrret det, og nogle dage intet fast spist men været fuldammede.

Min datter har fået flaske fra hun var 7uger til hun var 6½mdr og da skubbede hun flasken væk fuldstændig, ingen overgang eller noget det var bare fra den ene dag til den anden.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.