Bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

tazz

Ohhh jo. Desværre ville min læge ikke konstatere det, så jeg kunne få skrevet det i mine papirer, så jeg kan ikke få hjælp idag  Og så fordi jeg på min terminsdag (!!) afslog at modtage en henvisning til fysioterapeut, da jeg mente at jeg nok havde født inden jeg fik en tid.

Den sidste tid, gik jeg med en stor gymnastiskbold som rollator. Jeg kunne intet, og selvom der var ca. 3 meter til toilettet, skulle jeg virkelig gå i god tid, hvis jeg ikke skulle tisse i bukserne.

Mit bækken er fuldstændig smadret idag, har så ondt hele tiden. Min symfyse fik kiropraktoren sat på plads (AV!), men ved halebenet er det helt galt. Det er det fordi mit bækken satte sig skævt på plads igen. Heldigvis hjælper KranioSakralTerapi rigtig godt, så det bruger jeg når den er helt gal. Og så går jeg meget i høje hæle, så tvinger jeg mig til, at bruge musklerne omkring bækkenet.

Til gengæld kan jeg godt regne med, at blive invalid hvis jeg bliver gravid igen - så det er udelukket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Lou87

Det er også en slem omgang jeg er igennem, jeg har dog efter 4 års bitterhed over det har ramt migså hårdt, fundet mig selv igen og lært at leve med de smerter hverdag, dog vil jeg stadigt gøre alt for at komme af med dem, men jeg har accepteret at det måske ikke lykkedes.. Håber bare at min scanning er positiv når jeg får svaret på mandag, men er da nervøs da det sidste hun sagde til kontrol på rygcenter var at hun da også håbede jeg slap uden om en operation... Hmm tak tak bare gør mig mere nervøs da..

Men har du slet ikke fået at vide om der er noget du bør undgå eller fået nogle øvelser, jeg må f.eks. ikke støvsuge eller vaske gulve, og alt hvad der giver mig smerte i længere tid skal jeg holde mig fra... så hvis jeg træner og jeg bagefter får ondt i flere timer eller dage så skal jeg ikke træne så hårdt som da jeg fik ond næste gang... og måske er 4 behandlinger bare ikke nok...

Jeg  fingre for dig og at det ikk når så vidt ihvertfald..
Der er jo vidst en del risici ved sådan en operation af hva jeg kan huske fra da min mor var det igennem
Og nej det er ikk så fedt og få den kommentar i hovedet, man ved jo godt selv hvor slemt det er/kan være, så behøves hun ik gøre en mere nervøs

Jeg har trods alt "kun" gået med det 10 mdr, det føltes længe, men er jo ikk noget mod dine 4 år.
Men jeg har også på en eller anden måde lært allerede og måtte acceptere smerten jo, fordi jeg har følt det er mig der er for pivet når de ikk har gjort mere  Men jeg har ikk accepteret endnu at der ikke kan gøres mere - for så langt er jeg ikk endnu jo...
Det eneste de siger er bare at de her 4 gange, skulle udfra mine symptomer osv være nok for at få mig "på benene igen" .. og derefter ku holde det ved lige hos deres fys..
Men jeg tænker bare, holde det ved lige  ?? jeg håber da på IKK og sku komme der hver uge ihvertfald...
Så nu må vi se hva hun siger fredag hvor det er sidste gang ved kiro.. for hvis hun mener jeg er "ok" til og gå til fys nu, ja så ved jeg sku ik lige...  og nej jeg har svært ved og konstatere hva der gør ondt. Så ved ikk helt hva jeg ska holde mig fra..
Jeg ved jeg får ondt af og gå og stå meget.. for så går det nemlig helt op i ryggen. Og ved jeg ka cykle MAX 15 minutter på min motionscykel hvor jeg før jeg var gravid ku cykle 30-45 min UDEN problemer..

Det fandme frustrerende og tænke på der kun er 18 dage til job start efter barsel og man ikk aner om man kan det

Anmeld

15. juni 2011

Lou87

akskovmose skriver:

Uha salgsassistent, det bliver sejt, med mange timer på benene, og dumme ydrestillinger i forbindelse med varer osv..

