Bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Dansker i England

Nej. jeg havde ikke bækkenløsning og jeg  at jeg heller ikke får det denne gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

SussieThyssen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Er bare nysgerrig på hvor mange herinde der har eller havde bækkenløsning under graviditet. Jeg synes man hører så meget om det, og jeg gruer virkelig for det. 

Ja..det kan man vist roligt sige jeg havde..under dem alle sammen og sidder delvist invalideret af det i dag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. juni 2011

Frøken J.

Forstår godt du er nervøs, har det på samme måde! Men jeg har i hvert fald ikke fået det endnu! Faktisk føler jeg mig de fleste dage helt normal 

Anmeld

15. juni 2011

Lou87

Mette 27 skriver:

Jeg har døjet med dårlig lænd i 4 år nu, og har været en hel del gange til lægen.. Men nu er jeg fra Odense og i Ringe ligger der et rygcenter jeg blev henvist til, for 3½ år siden og der blev jeg scannet hvor de så også fandt en stor diskus i min lænd.. Fik så en masse øvelser og trænings program der både hjalp mit bækken og lænd, denne gang har jeg gennem hele graviditeten været til knyttet rygcentret igen og da jeg begyndte at miste følelse i mit venstre ben blev jeg straks sendt til scanning efter jeg havde født.. Skal lige siges jeg havde spurgt om min krop kunne klare et barn mere og fik et ja... men nej det kunne den ikke.. Efter på mandag ved jeg mere hvad der skal ske, men min læge vil henvise mit til en kiropraktor da mit bækken kan været blevet skævt og det er måske det der giver mig så mange smerte i mit haleben..Desvæære har jeg også fået den besked at jeg måske aldrig kommer over det igen, så ikke flere børn til mig 

Synes du efter næste behandling hvis det ikek virker skal banke i bordet og komme videre i systemet...

Puha det lyder også som noget af en tur du har haft dig
Jeg har ikk fået tilbudt nogle scanninger på hverken sygehus hvor jeg har været frem og tilbage mellem dem og min læge.. eller nu her hos kiropraktor. Kiro sagde dog at hvis alt ikk går efter planen vil man jo nok overveje det.. Så jeg må jo bare fortælle hende som det er på fredag - alt efter hvor meget hun selv kan mærke af ændring, at det ikk er "godt nok".

Hun og fyssen mente at de nok sku ku få mig hurtigt på benene.. og at fire gange hos kiro sku gøre det og så vedligeholdes ved fys.
Men jeg har sku mine skrøpler efter som at jeg føler mig låst både i ryg og bækken endnu.

Ska også li nævnes jeg havde "fuldt hus" som kiro sagde da jeg kom.. jeg var låst hele vejen op og ned.. i bækkenet, lænden, brystryggen, mellem skuldrebladende og to stedet i nakken!
Og det har de så ladet mig rende med i knapt 10 mdr

Anmeld

15. juni 2011

CamillaValby

Jeg har også BL, kan ikke huske prøcist hvornår jeg fik det konstateret mener det var enten 14+ eller 15+. Og må indrømme at det gør mere og mere ondt. Nogle dage kan jeg næsten ikke holde det ud.

Men hvis lillepigen har det godt så kan jeg leve med alle de smerter der følger med

Anmeld

15. juni 2011

Mette 28

Lou87 skriver:

Puha det lyder også som noget af en tur du har haft dig
Jeg har ikk fået tilbudt nogle scanninger på hverken sygehus hvor jeg har været frem og tilbage mellem dem og min læge.. eller nu her hos kiropraktor. Kiro sagde dog at hvis alt ikk går efter planen vil man jo nok overveje det.. Så jeg må jo bare fortælle hende som det er på fredag - alt efter hvor meget hun selv kan mærke af ændring, at det ikk er "godt nok".

Hun og fyssen mente at de nok sku ku få mig hurtigt på benene.. og at fire gange hos kiro sku gøre det og så vedligeholdes ved fys.
Men jeg har sku mine skrøpler efter som at jeg føler mig låst både i ryg og bækken endnu.

Ska også li nævnes jeg havde "fuldt hus" som kiro sagde da jeg kom.. jeg var låst hele vejen op og ned.. i bækkenet, lænden, brystryggen, mellem skuldrebladende og to stedet i nakken!
Og det har de så ladet mig rende med i knapt 10 mdr

Det er også en slem omgang jeg er igennem, jeg har dog efter 4 års bitterhed over det har ramt migså hårdt, fundet mig selv igen og lært at leve med de smerter hverdag, dog vil jeg stadigt gøre alt for at komme af med dem, men jeg har accepteret at det måske ikke lykkedes.. Håber bare at min scanning er positiv når jeg får svaret på mandag, men er da nervøs da det sidste hun sagde til kontrol på rygcenter var at hun da også håbede jeg slap uden om en operation... Hmm tak tak bare gør mig mere nervøs da..

