Eftermiddagsmad når de er 8mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.009 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Mia&Allan

Hvad får jeres små purk til eftermiddagsmad??

Min datter er 8mdr og nægter nu at indtage frugtmos og youghurt, hvad ka jeg så ellers give hende som mætter lidt men alligevel ikke for meget? Hun skal jo kunne spise aftensmad også.....

Hun er helt syg med pølser og skærer en ud som hun selv sidder og spiser, men den blir hun jo ikke mæt af... Hvad kan jeg give hende udover den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

VTL

Mia&Tonny skriver:

Min datter er 8mdr og nægter nu at indtage frugtmos og youghurt, hvad ka jeg så ellers give hende som mætter lidt men alligevel ikke for meget? Hun skal jo kunne spise aftensmad også.....

Hun er helt syg med pølser og skærer en ud som hun selv sidder og spiser, men den blir hun jo ikke mæt af... Hvad kan jeg give hende udover den?

Her hjemme er ostehapsere et stort hit, ellers agurk- og gulerodsstænger. Alt hvad man kan sidde selv med syntes vores dreng er skønt  Ved godt det ikke lyder som det mest mættende, men det holder ham alligevel hen til vi skal spise aftensmad og som du selv skiver, så skal de jo heller ikke være så mætte, at aftensmaden ikke kan glide ned.

Anmeld

23. juni 2011

Mia&Allan

nulle555 skriver:

Her hjemme er ostehapsere et stort hit, ellers agurk- og gulerodsstænger. Alt hvad man kan sidde selv med syntes vores dreng er skønt  Ved godt det ikke lyder som det mest mættende, men det holder ham alligevel hen til vi skal spise aftensmad og som du selv skiver, så skal de jo heller ikke være så mætte, at aftensmaden ikke kan glide ned.

Her er agurk også et hit Men nu får vores betterøv stadig en lille powernap inden aftensmaden og synes ofte at hvis hun ikke rigtig har fået noget der er lidt mættende, så vil hun ikke rigtig sove

Anmeld

23. juni 2011

Bryndis

Får hun flaske?

Jeg giver min dreng på 7 1/2 måned en flaske mme om eftermiddagen. Enten 150 eller 200 ml. Det mættet nemlig ikke så meget at han ikke kan spise til aften. Og han får også en lille lur inden aftensmad.

Anmeld

23. juni 2011

Mia&Allan

Bryndis skriver:

Får hun flaske?

Jeg giver min dreng på 7 1/2 måned en flaske mme om eftermiddagen. Enten 150 eller 200 ml. Det mættet nemlig ikke så meget at han ikke kan spise til aften. Og han får også en lille lur inden aftensmad.

Hun får kun vælling til nætten, ellers ingen flaske....

Hun har ikke gidet dem siden hun var 6½mdr.

Anmeld

23. juni 2011

Bryndis

Mia&Tonny skriver:

Hun får kun vælling til nætten, ellers ingen flaske....

Hun har ikke gidet dem siden hun var 6½mdr.

Okey. Man siger at de SKAL have mindst 700 ml mælk om dagen. Det har jeg lige fået at vide da min dreng ikke ville have bryst mere da han blev 7 mdr.
Dog får han kun 400 ml da jeg syns at 700 ml er lige lovlig meget i forhold til hvor meget grød han får nu.

Anmeld

23. juni 2011

Mia&Allan

Bryndis skriver:

Okey. Man siger at de SKAL have mindst 700 ml mælk om dagen. Det har jeg lige fået at vide da min dreng ikke ville have bryst mere da han blev 7 mdr.
Dog får han kun 400 ml da jeg syns at 700 ml er lige lovlig meget i forhold til hvor meget grød han får nu.

De steder jeg har læst på nettet, stå der 400 ml ellers skal de ha tilskud. Men i samråd med sp har vi en aftale om at det er fint hun kun får de 200ml vælling til natten, da hun får en pokkers masse grøntsager sammen med hendes kartofler...

Anmeld

23. juni 2011

sismofutten

Hej,

Forslag til lidt eftermiddags-snack:

- Agurk-stænger
- Gulerods-stænger
- Ostehaps
- Riskiks
- Div. frugt (melonbåde, halve eller hele bananer, druer i klaser,  æblebåde, jordbær, hindbær og blåbær)
- Peberfrugt-stænger
- Fignestang
- Babykiks (Mener HIPP laver nogen)
- Knækbrød

Håber at alt ellers går godt med maden hos Jer

Anmeld

23. juni 2011

Valle81

Mia&Tonny skriver:

Det er meget forskelligt - men her bliver der altid serveret brød til eftermiddagsmaden - en halv rugbrød eller også køber vi det der rugbrødstoastbrød fra Schulstad - bare med smør på eller smæreost - så lidt vindruer eller banan også til:0)

Christina

Anmeld

23. juni 2011

Skouboe

Herhjemme får ungerne (2½ og 10 måneder) hver deres skål med udskåret frugt og en kop vand. Den yngste skal have lidt hjælp med koppen, men ellers klarer de begge to det selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.