Det var et langt og sejt forløb med min søster.. Hun var til forskellige special læger, kommunen sendte hende rundt i systemet, da de mente ikke trods flere forskellige speciallægers udtagelser at der var noget der hed kronisk bækkenløsning. Tilsidst forstod kommunen det dog.. Hun var i arbejdsprøvning af nogle omgange, og til vurderinger flere gange, endelig et par dage efter hendes 29 års fødselsdag, blev hun tilkendt flexjob, hvor lederen fra den afd på kommunen bankede i bordet og sagde "det er sgu sørgeligt at unge mennesker ikke vil arbejde!!!! så må det jo hedde flexjob" Og det har jo INTET at gøre med viljen, som du også ved fra dig selv.. Jeg mener det forløb over 2-3 år

Men tal med din læge om det, at du er bange for hvordan du skal klare en fuld arbejdsuge, når du stadig er begrænset (??) af din BL.. Jeg krydser virkelig finger for det skal gå dig godt, og du ikke skal kæmpe dig vej gennem systemet.. 

Muligvis kan du indtil overveje øre-akupunktur (det er dog en rimelig dyr post, tror ikke man kan få det gratis efter graviditeten, i Holstebro på fødegangen er det gratis under graviditeten)

Annette

Jep - der har jeg virkelig lige trukket nitten ang job!
Og står endda i center.. så den hedder to gange om ugen 10-20 og jeg har en halv times pause...

EJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!!  Sikke dog en nar!
Det kan man da bare ikk sidde og sige... Det er simpelthen for groft når der er udtalelser fra læger osv på hun rent faktisk har en diagnose på det hun fejler.. Hvis hun var sådan en der ikk GAD, så havde hun sku nok gået hele vejen og ikk ville ku mene man ku klare noget som helst arbejde... Argh altså.. en idiot!
Men er glad for det dog lykkedes hende og blive "hørt"..
Selvom det var en, efter min mening, allllt for lang og sej kamp.

Mange tak for dine søde ord og krydsede fingre..
HÅBER inderst inde at min krop ikk er "færdig" endnu, det synes jeg bare er alt alt for tidligt.. også nu jeg er blevet mor og gerne netop ville ha børn inden jeg blev skranten i kroppen hihi
Jeg har heldigvis haft lægen med ind over.. og hvis ikk mit sidste møde med kiro på fredag er så jeg går derfra med ro i sindet, så ringer jeg til min læge igen.

Jeg fik akupunktur dengang jeg var gravid, det hjalp mig desværre ikke.. men det var ikke "kun" i ørene.. Så det ku da overvejes, en ska nok li ha lidt kroner-øre til det igen nu her efter mange penge til kiro og fys. Men tak for råd

Anmeld

17. juni 2011

Fru.Ø

Med nr. to barn,fik jeg en slem bækkenløsning og her efter snart 3år er jeg stadig mærket af det

Anmeld

17. juni 2011

Mira0911

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Er bare nysgerrig på hvor mange herinde der har eller havde bækkenløsning under graviditet. Jeg synes man hører så meget om det, og jeg gruer virkelig for det. 

Jeg har stemt andet... da jeg ikke har direkte bækkenløsning... Men begyndende bækkenløsning... 

Lægen sagde til mig, hvis jeg holder mig meget i ro og kun laver de ting der nødvendigt, kan jeg være rigtig heldig med at det ikke udvikler sig til mere.... 

Så jeg gør som lægen siger, jeg skal ikke nyde noget af den slemme bækkenløsning... 

Anmeld

17. juni 2011

Frk Mig

Jeg havde ikk BL da jeg var gravid med Noah .. Og håber da heller ikke at jeg får det denne gang .. Til gengæld fik jeg konstateret slap blære ..  Da når jeg skulle tisse skulle det være NU!! .. Men det fik jeg nogle øvelser så det kunne rette op på det ..

Anmeld

18. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Åh det er alligevel ret mange som får det. Håber jeg slipper .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.