Men har du slet ikke fået at vide om der er noget du bør undgå eller fået nogle øvelser, jeg må f.eks. ikke støvsuge eller vaske gulve, og alt hvad der giver mig smerte i længere tid skal jeg holde mig fra... så hvis jeg træner og jeg bagefter får ondt i flere timer eller dage så skal jeg ikke træne så hårdt som da jeg fik ond næste gang... og måske er 4 behandlinger bare ikke nok...

Anmeld

15. juni 2011

akskovmose

Lou87 skriver:

Kan ikk rigtig blive mere skræmt synes jeg..
Først siger de at det er gået over ved ens 8 ugers undersøgelse og så siger det at det varer li så længe som man havde det undervejs og ja.. den tid er også overskredet.. og en masse kasten frem og tilbage fra læge til sygehuset fys'er. Men intet hjalp.

Og så ja langt om længe det her forløb med kiro..
Men må ærligt indrømme jeg ikk mærker den vilde ændring endnu?!

Hvis jeg sku frygte noget er det nok min job start d. 28 juni, kan ikk lige pt se at jeg sku ku klare et fuldtidsjob som salgsassistent i butik

Hvordan forløb din søsters forløb med og finde ud af hun kun egnede sig til flex ?

Uha salgsassistent, det bliver sejt, med mange timer på benene, og dumme ydrestillinger i forbindelse med varer osv..

Det var et langt og sejt forløb med min søster.. Hun var til forskellige special læger, kommunen sendte hende rundt i systemet, da de mente ikke trods flere forskellige speciallægers udtagelser at der var noget der hed kronisk bækkenløsning. Tilsidst forstod kommunen det dog.. Hun var i arbejdsprøvning af nogle omgange, og til vurderinger flere gange, endelig et par dage efter hendes 29 års fødselsdag, blev hun tilkendt flexjob, hvor lederen fra den afd på kommunen bankede i bordet og sagde "det er sgu sørgeligt at unge mennesker ikke vil arbejde!!!! så må det jo hedde flexjob" Og det har jo INTET at gøre med viljen, som du også ved fra dig selv.. Jeg mener det forløb over 2-3 år

Men tal med din læge om det, at du er bange for hvordan du skal klare en fuld arbejdsuge, når du stadig er begrænset (??) af din BL.. Jeg krydser virkelig finger for det skal gå dig godt, og du ikke skal kæmpe dig vej gennem systemet.. 

Muligvis kan du indtil overveje øre-akupunktur (det er dog en rimelig dyr post, tror ikke man kan få det gratis efter graviditeten, i Holstebro på fødegangen er det gratis under graviditeten)

Annette

Anmeld

15. juni 2011

Mathilde

Ja jeg havde BL den sidste tid af min graviditet og det blev ved med at genere mig ret lang tid efter fødslen men mærker intet nu.

Anmeld

15. juni 2011

_-Kathrine-_

Fik det konstateret i uge 20, og blev sygemeldt i uge 28....! Nu 8 uger efter fødslen gør det stadig ondt når jeg skal vende mig i sengen og fx sparker til en bold....! Håber det går over igen...

Og  self. for at du ikke skal få det - det gør avs og det er hårdt

+ det er svært for dem som aldrig har haft det,at vide hvor slemt det egentlig er  Det oplevede jeg specielt på min arbejdsplads..

Kathrine

Anmeld

15. juni 2011

mor til lille emma

Oh yes! Her havde jeg det faktisk meget tidligt i graviditeten, måtte sove på glidestykke, have akupunktur og til fys og nu 11 mdr efter fødsel, mærker jeg stadig smerter.. Så sent som i dag gik jeg lidt for meget og lidt for hurtigt. Det handler om ca at gå hurtigt i 10 min og jeg måtte nødt til at stoppe for jeg fik stød i balle og der hvor ballerne starter..

Min hofte er ikke ordentligt på plads, den hopper ud og gør ondt når jeg går ned af en skråning.

Udover det, havde jeg vand i kroppen (15 kg røg af 3 dage efter fødsel)
Tog 27 kg på
Sovende fingre og tæer
sure opstød

Og vild trang til pepsi max

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.