gode råd inden pb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er ret glad for Leve Vis, det mærke som Føtex blandt andet har. Det er billigt og dufter ikke af plastik som de nogle gange kan de neutrale produkter. 

men er der ikke parfume i, eller husker jeg helt forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

men er der ikke parfume i, eller husker jeg helt forkert?

I leve vis? Nej, det er uden alt det skidt 

http://www.dk.allison.dk/private-brands/levevis.aspx

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

I leve vis? Nej, det er uden alt det skidt 

http://www.dk.allison.dk/private-brands/levevis.aspx

ja okay kan se din pointe

jamen så må jeg jo i føtex og i matas, hehe, glæder mig

Anmeld

21. juni 2011

S-anne

Jeg har lige en tilføjelse til debatten...

Du skal huske at spise folsyre fra før du er gravid (altså mens i prøver) og frem til uge 12. Folsyre er vigtig for udviklingen af barnetst nervesystem og især lukningen af rygmarvskanalen.

Du kan enten købe folsyre som bare folsyretabletter til gravide eller købe graviditets-multivitamin (fx gra-vitamin). Det sidste er dyrest så hvis du vil spare pengene til dyr makeup (hihi) kan du sagtent købe alm multivitamin tabl + folsyretabl...

Sanne

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

S-anne skriver:

Jeg har lige en tilføjelse til debatten...

Du skal huske at spise folsyre fra før du er gravid (altså mens i prøver) og frem til uge 12. Folsyre er vigtig for udviklingen af barnetst nervesystem og især lukningen af rygmarvskanalen.

Du kan enten købe folsyre som bare folsyretabletter til gravide eller købe graviditets-multivitamin (fx gra-vitamin). Det sidste er dyrest så hvis du vil spare pengene til dyr makeup (hihi) kan du sagtent købe alm multivitamin tabl + folsyretabl...

Sanne

hehe tak for tippet

Anmeld

21. juni 2011

rogerrasch

Anonym skriver:

Nu har vi fået snakket en del frem og tilbage og er nu nået frem til præventionen bliver smidt væk fra juli/august. Nu har jeg bare en masse spørgsmål:

jeg har inden for det sidste år gået til psykolog og taget angst piller, men har det nu rigtig godt og mærker ikke til det mere, men kan kommunen finde på at tjekke en hele tiden alligevel? eller tage barnet? frygter det virklig for har jo fået det godt og tager ingen piller mere eller noget.

andet spørgsmål:

jeg ved man helst skal tage folsyre inden, men er der andet jeg skal tage eller nogle forholdsregler?

tredje sprøgsmål: vi er ret enige om at jeg ikke må bruge parfume og sminke under graviditeten, medmindre det er det der som er beregnet til gravide, men hvor køber man det henne?

angående om du for tvangsfjernet barnet så nej. jeg går også gravid og har en kæreste der har lidt psykisk så selvfølgelig tjekker kommunen op på en, men de tager ikke barnet hvis de ser at barnet har det godt.

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

rogerrasch skriver:

angående om du for tvangsfjernet barnet så nej. jeg går også gravid og har en kæreste der har lidt psykisk så selvfølgelig tjekker kommunen op på en, men de tager ikke barnet hvis de ser at barnet har det godt.

okay godt nok, tak for dit svar

Anmeld

21. juni 2011

rogerrasch

Anonym skriver:

okay godt nok, tak for dit svar

var da så lidt

Anmeld

21. juni 2011

AndreasMor84

Rockertand skriver:

Det lyder som et spændende emne - hvilken videnskabelig artikel kan du referere til?

Tja.. du har aldrig sat dig ind i hvad der er god og dårlig kemi under en graviditet eller? Det anbefales at man IKKE bruger parfume direkte på kroppen under graviditeten mht. allergi hos barnet senere...

Anmeld

21. juni 2011

KamillaT

Nessie skriver:

Jeg kunne ikke forestille mig at kommunen ville blande sig, medmindre du tidligere er blevet "overvåget" af dem, komme de jo da ikke lige rendende.

Folsyre er godt, vitaminer i det hele taget, så du ikke mangler noget i kroppen.

Væk med parfume osv. som er fyldt med alt muligt. Hvis du absolut skal have parfume på en dag, så tag det udenpå dit tøj, i stedet for på huden.

I dag kan man få udemærkede produkter uden alt muligt i, kig efter de svanemærkede, eller spørg dig for på apoteket eller hos Matas.

Boyshop har udemærkede make-up prdukter, og nogle apoteker har også en øko-linie. Her i byen er der en øko-frisør, og de forhandler også make-up, så det er egentlig blevet rimelig nemt at få fat i "gode" produkter.

Held og lykke med projektet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.