Forkølelsessår i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2011

AndreasMor84

rogerrasch skriver:

hmm nu du siger at graviditeten godt kunne fremkalde herpes osv... jeg testede positiv for en uge siden men efterfølgende har fået et forkølelses lignende sår i mundvigen, så dvs. det kan have været graviditeten??

Det har jeg bare læst.. men er jo ikke 100% sikker... Fik det nemlig også selv indenfor de første par uger i graviditeten og slog det op mht. behandling osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

132319

Kofoed33 skriver:

Vis man for forkølelsessår eller noget der minder om det i løbet af sin graviditet, skal man så kontakte nogen eller der det ligegyldigt?

Har haft det et par gange før, aldrig været noget slemt, bliver bare rød i mundvigen og det siver helt vildt.

Men aner ikke om det kan påvirke bebse, kan ikke forstille mig det, men man bliver helt itvivl.

På forhånd, tak for jeres svar

Det er super GODT at få forkølelsessår i graviditeten. Ikke at det er rart men det styrker babys immunforsvar overfor det og gør at h*n senere vil være rigtig godt rustet imod det.

Det samme gælder hvis man har herpes "downunder" 

Anmeld

18. juni 2011

rogerrasch

Solstråle2011 skriver:

Det har jeg bare læst.. men er jo ikke 100% sikker... Fik det nemlig også selv indenfor de første par uger i graviditeten og slog det op mht. behandling osv. 

okay tak.. hvordan fik du så dit til at forsvinde??? smurte du det bare med creme eller??

Anmeld

18. juni 2011

AndreasMor84

rogerrasch skriver:

okay tak.. hvordan fik du så dit til at forsvinde??? smurte du det bare med creme eller??

Yes yes.. gik på apoteket og fik Hepavir Og det må gerne bruges af gravide

Anmeld

18. juni 2011

Aagaard

Hej Piger

Nu sidder jeg jo lige og læser til mikorbolgieksamen og i den forbindelse ved jeg nu at man ikke kan dræbe virus (som herpes=forkølelses sår er) med sprit.
Man kan "vaske" det af sammen med hudfedt belægningen på hænderne, men det dør ikke af den grund, forsvinder bare sammen med fedten og sæben ned i afløbet.
Så sprit, som jo bare tøres rundt på hænderne virker altså ikke....

Så mht at passe på jeres børn uden for maven, så vask hænder efter at i har/er kommet til at røre såret

Lige lidt nylært viden her fra

Anmeld

18. juni 2011

rogerrasch

Solstråle2011 skriver:

Yes yes.. gik på apoteket og fik Hepavir Og det må gerne bruges af gravide

okay cool... hva med aloe vera??

Anmeld

18. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Kofoed33 skriver:

Har prøvet, men de skriver ingenting omkring graviditeter og forkølelsessår Men antager lidt det betyder, at det ikke gør noget, men aner det som sagt ikke

Nej  tror ikk der er noget .. Altså det er jo noget der kan ordnes med creme jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.