Navngivning eller dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

chael

Anonym skriver:

Hvad er jeres holdning til det? Jeg er absolut i religiøs og det går på mange punkter imod min mavefornemmelse at skulle døbe mit barn. MEN flere siger så, at det er synd for barnet hvis de skal tilvælge dåben senere i livet... Er det virkelig så forfærdeligt? Jeg vil jo mit barn det bedste, men er bestemt ikke glad ved tanken om en dåb 

Hvad tog i udgangspunkt i da i skulle beslutte Jer? 

På forhånd tak. 

Der er Inge religiøse ritualer i det for vores vedkommende. Det er ren tradition.

Jeg er kristen og jeg tror på vores kristendom, uden at dyrke det. Og jeg går i kirke, kun til barnedåb, bryllup eller begravelse.

Syntes det er en smuk handling og om mine unger vil konfirmeres eller ej til den tid, det er helt op til dem selv.

*Camilla 24+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

MaliksMor

Malik er ikke døbt. Jeg blev heller ikke døbt, men fik selv lov at vælge da jeg var der 12-13. Og det var ikke spor ydmygene blev døbt sammen med min bror, og kun mine forældre var med også tog vi ud og spiste bagefter :-)

Anmeld

14. juni 2011

Den lykkelige

Årh det kunne være en tråd jeg havde skrevet det her.. ALT i mig går også imod hun skal døbes.. men skal hun dog om halvanden måned..  ville hellere navngive..

Anmeld

14. juni 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Hvad er jeres holdning til det? Jeg er absolut i religiøs og det går på mange punkter imod min mavefornemmelse at skulle døbe mit barn. MEN flere siger så, at det er synd for barnet hvis de skal tilvælge dåben senere i livet... Er det virkelig så forfærdeligt? Jeg vil jo mit barn det bedste, men er bestemt ikke glad ved tanken om en dåb 

På forhånd tak. 

Har stemt dåb. Er heller ikke voldsom kirkegænger eller beder eller noget som helst. MEN det er vores familie tradition og babyerne bliver døbt i min mors brudekjole og os pigers konfirmationskjole, som nu er lavet til dåbskjole. Det er en stor ære for mig.

Anmeld

14. juni 2011

signe.

Anonym skriver:

På forhånd tak. 

jeg har stemt navngivning.. Hasse er navngivet, og det skal lillebror også når den tid kommer.. Hvis de så selv kommer når de er ældre og siger at de gerne vil døbes og konfirmeres, så skal de selvfølgelig have lov til det.. vi vil ikke tage valget for dem, så derfor navngivning.. da man jo ikke først kan blive døbt og så ændre det.. men godt navngives og senere døbes, hvis det er det børnene selv ønsker..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.