hjælp med rygsmertergænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

RiUL

Jeg havde selv tidligt mange smerter fra min iskiasnerve, og var virkelig øm i lænden, jeg fik nogle behandlinger hos en kiropraktor, og kommer der stadig. Men smerterne er der stadig, dog ikke så slemme

Så det ville være mit råd Og træning, og udstrækning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

Frøken J.

RiUL skriver:

Jeg havde selv tidligt mange smerter fra min iskiasnerve, og var virkelig øm i lænden, jeg fik nogle behandlinger hos en kiropraktor, og kommer der stadig. Men smerterne er der stadig, dog ikke så slemme

Så det ville være mit råd Og træning, og udstrækning

MEn hvis det er en nerve, er det så ikke kun ét sted det gør ondt, eller hvordan? Har ikke lige forstand på det  For det er jo sådan hele lænden der gør ondt og låser

Anmeld

20. juni 2011

Maja_4000

Frøken J. skriver:

Ej hvor tidligt Det kan være jeg skal prøve med en varmepude i første omgang, men sådan én har vi ikke

Btw, ved ikke lige hvad der skete med emnets overskrift Mobilen og baby.dk samarbejder ret skidt!

Meget tidligt :/ Synes det var en laaaang graviditet !

En varmepude er billig at anskaffe (; Måske ikke så rar om sommeren .. Men alligevel :b Det kan være en pose frosne ærter også virker ?

Anmeld

20. juni 2011

Frøken J.

Maja_4000 skriver:

Meget tidligt :/ Synes det var en laaaang graviditet !

En varmepude er billig at anskaffe (; Måske ikke så rar om sommeren .. Men alligevel :b Det kan være en pose frosne ærter også virker ?

Er det ikke også noget med, at man kan lave en hjemmelavet varmepude eller sådan noget?  

Anmeld

20. juni 2011

Maja_4000

Frøken J. skriver:

Er det ikke også noget med, at man kan lave en hjemmelavet varmepude eller sådan noget?  

Jo .. Det er noget med .. Hvedekerner ? Nogle kerner af en eller anden art i hvert fald Har ikke prøvet .. Valgte den nemme løsning (;

Anmeld

20. juni 2011

Frøken J.

Maja_4000 skriver:

Jo .. Det er noget med .. Hvedekerner ? Nogle kerner af en eller anden art i hvert fald Har ikke prøvet .. Valgte den nemme løsning (;

Ja det andet lyder sådan set også lidt besværligt  

Anmeld

20. juni 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

Jeg tror ikke det er det, for det var i fredags jeg var til træning, og der har ikke været noget som helst før i dag :/ 

Ved du hvad sådan noget graviditetsmassage koster? Er det dyrt, eller hvordan? Der er flere af jer der anbefaler det, så det kan godt ske det er noget jeg skal se på.. 

Jeg tror også bare det er svært for mig at acceptere, at min krop bliver svagere

Nej det er det nok ikke så Var blot li en tanke fordi jeg ku huske du gik til det...

Jeg mener prisen var meget normal de der 200-300 kr ca.
Men det jo tit forskelligt fra sted til sted, så det ka du jo evt undersøge Og vil klart sige du skal afsted  Så må du spare træningen lidt væk den sidste tid og forkæle dig selv i stedet.

Og HELL YA - det med og acceptere kan jeg kun nikke genkendede til.. var MEGET svært for mig og indse jeg var nødt til og sygemelde mig pga gravidtitet (bækkenløsning)

Anmeld

20. juni 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

Nej det er det nok ikke så Var blot li en tanke fordi jeg ku huske du gik til det...

Jeg mener prisen var meget normal de der 200-300 kr ca.
Men det jo tit forskelligt fra sted til sted, så det ka du jo evt undersøge Og vil klart sige du skal afsted  Så må du spare træningen lidt væk den sidste tid og forkæle dig selv i stedet.

Og HELL YA - det med og acceptere kan jeg kun nikke genkendede til.. var MEGET svært for mig og indse jeg var nødt til og sygemelde mig pga gravidtitet (bækkenløsning)

Det kan da godt ske, at jeg skal have kastet nogle penge efter sådan en omgang så! Er bare vildt kilden, så jeg ved ikke, om jeg kan 

Puha, det kan jeg godt forstå! Er selv MEGA bange for at ende med sådan en omgang

Anmeld

20. juni 2011

Frk.Skruk

Frøken J. skriver:

hej piger. har brug for et råd. har frygtelig ondt i lænden. kan intet mærke når jeg sidder ned og kroppen er bøjet men så snart jeg står op gør det virkelig ondt, og det er som om at det låser i lænden. sådan at jeg ikke kan gå normalt og det gør ondt når jeg går. hvad er der galt og hvordan får jeg det til at gå væk? det gør ikke ondt ned i benene eller noget, bare sådan en låst følelse håber nogen har et svar. skriver fra mobil, derfor ud i en køre og kan ikke lige svare før jeg kommer hjem fra svigerforæældrene, men læser med så håber nogen kan hjælpe.

Svømning er altid godt for lænden/ryggen

Det er heller ikke ligeså dyrt som en fys, men en fys kan helt sikkert også hjælpe - eller i hvertfald løsne lidt op for det

Rigtig god bedring

Anmeld

21. juni 2011

Wimmie

hej piger. har brug for et råd. har frygtelig ondt i lænden. kan intet mærke når jeg sidder ned og kroppen er bøjet men så snart jeg står op gør det virkelig ondt, og det er som om at det låser i lænden. sådan at jeg ikke kan gå normalt og det gør ondt når jeg går. hvad er der galt og hvordan får jeg det til at gå væk? det gør ikke ondt ned i benene eller noget, bare sådan en låst følelse håber nogen har et svar. skriver fra mobil, derfor ud i en køre og kan ikke lige svare før jeg kommer hjem fra svigerforæældrene, men læser med så håber nogen kan hjælpe.

Har det på samme måde og har haft det siden uge 6-7 stykker

Det har hjulpet mig meget at lave lændeøvelser - både i motionscenter og derhjemme.

Herhjemme ligger jeg mig på ryggen på gulvet eller en yogamåtte med bøjede ben og hæver og sænker numsen så jeg kan mærke at det strammer i baller og lænd. Det gør lidt nas men det er godt godt godt

Ellers kan du sidde på en stol (ikke sofa eller lænestol men en "hård" stol) og skubbe bækken og bagdel bagud mens du læner overkroppen frem. Du må ikke krumme ryggen eller svaje den for meget - du skal "rulle" i bækkenet.

Jeg har stadig ret ondt men det er ikke blevet værre siden uge 6/7, så jeg er sikker på at det kun gør godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.