hej piger. har brug for et råd. har frygtelig ondt i lænden. kan intet mærke når jeg sidder ned og kroppen er bøjet men så snart jeg står op gør det virkelig ondt, og det er som om at det låser i lænden. sådan at jeg ikke kan gå normalt og det gør ondt når jeg går. hvad er der galt og hvordan får jeg det til at gå væk? det gør ikke ondt ned i benene eller noget, bare sådan en låst følelse håber nogen har et svar. skriver fra mobil, derfor ud i en køre og kan ikke lige svare før jeg kommer hjem fra svigerforæældrene, men læser med så håber nogen kan hjælpe.
Har det på samme måde og har haft det siden uge 6-7 stykker 
Det har hjulpet mig meget at lave lændeøvelser - både i motionscenter og derhjemme.
Herhjemme ligger jeg mig på ryggen på gulvet eller en yogamåtte med bøjede ben og hæver og sænker numsen så jeg kan mærke at det strammer i baller og lænd. Det gør lidt nas men det er godt godt godt 
Ellers kan du sidde på en stol (ikke sofa eller lænestol men en "hård" stol) og skubbe bækken og bagdel bagud mens du læner overkroppen frem. Du må ikke krumme ryggen eller svaje den for meget - du skal "rulle" i bækkenet.
Jeg har stadig ret ondt men det er ikke blevet værre siden uge 6/7, så jeg er sikker på at det kun gør godt 
Anmeld