Forkølelsessår i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.376 visninger
26 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Kofoed.

Vis man for forkølelsessår eller noget der minder om det i løbet af sin graviditet, skal man så kontakte nogen eller der det ligegyldigt?

Har haft det et par gange før, aldrig været noget slemt, bliver bare rød i mundvigen og det siver helt vildt.

Men aner ikke om det kan påvirke bebse, kan ikke forstille mig det, men man bliver helt itvivl.

På forhånd, tak for jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Kofoed.

Hmm ikke nogen der ved noget?

Anmeld

16. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Kofoed33 skriver:

Vis man for forkølelsessår eller noget der minder om det i løbet af sin graviditet, skal man så kontakte nogen eller der det ligegyldigt?

Har haft det et par gange før, aldrig været noget slemt, bliver bare rød i mundvigen og det siver helt vildt.

Men aner ikke om det kan påvirke bebse, kan ikke forstille mig det, men man bliver helt itvivl.

Altså jeg lider a herpes i mundvigen, og havde det oss mens jeg var gravid, og der var ikk noget sagde de ..  så tror heller ikk der er noget med forkølelsessår men ellers har jeg en rigtig go ven man kan spørge  den hedder google

Anmeld

16. juni 2011

Kofoed.

MillePrinsessensMor skriver:

Altså jeg lider a herpes i mundvigen, og havde det oss mens jeg var gravid, og der var ikk noget sagde de ..  så tror heller ikk der er noget med forkølelsessår men ellers har jeg en rigtig go ven man kan spørge  den hedder google

Har prøvet, men de skriver ingenting omkring graviditeter og forkølelsessår Men antager lidt det betyder, at det ikke gør noget, men aner det som sagt ikke

Anmeld

16. juni 2011

AndreasMor84

Jeg havde det i starten af graviditeten og jeg læste, at graviditeten godt kunne fremkalde bl.a. herpes osv. Man skal kun komtakte lægen, hvis det sidder på konsorganerne, da det så dér kan smitte baby ved fødslen..

Anmeld

16. juni 2011

Kofoed.

Solstråle2011 skriver:

Jeg havde det i starten af graviditeten og jeg læste, at graviditeten godt kunne fremkalde bl.a. herpes osv. Man skal kun komtakte lægen, hvis det sidder på konsorganerne, da det så dér kan smitte baby ved fødslen..

Okay Takker.

Anmeld

16. juni 2011

Blyb

Hvis du har herpes i din graviditet kan du ikke rigtig gøre noget ved det. Det er en virus og du kommer aldrig af med den, når først den er optaget i din krop.

Det eneste du kan gøre for at lindre, er at smørre med Zovir creme som fåes på apoteket.

Hvis det sidder ved kønsorganer op til fødsel, vil barnet højest sandsynligt blive taget ved kejersnit for ikke at give smitten videre.

Men ellers tag en snak med lægen om det, hvis det bliver rigtig slemt..

Anmeld

16. juni 2011

Mira0911

Kofoed33 skriver:

Hej Søde... 

Jeg døjer meget med forkølelssår... Jeg har ikke ringet til lægen når det er... Jeg har købt noget Zovir og smurt på og sørget for at hygiejne var i orden... 

Så det synes jeg da du skal gøre... 

Anmeld

17. juni 2011

Kofoed.

Blyb skriver:

Hvis du har herpes i din graviditet kan du ikke rigtig gøre noget ved det. Det er en virus og du kommer aldrig af med den, når først den er optaget i din krop.

Det eneste du kan gøre for at lindre, er at smørre med Zovir creme som fåes på apoteket.

Hvis det sidder ved kønsorganer op til fødsel, vil barnet højest sandsynligt blive taget ved kejersnit for ikke at give smitten videre.

Men ellers tag en snak med lægen om det, hvis det bliver rigtig slemt..

Det er heldigvis hverken slemt eller omkring underlivet, har haft udslæt flere gange før og aldrig været nødvendig med den store behandling, da det som regel går vækr efter 4-5 dage. Heldigvis så mild grad

Anmeld

17. juni 2011

Kofoed.

Hej Søde... 

Jeg døjer meget med forkølelssår... Jeg har ikke ringet til lægen når det er... Jeg har købt noget Zovir og smurt på og sørget for at hygiejne var i orden... 

Så det synes jeg da du skal gøre... 

Håndspriten er oss fundet frem

Men skal man behandle det, når sårskroppen allerede kommer inden for et døgn?, det er hvis indtil den kommer, at det smitter, har jeg ladet mig fortælle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.